Audio Return Channel (ARC) fra TV til HDMI input på forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Return Channel (ARC) fra TV til HDMI input på forsterker?

Mulig dumt spørsmål:

Jeg har en litt eldre Onkyo-forsterker med HDMI 1.3 som ikke lenger klarer å switche video, tar kun imot audio og dekoder dette.

Hvis jeg hadde en TV med ARC, kunne jeg da koblet HDMI fra ARC tilkoblingen til en HDMI inngang på forsterkeren, og på den måten fått dekodet og forsterket signalet, eller oppfører ARC seg annerledes enn en vanlig HDMI input?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel gjennom HDMI 1.4 standarden at audio return ble implementert, er usikker på om HDMI inngangen på Onkyo 1.3 receiveren din vil "sense" det lydsignalet.

HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Audio Return Channel

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC som nevnt må ha full 1.4 støtte, husk hdmi standardene har ikke noe fysisk med kabelen og gjøre men er helt og alene definert i avsender/motaker enheten.

Så med mindre du har klare instrukser på hvordan du kan bruke ARC i manualen til receiveren din så har den ikke støtte for det.

Personlig så syntes jeg at aktivering av ARC og slikt på annlegget mitt var mer plundrete og forstyrrende enn noe annet, hele annlegget begynte og gjøre hva det trodde jeg skulle gjøre og nesten aldri hva jeg faktiskt skulle gjøre. Så foretrekker jeg faktiskt og heller glemme hele ARC skiten og heller bare koble lyden ned til receiver med en optisk kabel.

Kort sagt ARC er ikke på langt nær så flott som de får det til og høres ut og bunner som regel ut i enda et system som kan og vil gå på trynet i tide og utide.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens, det var det jeg mistenkte. Da får jeg se om det ikke blir ny amp i nærmeste fremtid - er litt fan av Onkyo, og de kommer med oppdateringer denne måneden

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Takker for svar folkens, det var det jeg mistenkte. Da får jeg se om det ikke blir ny amp i nærmeste fremtid - er litt fan av Onkyo, og de kommer med oppdateringer denne måneden
    ARC støtte er ikke grunnen til og bytte receiver, men det fins mange, mange andre gode grunne :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •