Hvilken receiver når jeg har effektforsterkere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver når jeg har effektforsterkere?

Hei!

Lurer på hvilken receiver jeg skal velge når jeg har effektforsterkere, har to stk Acoustic Reality som jeg kjører på hver av forntene. Kjører full Canton Chrono oppsett. Har i dag en Yamaha rx-v 767.

Hva ville dere gått for?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozza90
    Hei!

Lurer på hvilken receiver jeg skal velge når jeg har effektforsterkere, har to stk Acoustic Reality som jeg kjører på hver av forntene. Kjører full Canton Chrono oppsett. Har i dag en Yamaha rx-v 767.

Hva ville dere gått for?
    Hva er det egentlig du savner som Yamaha,n og effektforsterkerene ikke gir deg pr idag ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske ny på dette med lyd.
    Så det jeg lurer på er om denne receiveren er nok til til og drive senter, side og bak høytalerene optimalt?
    Er det ikke slik at receivere avgjør en stor del av lydkvaliteten også? Dette er jo ikke en så dyr receiver jeg har så derfor lurer jeg på om jeg burde skaffe meg en ny?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozza90
    Er ganske ny på dette med lyd.
    Så det jeg lurer på er om denne receiveren er nok til til og drive senter, side og bak høytalerene optimalt?
    Er det ikke slik at receivere avgjør en stor del av lydkvaliteten også? Dette er jo ikke en så dyr receiver jeg har så derfor lurer jeg på om jeg burde skaffe meg en ny?
    Det var derfor jeg spurte hva du ville ha :-)

Visste ikke om du snakket om stereo eller surround eller begge deler :-)

Reciveren klarer nok å drive center, side og back høyttalerene helt ok.

Mesteparten av kreftene går med til å drive frontene, men det tar jo effektforsterkerene seg av her.

Personlig ville jeg først testet med den reciveren du allerede har før jeg hadde gått til innkjøp av en ny.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte inn i dette med hjemmekino, men har klart å få med meg at senteren trenger mye krefter og at dette center sporet i surroundlyden er ganske aktivt i bruk. Det er derfor vel så viktig å ha noe freskt noe til å drive senteren på riktig vis.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Jeg er på ingen måte inn i dette med hjemmekino, men har klart å få med meg at senteren trenger mye krefter og at dette center sporet i surroundlyden er ganske aktivt i bruk. Det er derfor vel så viktig å ha noe freskt noe til å drive senteren på riktig vis.
    Stemmer at mye informasjon kommer i senterkanalen ja, men hvor mye krefter den trenger kommer jo helt anpå hva slags senterhøyttaler man har

Stor , liten, følsomhet osv Om du er i tvil så bruker du den ene effektforsterkeren din til senteren, bare for å høre om den våkner noe mer

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Stemmer at mye informasjon kommer i senterkanalen ja, men hvor mye krefter den trenger kommer jo helt anpå hva slags senterhøyttaler man har

Stor , liten, følsomhet osv Om du er i tvil så bruker du den ene effektforsterkeren din til senteren, bare for å høre om den våkner noe mer

Kim
    Ja det går jo ant å prøve med den ene effektforsterkeren først til senteren for å se om det blir mere liv i den. Det er denne senteren jeg har: Chrono SL 555.2 Center - Chrono SL Serie - CANTON German loudspeaker tradition (de)

Vet ikke om denne trenger mye krefter?

På sidene og bak har jeg disse:

Chrono SL 510.2 - Chrono SL Serie - CANTON German loudspeaker tradition (de)

Frontene er disse: Chrono SL 590.2 DC - Chrono SL Serie - CANTON German loudspeaker tradition (de)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •