Spm ang biwire - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tragisk at en reciver til nesten 12k når den var ny, og som skal være en av de bedre Yamaha leverer ikke skal takle det:-(
    Hva pokker gjør jeg da... Da er det vel bare å si pent beklager til Lyngdorfen som jeg har bannet opp og ned flere ganger... Forklarer jo lett hvorfor jeg ikke hørte kjempeforskjell når jeg fjernet den....

Dette er også noe som HiFi klubben burde klare å stille ett spørsmål om til kjøper, hva slags pre skal du bruke...
    Ringte dem faktisk i stad og dem har aldri hørt om problemet før som han sa... Litt merkelig synes jeg, når det da viser seg at man kun får 50% utnyttelse av effekttrinnet.... Hva har Denon og NAD da feks?

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vitner vel om selgerens dedikasjon til hifireligionen... Dårlige greier. Selgere er onde prester.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på dei nyeste, men fleire tidligere Rotel effektforsterkere oppgir 1V på input og vil nok være ein god match på dine B&W CM8. Det ligger avogtil noen ute på brukten. Forstod det sånn at det var Lyngdorfen du ville selge..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Usikker på dei nyeste, men fleire tidligere Rotel effektforsterkere oppgir 1V på input og vil nok være ein god match på dine B&W CM8. Det ligger avogtil noen ute på brukten. Forstod det sånn at det var Lyngdorfen du ville selge..

Stemmer det, men ble jo veldig usikker nå om jeg skal heller selge Yamahaen... Men så er spørgesmålet... Finnes det recivere til en vettug pris som har høyere output level enn 1v?? Kom da gjerne med tips...

Hvem Rotel mener du vil være godt egnet, finnes jo noen..:-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Tragisk at en reciver til nesten 12k når den var ny, og som skal være en av de bedre Yamaha leverer ikke skal takle det:-(
    Hva pokker gjør jeg da... Da er det vel bare å si pent beklager til Lyngdorfen som jeg har bannet opp og ned flere ganger... Forklarer jo lett hvorfor jeg ikke hørte kjempeforskjell når jeg fjernet den....

Dette er også noe som HiFi klubben burde klare å stille ett spørsmål om til kjøper, hva slags pre skal du bruke...
    Ringte dem faktisk i stad og dem har aldri hørt om problemet før som han sa... Litt merkelig synes jeg, når det da viser seg at man kun får 50% utnyttelse av effekttrinnet.... Hva har Denon og NAD da feks?
    Etter litt googling i går kveld virker det ikke som dette er noe som generelt blir advertert, men ville vel tippe at de fleste receivere ikke har noe mer enn 1 volt spenning på disse ubalanserte (her bare tipper jeg) og virker nesten som man kanskje må til dedikerte prosessorer og full balansert om man skal være 'sikker'.

Lurer også sånn sett på om dette hadde verdt mulig og måle sjøl med et vanlig volt meter (har et liggende fra biltema) ?

Lurer sjøl på hvordan ut spenninga er på pioneeren min men vil nødig gjøre noe som vil si "PANG!"

Vil kanskje og tippe at Lyngdorfen du har hatt heller var ment til bruk sammen med en hifi stereo for forsterker, om 2 volts ut spenning er mere vanlig her ?
    En receiver uansett pris klasse er vel og et lite hav av kompromisser.

PS:
    Det jeg forsåvidt fant i går var at Emotiva sine XPA forsterkere skulle ha ubalansert inngangs spenning kalibrert for 1.25 volt.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, men ble jo veldig usikker nå om jeg skal heller selge Yamahaen... Men så er spørgesmålet... Finnes det recivere til en vettug pris som har høyere output level enn 1v?? Kom da gjerne med tips...

Hentet denne infoen fra Onkyo 818
    Rated RCA Output Level and Impedance
    200 mV/470 Ω (PRE OUT)
    Maximum RCA Output Level and Impedance
    4.6 V/470 Ω (PRE OUT)

Om jeg tolker dette riktig, burde den fint passe Lyngdorfen. Alternativt blir jo det å gå for Emotiva-blokker eller liknende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh, dette blir ett magasårprosjekt skjønner jeg:-( Liker veldig godt å høre på musikk og vil ha go lyd da, men samtidig er det gull med skikkelig klem når man ser film...
    Emotiva gir jo bra smell til hjemmekino bruk, men kanskje ikke det helt store sånn stereo messig...
    Onkyo ja... Er litt skeptisk til det merket, uten at jeg egentlig vet hvorfor....

What to doooooooooo:-(

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Lånt fra en annen tråd

Så godt som alle nyere Yamaha-receivere ligger rundt 1.0 Volt på pre-out. Ergo får du bare utnyttet rundt 50 av wattene fra lyngdorfen før det klippes.

Som Nielsen sier, enten ny receiver med bedre pre-out, eller annet effektrinn med rundt 1.0 volt input sensitivity.

Emotiva er blant de rettet mot 1 volts receivere (med 1.25 Volt input sensitivity mener jeg på), og har i tillegg høy gain for å kompensere for svakheter i mange av dagens receivere sin pre-out.
    Dette er da litt merkelig etter hva disse målingene viser .
    Dette er for RX-A 3000 - er ikke sikker ,men lurer på om den tilsvarer RX-V 3067 for våre modeller. Yamaha RX-A3000 Aventage Measurement and Analysis

Sitat : Yamaha RX-A3000 Preamplifier Measurements
    I did some quick spot-checking on the RX-A3000 pre-amplifier gain structure to ensure it could be properly drive a wide assortment of power amplifier. My personal criteria for amplifier gain structure is that it should be able to hit full power when driven with 2Vrms. The RX-A3000 was able to deliver 3.3Vrms unclipped out of the analog multi channel outputs. Once I exceeded this output level, the auto protection circuits shut the receiver down. This is more than enough clean output voltage to drive any audio amplifier to clipping.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo ja... Er litt skeptisk til det merket, uten at jeg egentlig vet hvorfor....
    Stusselig. Audussey romkorreksjon, spotify osv. Streaming og styring direkte fra smarttelfoner og Onkyo-app. Men men. Min Onkyo måler opp til 5-6 Volt på pre-out, så burde passe fint til effekttrinn.

Emotiva har ikke verdens beste lyd og de har ofret litt på selve lydkvaliteten for at svake forforsterkere skal kunne drive den på godt volum.

Lyngdorf skal være bedre lydmessig, men hjelper lite når ikke passer receiveren din.

Selv om Yamahaen har dårlig pre out, er ikke den nødvendigvis ene og alene om skylden. Kilden kan også være med på å ødelegge.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en måling til for RX-A1010
    Yamaha RX-A1010 AVENTAGE A/V Receiver Review Measurements and Analysis
    Også denne yter 2.8 volt på pre-out - burde ikke dette holde da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når min Rotel RB-1572 er spesifisert for 1.5v inn (Input Sens. / Impedance: 1.5 V / 8.3 k ohms), og Onkyo TX-NR5008 har 1v ut (Rated RCA Output Level and Impedance 1 V/470 Ω (Pre out)), vil det sei at eg kun får brukt 2/3 av effekten i effektforsterkaren min???

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Fant en måling til for RX-A1010
    Yamaha RX-A1010 AVENTAGE A/V Receiver Review Measurements and Analysis
    Også denne yter 2.8 volt på pre-out - burde ikke dette holde da?
    Skulle tro det ja. Da spørs det om ikke det er kilden det skorter på. Evt. om klipping skjer pga Ohm-dippene til B&W. Watt har iallefall Lyngdrofen nok av. Vet mindre om hvor langt ned i motstand den trives.

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Når min Rotel RB-1572 er spesifisert for 1.5v inn (Input Sens. / Impedance: 1.5 V / 8.3 k ohms), og Onkyo TX-NR5008 har 1v ut (Rated RCA Output Level and Impedance 1 V/470 Ω (Pre out)), vil det sei at eg kun får brukt 2/3 av effekten i effektforsterkaren min???
    Nei, maks 5,5 Volt ut fra Onkyo 5008 før den klipper - avhengigav kilde. Rated er basert på 200mV inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusselig. Audussey romkorreksjon, spotify osv. Streaming og styring direkte fra smarttelfoner og Onkyo-app. Men men. Min Onkyo måler opp til 5-6 Volt på pre-out, så burde passe fint til effekttrinn.

Emotiva har ikke verdens beste lyd og de har ofret litt på selve lydkvaliteten for at svake forforsterkere skal kunne drive den på godt volum.

Lyngdorf skal være bedre lydmessig, men hjelper lite når ikke passer receiveren din.

Selv om Yamahaen har dårlig pre out, er ikke den nødvendigvis ene og alene om skylden. Kilden kan også være med på å ødelegge.
    Jeg kjører stort sett SONOS, men også FLAC/Lossless filer, så kan ikke helt skjønne at det skal være ett problem.. Har PS3 og, ikke at det er noe super kilde, men det er ingen forskjell hva jeg enn bruker som kilde....

Mulig jeg må teste med en Onkyo da... Uff... Er det mulig å låne en med seg hjem fra ett eller annet sted, uten å betale en hel haug med pæng bare for å få testet det...??

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TimJ, kan du ikke vurdere min marantz fra torvet?

Output connectors: 6 – 8 Ω
    • Analog
    Input sensitivity/Input impedance: 200 mV/47 kΩ
    Frequency response: 10 Hz – 100 kHz — +1, –3 dB (DIRECT mode)
    S/N: 96 dB (IHF–A weighted, DIRECT mode)
    Distortion: 0.008 % (20 Hz ~ 20 kHz) (DIRECT mode)
    Rated output: 1.2V

Passer dette med emotivaen din?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/97801

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det ja. Da spørs det om ikke det er kilden det skorter på. Evt. om klipping skjer pga Ohm-dippene til B&W. Watt har iallefall Lyngdrofen nok av. Vet mindre om hvor langt ned i motstand den trives.

Nei, 5,5 Volt i Onkyo 5008 før den klipper.
    Iom at dette er en semidigital forsterker, så skal vel ikke impedansen spille noen stor rolle, vet at SDA2175 har vært kjørt på 800 serien til B&W med stort hell, men da med en dedikert forforsterker av samme kvalitet....
    Så til spørsmålet, hvor skal man begynne og teste?
    Er det bare jeg som forventer for mye av alt?
    CM8 er ingen dårlig HT, den skal kunne levere bra med trykk og dynamikk...
    Lyngdorfen skal være en veldig god forsterker, som skal klare å drive tunge HT...
    ?????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    TimJ, kan du ikke vurdere min marantz fra torvet?

Output connectors: 6 – 8 Ω
    • Analog
    Input sensitivity/Input impedance: 200 mV/47 kΩ
    Frequency response: 10 Hz – 100 kHz — +1, –3 dB (DIRECT mode)
    S/N: 96 dB (IHF–A weighted, DIRECT mode)
    Distortion: 0.008 % (20 Hz ~ 20 kHz) (DIRECT mode)
    Rated output: 1.2V

Passer dette med emotivaen din?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/97801
    Hei,
    Jeg har ingen Emotiva;-)
    Så tviler vel på at den der er bedre på Lyngdorfen enn Yamahaen.....
    Hvor i landet holder du til? Kunne jo vært morsomt og testet med den, bare for å se om det er noen forskjell....

Edit. ser at du holder til på sørlandet, så blir kanskje litt vannskelig å få til en test da ja....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører stort sett SONOS, men også FLAC/Lossless filer, så kan ikke helt skjønne at det skal være ett problem.. Har PS3 og, ikke at det er noe super kilde, men det er ingen forskjell hva jeg enn bruker som kilde....

Mulig jeg må teste med en Onkyo da... Uff... Er det mulig å låne en med seg hjem fra ett eller annet sted, uten å betale en hel haug med pæng bare for å få testet det...??

Ja, du bør få testet før du kjøper. Samme volum fra ulike kilder stryker vel tanken om å skylde å kilde. Tanken om Ohm-dipene til B&W lever i beste velgående enn så lenge. Var oppsettet kalibrert når det var koblet til effekt, eller kom den på etter kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du bør få testet før du kjøper. Samme volum fra ulike kilder stryker vel tanken om å skylde å kilde. Tanken om Ohm-dipene til B&W lever i beste velgående enn så lenge. Var oppsettet kalibrert når det var koblet til effekt, eller kom den på etter kalibrering?
    Blir vel ikke enkelt å få med seg en reciver til 10-15k for test sånn uten videre er jeg redd...

Det var kalibrert med effekttrinnet på og nå når jeg fjernet det kjørte jeg en ny kalibrering...

Iflg klubben, så SKAL ikke den ha noe problem med å drive disse HT, men igjen, dem lever av å selge ett produkt, så hvor mye kan man stole på det dem sier...(er selv selger så vet alt om det der;-) )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at dette er en semidigital forsterker, så skal vel ikke impedansen spille noen stor rolle, vet at SDA2175 har vært kjørt på 800 serien til B&W med stort hell, men da med en dedikert forforsterker av samme kvalitet....
    Så til spørsmålet, hvor skal man begynne og teste?
    Er det bare jeg som forventer for mye av alt?
    CM8 er ingen dårlig HT, den skal kunne levere bra med trykk og dynamikk...
    Lyngdorfen skal være en veldig god forsterker, som skal klare å drive tunge HT...
    ?????
    Ta til hi-fi klubben hvor du kjøpte og be om å få låne med deg en annen receiver. Denon eller annet merke av samme prismessige kaliber. Er der jeg ville startet feilsøkingen.

Du er kunde og sikkert også medlem i kundeklubben? Fått lånt med meg dyrere saker fra dem jeg.

EDIT:
    Alternativt kan jo du be om demo av Cambridge 651R og Lyngdorfen koblet opp på CM8

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får prøve det, kanskje greit å få en demo hos dem med det du utstyret du nevner ja....

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •