God morgen!

Jeg har på følelsen av at jeg ikke får det "beste" ut av receiveren og får en følelse av "bugs" når jeg skal justere..

For det første, jeg får ikke opp "Menu" på andre sourcer enn "GAME"..

dvs at om jeg er i STB/DVR hvor jeg har tilkoblet bluray-spilleren eller PC hvor Boxee er tilkoblet får jeg en følelse av at fjernkontrollen ikke fungerer..
jeg må derfor gå inn i GAME-kanalen for i hele tatt å kunne gjøre justeringer..
hvorfor?

For det andre...jeg har brukt Sonos en stund og dette har fungert perfekt inntil idag...plutselig var det helt stille..
Jeg har kunnet bruke Sonos uavhengig av hvilken source som har vært aktiv, ved å aktivere "True Sound".
Jeg har nå fått tilbake lyden, men kun når jeg aktiverer CBL/SAT og har satt den sourcen til OPTICAL1.

Jeg likte den tidligere innstillingen bedre, da jeg "slapp å gjøre så mye" for å få lyd i Sonosen..

Jeg har riktignok gjort en del feilsøking på receiveren i det siste, men jeg har ikke gjort noen forandringer, og de få forandringene jeg har gjort er blitt tilbakestilt da forandringene ikke har hjulpet noe.

Jeg hadde en factory-reset for noen uker siden uten at dette forandret noe på hvordan Sonos-lyden fungerte..
men etter nok en factory-reset idag fordi lyden plutselig var helt vekk, har jeg måtte designe Sonos til en egen Source..

Forøvrig, om dere har en enkel oppskrift på hvilke lydinnstillinger de forskjellige enhetene skal ha for å få optimal lyd vil jeg sette stor pris på innspill.