B&W DM683 og DENON AVR-3313.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM683 og DENON AVR-3313.

hei.
    jeg driver å ser på anlegg om dagen. skal bare kjøpe meg 2.0 først med gode murligheter til å bygge meg 5.1.
    Så har jeg fallt litt på B&W DM683 som front høytalere. å da lurte jeg på om noen har noen mening på om DENON AVR-3313 er en rettferdig reciver til disse. uten noen effektforsterker.
    denne reciveren har jo Mulighet for bi-amping via evt. ubrukte bakkanaler å da burde det vel holde?
    eller hva tror dere?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil fungere greit det men du vil ikke være i nærheten av hva 683 kan levere uten en skikkelig effekt forsterker. Med lite effekt så låter de rett og slett kjedelig. Men drar du på hifi klubben så får du høre denne komboen så hører du hva du syns. Og etter å ha hørt det så ber du de om å koble på en effekt forsterker så får du høre hva de virkelig kan levere.

Jeg brukte selv en Yamaha receiver på 683 en stund og det går greit så lenge du ikke har tenkt å spille veldig høyt. Men uansett hvordan høyttalere du ender opp med så vil jeg anbefale deg en effekt forsterker før eller senere, da får du som regel hentet ut enda mer god lyd

Men jeg stemmer i for 683, det er absolutt en veldig bra høyttaler så lenge du forer den med den effekten den vil ha og trenger
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Dette vil fungere greit det men du vil ikke være i nærheten av hva 683 kan levere uten en skikkelig effekt forsterker. Med lite effekt så låter de rett og slett kjedelig. Men drar du på hifi klubben så får du høre denne komboen så hører du hva du syns. Og etter å ha hørt det så ber du de om å koble på en effekt forsterker så får du høre hva de virkelig kan levere.

Jeg brukte selv en Yamaha receiver på 683 en stund og det går greit så lenge du ikke har tenkt å spille veldig høyt. Men uansett hvordan høyttalere du ender opp med så vil jeg anbefale deg en effekt forsterker før eller senere, da får du som regel hentet ut enda mer god lyd

Men jeg stemmer i for 683, det er absolutt en veldig bra høyttaler så lenge du forer den med den effekten den vil ha og trenger
    ja, var på hifi-klubben men fikk bare høre høytalerene med en annen forsterker seff. så bynte jeg å tenke på om det han anbefalte meg var helt 100. for jeg leste att 683n trengte en del effekt. men hvilke effekt forsterker burde jeg sette på disse høytalerene etter hvert da?
    har jo litt lyrt på samme merke på effekt forsterker som på reciver da.
    kan DENON PMA-1510AE være ett valg? eller må vi over på noe helt annet?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trenger en del strøm for å blomstre ja Men da låter de til gjengjeld bra.
    Og samme merke på receiver/for forsterker og effekt er ikke noe must.
    Jeg brukte Nad c275bee en stund på mine (2x150) og det fungerte bra. Eneste grunnen til at jeg gikk over til emotiva var for å teste ett annet merke og for å få en effektkanal til senteren min. Lydmessig så er Emotivaen litt "tyngre" i lyden og har litt mer fylde i bassen enn hva jeg syns Nad har. Men begge to gir bra med liv i 683.

Det er også flust av andre merker rundt på markedet og på effektforsterker kan du gjøre ett godt brukt kjøp! Skal du handle Emotiva nytt så må du gjøre det direkte fra fabrikk i USA. Men de burde koble opp det du vil høre på hifi klubben, det er det ensten bare å forlange så lenge du skal handle der.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjempe hjelp. Da tror jeg jeg bi-amper 3313 først jeg så kjøper jeg meg en effekt forsterker om ikke så alt for lenge

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En AVR-3313 vil få ut mye av potensialet i DM683. Tror ikke du vil savne effekt med det første. De har selvfølgelig ikke vondt av mer effekt, men personlig ville jeg kjøpt sub(2 faktisk) før jeg hadde vurdert effektforsterker.

Geir Arne

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde marantz sr7005 på mine 683, kunne spille himmelhøyt og krystallklart med dette oppsettet. Den denonen og marantzen er ganske like også vel.

Forresten, min marantz ligger på finn.no hvis du ikke har kjøpt denonen da.

Marantz Sr7005 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Hadde marantz sr7005 på mine 683, kunne spille himmelhøyt og krystallklart med dette oppsettet. Den denonen og marantzen er ganske like også vel.

Forresten, min marantz ligger på finn.no hvis du ikke har kjøpt denonen da.

Marantz Sr7005 - FINN Torget
    Har bestilt meg denon 3313 og båw dm683 får di på freda. Så blir nåkk ikke bruktkjøp på meg nå. Men takk for tilbudet. Gleder meg til å få testet dette nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •