Onkyo TX-NR616 mangler bass i Stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR616 mangler bass i Stereo.

Har byttet ut min Yamaha RX-V657 med en Onkyo TX-NR616, men er nå litt skuffet over at subwoofer ikke spiller i vanlig stereo. Er den en innstilling som jeg har oversett eller klarer ikke denne forsterkeren å sende signaler til sub i stereo modus?

Har søkt litt rundt, men finner ikke noen løsning på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er det feil instilling. Subwoofer skal stå på yes/on eller kva det er. Du kan vel og stilla om steteo skal vera direct modus eller deling med sub.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmerarne
    Har byttet ut min Yamaha RX-V657 med en Onkyo TX-NR616, men er nå litt skuffet over at subwoofer ikke spiller i vanlig stereo. Er den en innstilling som jeg har oversett eller klarer ikke denne forsterkeren å sende signaler til sub i stereo modus?

Har søkt litt rundt, men finner ikke noen løsning på dette.
    Beste løsningen er å sette alle HT til small (også frontene) , og x-over 60-80 hz - da spiller suben bassen under x-over !

Juster så nivået på suben til det blir passe !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Torolan, justerte x-over til 80Hz og da spilte sub'er.

Fant ingen steder der jeg kunne justere høytalere til small.

Ser også at forsterker har justert sub ned til - 12 db. Fins det en løsning slik at den kan justeres litt opp ved stereo og ned igjen ved surround?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ei gong du stiller frekvensdelinga til høgtalarane, er dei automatisk satt til small.

Du kan i alle fall stilla subben ned med 10 og 20db i dei forskjellige surroundmodusane. Feks at sub er 20db lavare ved dts, true hd osv. Då kan du setta "normalvolumet" på subben ein del høgare. Eg har gjort dette for alle surroundmodusane på min. Så viss sub feks står på - 5 til vanleg (inkl. stereo), så vil subben automatisk vera 20db lavare når eg startar film med dts lydspor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •