Spm ang biwire - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra valg, en preamp med prosessorinngang er virkelig veien å gå, og som diskutert ofte, en rimelig surrerundt radio har ikke mye å stille opp med der i sammenlikning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bra valg, en preamp med prosessorinngang er virkelig veien å gå, og som diskutert ofte, en rimelig surrerundt radio har ikke mye å stille opp med der i sammenlikning.
    Ja, ble rimelig mye bedre lyd nå ja, så kommer nok aldri til å bruke en surrerunt som pre igjen...
    Bare få kjøpt en grei reciver nå så er man ferdig for denne gang..... noen anbefalinger Nielsen?
    Skal bytte center og snart, cm fra b&w, så greit med en som klarer å drive den og da.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo satt din Lyngdorf på bruktbørsen....
    Hmm, vet ikke, denne kanskje http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97220&cat=13
    Jeg hater egentlig svære kasser av surrerunt radioer, om det var jeg ville jeg kjøpt en Cambridge, men de finder du jo ikke brukt.
    (har du tenkt å bytte ut subwooferen? Et tips er å gå over til REL f.eks., fenomenal på stereo, og med to separate innganger med hver sin volumkontroll så man kan sette til LFE også.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo satt din Lyngdorf på bruktbørsen....
    Hmm, vet ikke, denne kanskje http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97220&cat=13
    Jeg hater egentlig svære kasser av surrerunt radioer, om det var jeg ville jeg kjøpt en Cambridge, men de finder du jo ikke brukt.
    (har du tenkt å bytte ut subwooferen? Et tips er å gå over til REL f.eks., fenomenal på stereo, og med to separate innganger med hver sin volumkontroll så man kan sette til LFE også.)
    Hei, takk for svar.
    Kommer nok til å beholde lyngdorfen'en. Fikk et helt annet inntrykk av den med en skikkelig pre, så den blir inntil neste gang oppgraderings spøkelset dukker opp;-)
    Hadde v ikke tenkt til å bytte sub nei, synes den leverer såpass bra med punch på film at den får bli og jeg kjøper vel en til tenker jeg....
    Rel har jeg ikke hørt om før, det må googles.....
    Den pioneeren var veldig gammel da, kan den kanskje være litt utdatert...? Og pga waf må den være sort....

Edit.
    REL sub..... hmmmmm, kan denne kjøres kun med audiolab'en og lyngdorfen i stereo og samtidig brukes til kringlyd?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdatert ja, hva vil du kalde min 30 år gamle platespiller og 35 år gamle kassettdeck da? En surround receiver er jo utdatert en time etter du har kjøpt den....

Angående ditt spøsmål om REL, det har jeg jo svart på, REL har 2 innganger. last ned manualen til REL T5 f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdatert ja, hva vil du kalde min 30 år gamle platespiller og 35 år gamle kassettdeck da? En surround receiver er jo utdatert en time etter du har kjøpt den....

Angående ditt spøsmål om REL, det har jeg jo svart på, REL har 2 innganger. last ned manualen til REL T5 f.eks.
    Vintage kaller jeg det;-)
    Men sant nok, bedre å kjøpe en noen år gammel som er veldig bra istedenfor en splætt ny som er ræva....

nå det du skrev ja. Så veldig fine ut men dyre da...
    Hvordan kobler man en sub til en pre forøvrig? Har ingen sub utgang på den....

NOe andre forslag til reciver?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualen til T5, du kobler den ikke til forforsterkeren.
    Du kobler den på effektforsterkerens høyttaler terminaler, og på LFE fra en surround receiver.
    For et par uker siden var der 2 stk T5 til salg for 6K.
    http://rel.net/wp-content/uploads/20...nual_08-11.pdf Home Theatre Subwoofer World Wide| Connectivity | REL Acoustics
    Home Theatre Subwoofer World Wide | Set Up | REL Acoustics

Husk at på Audiolab må du konfigurere èn inngang som Home Theater Mode, da tar du rca kablen fra surround receiverens preout front til denne inngangen på Audiolab. Alle surround kilder kobles til receiver, alle stereo kilder kobles til Audiolab, nå vil Audiolab videresende signalet ved film, og din effektforsterker vil drive fronterne. Ved bruk av de andre inngangene på Audiolab fungerer den som en normal stereo forforsterker.

Denne er kanskje solgt, lekkert i sort :http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97885&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualen til T5, du kobler den ikke til forforsterkeren.
    Du kobler den på effektforsterkerens høyttaler terminaler, og på LFE fra en surround receiver.
    For et par uker siden var der 2 stk T5 til salg for 6K.
    http://rel.net/wp-content/uploads/20...nual_08-11.pdf Home Theatre Subwoofer World Wide| Connectivity | REL Acoustics
    Home Theatre Subwoofer World Wide | Set Up | REL Acoustics

Husk at på Audiolab må du konfigurere èn inngang som Home Theater Mode, da tar du rca kablen fra surround receiverens preout front til denne inngangen på Audiolab. Alle surround kilder kobles til receiver, alle stereo kilder kobles til Audiolab, nå vil Audiolab videresende signalet ved film, og din effektforsterker vil drive fronterne. Ved bruk av de andre inngangene på Audiolab fungerer den som en normal stereo forforsterker.

Denne er kanskje solgt, lekkert i sort :http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97885&cat=13
    Leste det nå ja. Virker genialt, så får prøve å finne noen brukt.....
    Sendt mail til han med pion, så får vi se om det blir den... litt langt unna da men..... hater å vente på ting:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si det: fy flate for en forbedring av lyd dette ble!!!!!! Beste 9laken jeg noen gang har brukt!!
    Neste nå er platespiller, for den virkelige god lyden:-D:-D
    Må bare si til dere som vil ha i pose og sekk: Ja, det er faktisk mulig;-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ligger 2 stk REL T5 på hifisentralen, 3500,- stk.
    Ingenting erstatter skikkelig stereo....

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan Dynamo er også ein veldig god sub til stereobruk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ligger 2 stk REL T5 på hifisentralen, 3500,- stk.
    Ingenting erstatter skikkelig stereo....
    Steike.... Vil ha.... Men da tror jeg fruen skyter meg.... Får vente til neste mnd og se om dem fortsatt er til salgs.
    Men faktisk, savner ikke så mye bass egentlig, trøkker ganske bra i cm8..... Så får lytte litt ,er,og se hva jeg gjør.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •