HD-lyd på Yamaha rx a-810

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-lyd på Yamaha rx a-810

Hei

Jeg lurer på hvordan man får receiveren til å bruke hd-filformatene til blu-ray. Jeg har hatt denne reveiveren i over et år nå, men jeg er usikker på om jeg i det hele tatt har fått høre hd-lyd når jeg har spilt av blu-ray filmer.

De tidligere receiverene jeg har hatt ga beskjed om at hd-lyd er i bruk ved at det lyste blått og at det stod hd mstr eller dolby true hd etc. Ettersom dette ikke skjer med denne receiveren tror jeg det er noe jeg gjør galt.
    Fra blu-ray spilleren måtte jeg på de tidligere receiverene jeg har hatt velge fra spilleren om det skille streames bitstream eller noe annet(husker ikke i farta)

Det hadde vært konge om noen kan forklare meg hva jeg evt gjør feil

På forhånd takk!

MVH Torben

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel muligens en knapp på fjernkontrollen som heter info. med den kan du velge hva som skal vises i displayet, source, input, sound etc for å sjekke dette.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det til nå. Ja, det stemmer dette med info-knappen. Den hadde jeg allerede tatt i bruk. Problemet løste seg ved at jeg valgte riktig "bitstream (audiophile)" fra bluray-spilleren. Men takk for hjelp uansett

til ettertanke: er det noen som har erfaring med å koble stasjonær dac mellom audiokilde og receiver? Evt om det er noe som lønner seg? Slik som jeg har det nå bruker jeg bare dac når jeg spiller stereo og kobler da denne rett til effektforsterkeren med xlr-kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •