reciver eller a/v prosessor? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    No brukar eg ein Parasound NC2125 som er biampa for å driva den. RC-64 er vel 200w RMS, så eg kunne nok hatt noko større og, men pr no har eg i alle fall ikkje opplevd at 2125 har hatt noko problem. På RC-62 har eg kun brukt Onkyo TX-SR875 og Onkyo TX-NR5008 receiver. Dette fungerte godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si jeg endte opp med Marantz AV7005 som pre. (kommer imorgen) Så krysser fingrene for at dette blir bra sammen med parasound hca2205a. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tru det blir meget bra :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, satser på det. Det meste er jo handlet på deres meninger å erfaringer da jeg bor i nord-norge å har få butikker å dra for å lytte i. Men sålangt liker jeg lyden å trykket i rf-82. Skulle tross alt være ett budsjettanlegg.
    Mangler nå center å bakhøyttalere samt kabling.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Ja, satser på det. Det meste er jo handlet på deres meninger å erfaringer da jeg bor i nord-norge å har få butikker å dra for å lytte i. Men sålangt liker jeg lyden å trykket i rf-82. Skulle tross alt være ett budsjettanlegg.
    Mangler nå center å bakhøyttalere samt kabling.
    Marantz er vel litt slank mens Parasound litt fet i lyden så det blir nok en bra kombo. Kabler kan du skaffe billig på Biltema og dess like - ikke nødvendig å bruke mange kroner på det. Eller som Asbjørn, en av Hifisentralens mest anerkjente guruer sa - "så lenge kabelen er lang nok er den god nok " :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lang nok kabel er litt viktig :-)

Men troms er jo ikkje så usentralt. Tromsø har i alle fall hifiklubben, om eg ikkje tar heilt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ja, lang nok kabel er litt viktig :-)

Men troms er jo ikkje så usentralt. Tromsø har i alle fall hifiklubben, om eg ikkje tar heilt feil.
    Joda, Men bor 30mil unna Tromsø.

Resultatet med marantzen iforhold til onkyoen jeg brukte som pre ble slankere men tightere bass og mye mer oppløst (separert lyd). Skal spe på med to subber så trur detta blir veldig bra =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Marantz er vel litt slank mens Parasound litt fet i lyden så det blir nok en bra kombo. Kabler kan du skaffe billig på Biltema og dess like - ikke nødvendig å bruke mange kroner på det. Eller som Asbjørn, en av Hifisentralens mest anerkjente guruer sa - "så lenge kabelen er lang nok er den god nok " :-D
    He he, nei, har ikke tenkt å bruke all verdens på høyttalerkabler. Tenkte bestille 2x4mm2 fra ljudia. Har bestilt strømper å sko fra usa. Dette havner på 400kr for ferdigterminerte kabler til front og center. Ikke så galle det =)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •