reciver eller a/v prosessor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vel min receiver (pioneer) er helt på trynet her, og bytte mellom deling og full range er ikke et klikk, men 10+ :-( siden jeg må inn i hoved meny og ned i 3 lag under menyer...

Og nei dette lagres ikke i minne slottene...
    Det var jo litt tungrodd. Eldre modell? Husker ikke hvordan det var med LX75, når jeg hadde den på visitt, men mener på at 'pure direct'-moduset omgår deling og alt annet. På onkyoen min er det et knappetrykk, trodde de fleste andre også hadde et slikt modus på plass nå.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det var jo litt tungrodd. Eldre modell? Husker ikke hvordan det var med LX75, når jeg hadde den på visitt. Men på onkyoen min er det et knappetrykk, trodde de fleste andre også hadde et slikt modus på plass nå.
    Er en lx85, og blei mildt sagt overasket at det var så tungvindt, men er også bare en av en par små momenter jeg irriterer meg over, ellers er jeg jo meget fornøyd med den, men spørs om det blir pioneer igjen neste gang, tror ikke det har blitt noe bedre med årets generasjon heller.

Men kan sånn sett ikke se noen grunn til og oppgradere denne før jeg får meg 4k tv og det blir ikke med det første hehe.

Men dette blir vel en smule off topic :-P

Ja pure direct omgår deling men da mister jeg og all Eq justeringer etc jeg stort sett liker og ha på, er en par frekvenser jeg liker og dempe en smule og er veldig glad i fase justeringen som jeg og mener blir borte.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok, da skjønner jeg

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Er i kjøpinga til en aldri så liten loftstue-kino
    Så langt har jeg handlet rf-82mk1, samt Parasound HCA-2205A. Så lurer jeg på hva jeg skal bruke som preamp til dette? Ser flere har yamaha recivere. Jeg ønsker å få "varm" klang av dette med minst mulig skarp diskant.
    Pris på reciver eller prosessor tenker jeg 5-12tusen. Brukt eller ikke bare det ser bra ut.
    Siden du allerede har effektforsterker, så skulle man tro du fikk mest lydkvalitet for pengene ved å kjøpe en prosessor. Men jeg vet ikke om noen i den prisklassen du nevner, som skulle være beviselig bedre enn en god receiver. Hva skulle det være?

Du nevner "skarp diskant" men hva slags anerkjent receivermerke er det som ikke romkorrigerer for dette, egentlig? Dessuten bør man ikke benytte RK som fasit, men som en grovjustering, etterpå finjusterer man EQ og crossover (som Pioneer har) Samt div. andre lydinnstillinger.

Du bør tenke på receiverens musikalske kvaliteter (detaljer, rom), funksjonalitet og tilkoblingsmuligheter. Har prosessor eller receiver airplay for trådløs streaming av Wimp/Spotify fra nettbrett eller smartphone. Hvis ikke er det en klar mangel etter min mening.

Jeg vet hva Pioneer SC LX76 kan trylle frem av godlyd innenfor ditt budsjett. (kan også justere DAC i tre lydfilter) I tillegg er det verdt å teste andre gode kandidater fra f.eks. Denon i aktuelle prisklasse (AVR 3313). Yamahas musikalske kvaliteter tviler jeg litt på innenfor denne prisklassen. Onkyo er interessante, men de har ikke airplay. Marantz muligens. Men sjekk at prosessor/receiver har alle funksjoner du trenger.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I vanlig tro, har vi vel spora litt av her (hadde vel ikke verdt avforum uten det hehe :-) )

Men jev vil tro at man kan komme meget langt med kanskje ikke kjøpe den største receivern, men kanskje nest best, eller faktiskt tredje best, tror sånn sett forskjellene er marginale og med en receiver har du mulighet til og bygge ut til surround uten og måtte bruke ekstra penger enda en effekt forsterker.

Tror nesten a1020 er nærmere overkill enn bomkjøp, men det blir litt som og ha for mye øl i kjøleskapet. Går bare ikke ann det.

+1

Dog tror jeg at jo lengre opp i klassene man kommer på reciver-fronten jo bedre rk får man osv. Jeg trenger egentlig ikke effekt-delen i det hele tatt da jeg har kjøpt 5kanals effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Siden du allerede har effektforsterker, så skulle man tro du fikk mest lydkvalitet for pengene ved å kjøpe en prosessor. Men jeg vet ikke om noen i den prisklassen du nevner, som skulle være beviselig bedre enn en god receiver. Hva skulle det være?

Du nevner "skarp diskant" men hva slags anerkjent receivermerke er det som ikke romkorrigerer for dette, egentlig? Dessuten bør man ikke benytte RK som fasit, men som en grovjustering, etterpå finjusterer man EQ og crossover (som Pioneer har) Samt div. andre lydinnstillinger.

Du bør tenke på receiverens musikalske kvaliteter (detaljer, rom), funksjonalitet og tilkoblingsmuligheter. Har prosessor eller receiver airplay for trådløs streaming av Wimp/Spotify fra nettbrett eller smartphone. Hvis ikke er det en klar mangel etter min mening.

Jeg vet hva Pioneer SC LX76 kan trylle frem av godlyd innenfor ditt budsjett. (kan også justere DAC i tre lydfilter) I tillegg er det verdt å teste andre gode kandidater fra f.eks. Denon i aktuelle prisklasse (AVR 3313). Yamahas musikalske kvaliteter tviler jeg litt på innenfor denne prisklassen. Onkyo er interessante, men de har ikke airplay. Marantz muligens. Men sjekk at prosessor/receiver har alle funksjoner du trenger.
    -

Ja, er egentlig enig med deg. Trenger jo en del nips. Vi er jo tross alt i 2013 nå. Er ikke helt lydfanatiker egentlig, så kan innrømme at jeg klarer å høre på spotify-kvalitet uten å få frysninger. He he. (skyt meg dem som vil).
    Har fått tips om denon ja..
    Mye å velge innen reciver.. Kanskje det som er litt moro med hele hobbyen. Tror kanskje jeg leter etter noe brukt også heller går litt opp i klasse, om det ikke er for gammelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Anthem MRX 300 kan være et godt alternativ. Meget bra lyd, både i stereo og surround. Denne skal også være en meget god match med Klipsch, men har selv kun hørt Anthem Statement og Anthem P5 på Klipsch Palladium, og det låt bra.

Skal du ha subwoofer bør du ta en titt på Svs sine Pc eller Pb modeller, avhengig av budsjett. Kjøp to like litt billigere fremfor en litt større!

Mathias
    Ja, vet at oslo hificenter parrer disse anthem med klipsch. Så da burde det jo være god match.

Har sett litt på xtz sine woofere. Virker som det er mye for penga, samtidig føler jeg kanskje at di ligge litt sånn in between? Vet ikke hvor dypt en film-sub bør gå men kanskje under 20hz?
    Svs er tydeligvis popp her inne å virker som veldig bra greier. Har aldri hørt disse da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reciver eller prosessor må iallefall ha pre-out til alle 5 høyttalere samt to sub-utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo tx-nr818 har audysse xt32 romkorreksjon. Den har vel støtte for mobilfjernkontrollsapp og ein del andre finesser. Onkyo er forøvrig god maych til klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Onkyo tx-nr818 har audysse xt32 romkorreksjon. Den har vel støtte for mobilfjernkontrollsapp og ein del andre finesser. Onkyo er forøvrig god maych til klipsch.
    Takker.. skal titte litt på denne

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet at oslo hificenter parrer disse anthem med klipsch. Så da burde det jo være god match.

Har sett litt på xtz sine woofere. Virker som det er mye for penga, samtidig føler jeg kanskje at di ligge litt sånn in between? Vet ikke hvor dypt en film-sub bør gå men kanskje under 20hz?
    Svs er tydeligvis popp her inne å virker som veldig bra greier. Har aldri hørt disse da.
    En film-sub bør gå flatt ned til 20hz. Xtz begynner vel å rulle av litt ved 30hz? Med 2*XTZ W10.16 til midbass og en SVS PC/PB12 nsd i bunn vil du komme virkelig langt når det kommer til god kinobass, og det vil også fungere ypperlig til musikk.

Mathias

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    En film-sub bør gå flatt ned til 20hz. Xtz begynner vel å rulle av litt ved 30hz? Med 2*XTZ W10.16 til midbass og en SVS PC/PB12 nsd i bunn vil du komme virkelig langt når det kommer til god kinobass, og det vil også fungere ypperlig til musikk.

Mathias
    He he, vel, hørtes ut som det kunne bli litt mye for meg, samt at jeg hadde kommet til å få ett plasseringsproblem.
    Ønsker to like subber iallefall.

Fikk nesten tak i brukt center igår (rc-64). Disse vokser ikke på trær ser jeg. Begynner å vurdere å heller gå for rc 62 kanskje da de er enklere å få tak i. Leser delte meninger om disse to hvor store forskjeller det er på dem med pris litt i baktanke.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel min receiver (pioneer) er helt på trynet her, og bytte mellom deling og full range er ikke et klikk, men 10+ :-( siden jeg må inn i hoved meny og ned i 3 lag under menyer...

Og nei dette lagres ikke i minne slottene...

Jeg ser problemstillingen. Men innstilling av høyttalere (large/small, delefrekvens, sub av/på)) er ikke en del av romkorrigeringen og følger derfor ikke memoryene. Forstår det dog slik at dette kan velges direkte på en del andre receivere?

Men er det et praktisk problem egentlig? Siden jeg har små HT, så står receiver innstilt på small og sub er derfor alltid på. På store HT så kan man velge store HT i meny og velge om dem alltid skal være på, eller kun ved flerkanals lyd. (plus el. yes på sw). Funker greit for meg iallefall.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg ser problemstillingen. Men innstilling av høyttalere (large/small, delefrekvens, sub av/på)) er ikke en del av romkorrigeringen og følger derfor ikke memoryene. Forstår det dog slik at dette kan velges direkte på en del andre receivere?

Men er det et praktisk problem egentlig? Siden jeg har små HT, så står receiver innstilt på small og sub er derfor alltid på. På store HT så kan man velge store HT i meny og velge om dem alltid skal være på, eller kun ved flerkanals lyd. (plus el. yes på sw). Funker greit for meg iallefall.
    Absolutt ikke noe poblem egentlig, bare jeg som raser fra meg litt :P

Som regel er jeg såpass raskt gjennom disse menyene nå at tven knapt rekker og skifte bilde, og det er kanskje bare i de få tilfellene hvor jeg bare ser på tv og ikke gidder og ha på subbene (i de sene timer), noe som kanskje skjer en maks en par ganger i uka

99% av tida nå så stor frontene på small og subbene kommer inn fra 100hz av, selv på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, vel, hørtes ut som det kunne bli litt mye for meg, samt at jeg hadde kommet til å få ett plasseringsproblem.
    Ønsker to like subber iallefall.

Fikk nesten tak i brukt center igår (rc-64). Disse vokser ikke på trær ser jeg. Begynner å vurdere å heller gå for rc 62 kanskje da de er enklere å få tak i. Leser delte meninger om disse to hvor store forskjeller det er på dem med pris litt i baktanke.
    Eg har hatt RC-62 MKI i eit par år no, og eigentleg vert godt nøgd med den. RC-62 er jo mulig å få tak i ganske billig no, så det vil eg sei gjer den til eit kjempekjøp. Trur det er lurt å testa med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har hatt RC-62 MKI i eit par år no, og eigentleg vert godt nøgd med den. RC-62 er jo mulig å få tak i ganske billig no, så det vil eg sei gjer den til eit kjempekjøp. Trur det er lurt å testa med den.
    -
    Ja, når det gjelder testing så er dette vanskelig da jeg er bosatt i dødsforlatte nord-norge. Men til 2000ish kroner så er det vel ikke verdens undergang uansett. Tror det bor ganske mye i denne centern, selv om rc-64 sikkert er hakke vassere. Jeg har kjøpt effekt til dette så power har jeg nok av uansett hva man velger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, då er me i samme båt! I dette dødsforlatte nord-norge:-) Det er jaggu ikkje lett å ha denne interessa her. Men har likavel hatt rc-62,som eg fekk solgt, og har no rc-64.

Går du for rc-62, trur eg du vert godt nøgd. Du får i alle fall god peikepinn på om du "trenger" rc-64 eller ikkje. I så fall vil du uansett greia å leva fint med rc-62 til 64 dukkar opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, då er me i samme båt! I dette dødsforlatte nord-norge:-) Det er jaggu ikkje lett å ha denne interessa her. Men har likavel hatt rc-62,som eg fekk solgt, og har no rc-64.

Går du for rc-62, trur eg du vert godt nøgd. Du får i alle fall god peikepinn på om du "trenger" rc-64 eller ikkje. I så fall vil du uansett greia å leva fint med rc-62 til 64 dukkar opp.
    sounds goood.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testa eit par filmar med rc-64,merkar eg ikkje enorme forskjellar frå rc-62. I alle fall ikkje viss det ikkje er sjukt høgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testa eit par filmar med rc-64,merkar eg ikkje enorme forskjellar frå rc-62. I alle fall ikkje viss det ikkje er sjukt høgt.
    Åkei. Ja, det blir vel slitsomt å kjøre dette på full guffe gjennom en hel film. Hvilken forsterker har du brukt på denne da?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •