Rør pre mellom reciver og effekt forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rør pre mellom reciver og effekt forsterker

Hei!
    For en liten tid tilbake testet jeg ut rør noe jeg "ikke" burde ha gjort.:-D Det gir en klang karakter som er helt fantastik etter min smak. Eneste ulempen med rør effektbegrensingen, og jeg har har av den grunn forstatt et opp sett med ren transistor.

Siden jeg aldri slutter å lete etter potensialer har jeg lurt på hvordan man kan få det beste ut av to verdner.

Hadde en Music angel KT88 som jeg brukte som effekt trinn en liten periode. Tok da ut signal fra pre out på reciver. Dette ga meg opplevelsen av rørmagi og selv fruen synes det låt fint.

Min tanke har vært som følger. Om man tar ut signal fra pre-out reciver via en rør-pre, videre til en transistor effekt Mcintosh MC602. Vil en evt rør-pre mellom reciver og effekt kunne gjenskape noe av klangkarakteren som den rørforsterkeren jeg hadde.

Vil det da gi et snev av rørmagi eller vil det være totalt bortkasta?

Er det noen med komptanse eller som har forsøkt/eksprementert med det overstådende.

En god diskusjon her ser jeg frem til

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne.. grunnen til at jeg ønsker å ta signalet fra reciver er fordi jeg ikke har ekstern dac og trives med litt ekstra bunnfyll i fra subwoofer. Bruker sonos som musikk kilde.

Alternativt å sende signal direkte fra ekstern dac til rør pre. Det forkortet sinalvei og evt "forurensning" via reciver, men da ekskluderer jeg subben.

Anyway - Er ute etter, det som gir det beste resultatet, kombinert med litt rørmagi.

Alle god og kvalifiserte innspill mottas med takk!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte selv en rørpre inn på en integrert vincent i en periode. var til det bedre klangmessig, men er ikke et sjakktrekk å gå gjennom to forforsterkere i utgangspunktet.
    finnes rørbuffere man kobler etter signalkilden...
    tube buffer | eBay

noen her: (vet ikke noe om kvaliteten på de men)
    Buffer 6N3 6Z4 Tube SRPP Preamplifier Amplifier Board Pre Amp Audio DIY | eBay
    WZ X10DB 6N11 Tube Buffer Pre Amplifier Board Base on x 10D Musical Fidelity | eBay
    Class A Tube Buffer Kit Using 6DJ8 6922 6N11STEREO x 10 | eBay
    Tube 6N11 x 10D Buffer Pre Amp Base on Musical Fidelity | eBay

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •