Ny reciver til hjemmekino. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciver til hjemmekino. Hjelp!

Hei godtfolk.
    Har satt meg litt fast nå som oppgradering av reciver i hjemmekinoen står for tur.

Høytalere som skal drives: Klipsch rf82, rc62 og rs52.

Ser på Anthem med begeistring. vurderer Mrx300 og muligens spe opp med effektforsterker siden, eller gå rett på Mrx500/700 uten effekt med det første.
    Har ikke hørt Anthem før, kun fått beskjed av oslohificenter at dette er veldig bra sammen med klipsch.

Har også vurdert en brukt Yamaha Dsp-z7. evt ny RXA-3020.

Marantz er også av interesse har sett på 6007 modellen.

Noen synspunkter på hva som vil bli best?
    Trenger god romkorreksjon da rommet har sine utfordringer.

Veldig interessert i å høre erfaringer med Anthem om noen har det?
    Så både Mrx300 og 700 fikk kjempe skryt i test utført av lyd og bilde.

Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok ha valgt vekk Marantz 6007 pga. lite krefter basert på test med 6006 som kjøpt på tilbud hos OsloHifisenter til 5995,-, den hadde problem med å dra høyttalersettet til Kef KHT-3005SE.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Hei godtfolk.
    Har satt meg litt fast nå som oppgradering av reciver i hjemmekinoen står for tur.

Høytalere som skal drives: Klipsch rf82, rc62 og rs52.

Ser på Anthem med begeistring. vurderer Mrx300 og muligens spe opp med effektforsterker siden, eller gå rett på Mrx500/700 uten effekt med det første.
    Har ikke hørt Anthem før, kun fått beskjed av oslohificenter at dette er veldig bra sammen med klipsch.

Har også vurdert en brukt Yamaha Dsp-z7. evt ny RXA-3020.

Marantz er også av interesse har sett på 6007 modellen.

Noen synspunkter på hva som vil bli best?
    Trenger god romkorreksjon da rommet har sine utfordringer.

Veldig interessert i å høre erfaringer med Anthem om noen har det?
    Så både Mrx300 og 700 fikk kjempe skryt i test utført av lyd og bilde.

Takker for alle svar

Siden du setter litt ekstra krav til room eq er jo Anthem et bra alternativ.
    En kompis av meg(Ælen inne på forumet her) har Anthem 300,han er meget fornøyd med sin både til film og musikk.
    Frontene dine fortjener vel litt ekstra krefter alikevel så en Anthem 300 + effektforsterker blir nok meget bra.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monodrive
    Jeg ville nok ha valgt vekk Marantz 6007 pga. lite krefter basert på test med 6006 som kjøpt på tilbud hos OsloHifisenter til 5995,-, den hadde problem med å dra høyttalersettet til Kef KHT-3005SE.
    Liker lydsignaturen til marantz, men tar din erfaring i betraktning her. Er ikke noe moro med noe som blir halv hjertet.
    Takk for svar

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert poineer? Jeg kan varmt anbefale pioneer, RK til pioneer gjorde underverker med lyden i kinoen min etter at jeg byttet fra en Onkyo 876 til Pioneer LX86. Syntes at den er veldig god på musikk også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Siden du setter litt ekstra krav til room eq er jo Anthem et bra alternativ.
    En kompis av meg(Ælen inne på forumet her) har Anthem 300,han er meget fornøyd med sin både til film og musikk.
    Frontene dine fortjener vel litt ekstra krefter alikevel så en Anthem 300 + effektforsterker blir nok meget bra.
    Dette er godt å høre. Trenger ikke mer enn 4 hdmi, trenger heller ikke alle ekstra funksjoner. Hoved pri er lydkvalitet, dynamikk, rk og power. Blåser i watt, trenger noe som er strømsterkt. Noe mer enn 7.1 er heller ikke viktig.
    I kinoen ser jeg film, konserter og spiller litt ps3/Wii.

Rommet er ca. 20kvm og har rektangel form, har lite til ingen punch i bassen idag, ønsker derfor å prøve en bedre rk enn hva min midlertidig yamaha rxv 663 leverer.

Vil en anthem, evt med en effektforsterker løse problemet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har du vurdert poineer? Jeg kan varmt anbefale pioneer, RK til pioneer gjorde underverker med lyden i kinoen min etter at jeg byttet fra en Onkyo 876 til Pioneer LX86. Syntes at den er veldig god på musikk også.
    Pioneer har jeg ikke vurdert, veit ikke hvordan det låter på klipsch. Litt redd toppen skal ta helt av:???:

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz pluss effekt (Gjerne Parasound) sier nå jeg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Marantz pluss effekt (Gjerne Parasound) sier nå jeg.
    Har hørt marantz med rotel effekt på klipsch og det låt veldig bra, men hvordan er rk'n til marantz?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg har LEST, utan å ha erfaring sjølv er at Anthem, Onkyo og Marantz er gode matchar til klipsch. Har sjølv Onkyo 5008 og Onkyo 875 på klipsch, og er meget nøgd med det.
    Onkyoar frå xxx8 serien og frå modell 8xx og oppover (altså 808, 809, 818, 1008, 3008, 5008, 809, 1009, 3009, 5009, 818, 1010, 3010, 5010) har xt32 romkorreksjon, som er meget bra.

Effektforsterkar og sub er nok lurt uansett.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt marantz med rotel effekt på klipsch og det låt veldig bra, men hvordan er rk'n til marantz?
    Nå har jeg ikke hørt Rotel, men det skal jo være bra greier. Etter hva jeg leser, kan Rotel være noe lysere enn Parasound i en sammenligning.
    Jeg synes Rk til Marantz fungerer helt greit. Er mer fornøyd med pioneer sin, men der er det dårlig lyd-match mot klipsch.
    Onkyo bruker jo også Odyssey, jeg hadde en tx-nr3009 med XT32, rk fungerte bra, men det hjalp lite da resten av enheten ikke er så bra. Grei match med Klipsch, men det var så mye annet med onkyo jeg ikke likte, så det skal jeg mest sannsynlig aldri ha mer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det eg har LEST, utan å ha erfaring sjølv er at Anthem, Onkyo og Marantz er gode matchar til klipsch. Har sjølv Onkyo 5008 og Onkyo 875 på klipsch, og er meget nøgd med det.
    Onkyoar frå xxx8 serien og frå modell 8xx og oppover (altså 808, 809, 818, 1008, 3008, 5008, 809, 1009, 3009, 5009, 818, 1010, 3010, 5010) har xt32 romkorreksjon, som er meget bra.

Effektforsterkar og sub er nok lurt uansett.
    Syns klipsch blir for layedback med onkyo. Har sett mange bruker det og er fornøyd, men i mine ører tar onkyo bort mye av det jeg syns er gøy med klipsch. Har sub. 2 stk SVS pb10 nsd.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Nå har jeg ikke hørt Rotel, men det skal jo være bra greier. Etter hva jeg leser, kan Rotel være noe lysere enn Parasound i en sammenligning.
    Jeg synes Rk til Marantz fungerer helt greit. Er mer fornøyd med pioneer sin, men der er det dårlig lyd-match mot klipsch.
    Onkyo bruker jo også Odyssey, jeg hadde en tx-nr3009 med XT32, rk fungerte bra, men det hjalp lite da resten av enheten ikke er så bra. Grei match med Klipsch, men det var så mye annet med onkyo jeg ikke likte, så det skal jeg mest sannsynlig aldri ha mer.
    Takker for innspill her. Trenger noe med veldig god rk, så helt grei er ikke godt nok. Har prøvd mange forskjellige plasseringer av ht, kallibrert opp alt sammen, subbene ble utrolig bra, men front ht skjedde det lite med.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill her. Trenger noe med veldig god rk, så helt grei er ikke godt nok. Har prøvd mange forskjellige plasseringer av ht, kallibrert opp alt sammen, subbene ble utrolig bra, men front ht skjedde det lite med.
    Vel, nå får du jo Marantz med forskjellige RK, det avhenger bare på hvor mye du er villig til å gi. Jeg har SR7005, og SR 7007 har samme versjon av Odyssey. Multi EQ XT. Skulle du eventuellt gått opp til steget med å kjøpe ren prosessor som AV8801, vil du få Multi EQ 32 som da kan oppgraderes til Pro.
    Og Dersom ikke det er bra nok, da vet ikke jeg.

Hva med å prøve, så hører du selv? Er ørene dine som avgjør til slutt uansett.
    Du kan få mange meninger her inne, men til syvende og sist er det du som må velge.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Dynabel hadde en Demo Marantz 8003 reciver for salg til ca 11.000 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har jeg ikke vurdert, veit ikke hvordan det låter på klipsch. Litt redd toppen skal ta helt av:???:
    Pioneer har x curve som gjør at du kan velge la toppen rulle av med valgt db pr octav! Meget smart og annvendelig..

Kan selv anbefale Pioneer og Klipsch!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •