Elektrokikk for B&W PM1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektrokikk for B&W PM1

Hei

Jeg har bestemt meg for B&W PM1 og PV1 sub. Eventuelt 805D? men jeg synes PM1 er finere.
    Så kommer spørsmålet om hvilket utstyr jeg bør kjøpe for å få den beste opplevelsen overhodet.
    Rotel, Hegel, Electrocompaniet, NAD osv
    Anlegget skal også kobles opp mot tv, apple-tv, ps3, blu-ray, cd, vinyl, piod og pc, så fint med enklest mulig løsning.

Jeg har ikke cd spiller i dag og blu-ray spilleren er jeg ikke fornøyd med, bråker for mye. Så jeg tenker å kjøpe en oppo til blu-ray men hvilken cdspiller er bra? Blu ray spilleren til electrocompaniet skal være bra på cd også ifølge tester, men når cd spilleren dems koster like mye blir jeg litt i tvil?

Vil helst ha penest mulig anlegg og gjerne alle komponenter av samme merke hvis det er mulig, derfor heller jeg kanskje mest mot electrocompaniet. Vakkert. Men kanskje det ikke låter bra på b&w i det heletatt eller det bare er et overprisa merke?

Budsjettet er det ingen grenser på.

Da er det bare å bombardere denne tråden med erfaringer, tips og hva dere eventuelt ville valgt hvis dere skulle hatt det samme enlegget:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du velger, så bør du ha en forsterker med gode strømreserver. Tenker ikke nødvendigvis på mange watt, en solid strømforsyning og en litt oppløst og drivende lydsignatur passer godt.

Når jeg testet denne for WATT ble det greit med Marantz PM-15s2 men grisebra med en Musical Fidelity M6i. Kan ellers tenke meg at Hegel kan spille godt med PM1, men det blir bare gjetninger, da jeg ikke har hørt det.

Electrocompaniet har jeg aldri fått til å låte spesielt bra på noen Bowers & Wilkins, men det er kanskje bare meg....

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, egentlig. Jeg har den HT komboen du ser på, og kjører receiver pluss kraftig effekttrinn (Cambridge Azur 840W). Dette låter fantastisk godt etter min mening. Som de fleste andre B&W heller PM1 mot varm klangkarakter, samtidig som de er veldig åpne. De har lav følsomhet og krever bra med strømreserver.

Erfaringsmessig låter Cambridge bra sammen med B&W. Tror ikke jeg ville vurdert NAD, etter min mening blir det ikke bra. Nad er litt for grovkornet og spisse. Abrahamsen bør bli knall, og det samme med f.eks. Hegel 200. Sikkert mye som fungerer bra, men ikke spar på kronene . Klangen i forsterker bør være noenlunde nøytral, detaljert og ikke minst gode strømreserver som nevnt.

Ellers er det en killer kombo du ser for deg. Hørte senest i dag på 804 diamond og PM1 på klubben side ved side. Etter å ha hørt PM1, så synes jeg alle gulvstående HT har kasselyd Står ikke noe tilbake for 804 i mellomtone og diskant etter mine ører (noen vil nok være uenig), og sammen med den enestående PV1D så får du bass av en annen verden. Må presisere at den ikke har diamantdiskant, men en videreutviklet nautilus i forhold til 804 og 805S. Men jeg vil anbefale deg å stille delefrekvens på 100Hz. Standard er 80Hz, og det blir litt for dypt for mye musikk, særlig 80 talls og heavy har veldig tynn bass. På 100Hz tetter du dette hullet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vanskelig å si, egentlig. Jeg har den HT komboen du ser på, og kjører receiver pluss kraftig effekttrinn (Cambridge Azur 840W). Dette låter fantastisk godt etter min mening. Som de fleste andre B&W heller PM1 mot varm klangkarakter, samtidig som de er veldig åpne. De har lav følsomhet og krever bra med strømreserver.

Erfaringsmessig låter Cambridge bra sammen med B&W. Tror ikke jeg ville vurdert NAD, etter min mening blir det ikke bra. Nad er litt for grovkornet og spisse. Abrahamsen bør bli knall, og det samme med f.eks. Hegel 200. Sikkert mye som fungerer bra, men ikke spar på kronene . Klangen i forsterker bør være noenlunde nøytral, detaljert og ikke minst gode strømreserver som nevnt.

Ellers er det en killer kombo du ser for deg. Hørte senest i dag på 804 diamond og PM1 på klubben side ved side. Etter å ha hørt PM1, så synes jeg alle gulvstående HT har kasselyd Står ikke noe tilbake for 804 i mellomtone og diskant, og sammen med den enestående PV1D så får du bass av en annen verden. Må presisere at den ikke har diamantdiskant, men en videreutviklet nautilus i forhold til 804 og 805S. Men jeg vil anbefale deg å stille delefrekvens på 100Hz. Standard er 80Hz, og det blir litt for dypt dypt for mye musikk, særlig 80 talls og heavy har veldig tynn bass. På 100Hz tetter du dette hullet.
    Jeg ville sjekket ut Cambridge 851A sammen med 752BD. Da har du digitalinnganger på bluray-spilleren, og nok effekt fra forsterker. Eventuelt EC (6?). Det er også en meget god kombo sammen med B&W. Hegel hadde jeg styrt unna. Det ble for tynt i toppen for min del.

(eller dropp alt som heter budsjett, og kjøp McIntosh... Magisk!)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ringer HFK i Kristiansand så har de dette de sikkert gir deg en god pris på.
    De står koblet på PM1 i butikken nå og det låter himmelsk

DENDRACX3PS, DENDCDCX3PS
    Superlekkert mini high-end stereoanlegg! Her får du i Bøtter og Lass.. Et kompakt nydelig system med cdspiller, radio og forsterker, innpakket i et lekkert utseende med fantastisk lyd. Klarer å drive selv....
    Les mer...

Produktet står i Hi-Fi Klubben Kristiansand. 17 998,- /systemSpar 5 000,- Kontakt butikken

Hi-Fi Klubbens Tilbudstorg - Gjør et kupp på utstillingsmodeller og utgåtte produkter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •