Hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Hjelp!!

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!

Er det noen som vet av noen som tar seg av skifting av utgangstransistorer på en Adyton XP3? Kjørdte den på en subb, og koblet den litt langt ned i ohm. Å det var ikke noe særlig populært...tydligvis:wink: Fikk en til og se på den, og han byttet ut 2 16A sikringer og satt i 2 10A sikringer får og prøve den...og røykla visst hele huset. Så det er en liten sorg at den ikke lengre virker!

Mvh Rolv

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - vet kanskje? De selger jo Adyton.

Evt. kan du prøve Dalens Elektronikkservice - Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no. De pleier å kunne fikse det meste.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Oslo Hi-Fi Center - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - vet kanskje? De selger jo Adyton.

Evt. kan du prøve Dalens Elektronikkservice - Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no. De pleier å kunne fikse det meste.
    Takker får tipset. Ringte Dalens og snakket med de, og summen det kom til og ende opp på var sannsynlig vis ikke verd det mente Morten som jeg snakket med. Så jeg vet ikke...er det verdt og koste på en gammel XP3 en ca. summ på 5lapper ? Og kommer den til og vare lenge etter fix, med tanke på alder. Så sitter litt i klemme, ikke at 5lapper er så veldig mye men nokk får en som har nokk utgifter i måneden

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det var Morten Berg du snakket med. Han har peiling - så det kan være lurt å lytte til hans vurderinger.

Slik du beskriver det som skjedde, kan det være at det kommer på litt ekstra følgeskader både her og der - ikke bare utgangstransistorer, altså.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Regner med at det var Morten Berg du snakket med. Han har peiling - så det kan være lurt å lytte til hans vurderinger.

Slik du beskriver det som skjedde, kan det være at det kommer på litt ekstra følgeskader både her og der - ikke bare utgangstransistorer, altså.
    Ja, var Morten Berg jeg snakket med ja. Han sa at de måtte lodde ut hver transistor og måle de, og bare det og komme seg til det var visst en ganske stor jobb. Og ja, det kan være mer skader som du sier så...Den blir vel satt i hylla får en stund til jeg har råd til og få den fixet. Var bare sån fin og kjøre subber på, var jo også det som tok knekken på den men det var min egen feil. Koblet ohm'en litt får langt ned Funka som **** så leng det varte da 8) Kan trøste meg med det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •