primare eller parasound?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

primare eller parasound?

Hei..jeg er helt ny her så det kan godt være dette har blitt diskutert før..men ettersom jeg ikke har funnet noe mens jeg lette så prøver jeg likeve..

Jeg skal kjøpe meg ny forsterker som primært skal brukes til stereo og har snublet over to forsterkere jeg kunne tenkt meg..den ene er en primare spa20 som jeg skal få billig..dette er en surroundforsterker men har også hørt den skal spille bra i stereo...(også har jeg da mulighet for å bygge ut til 5kanaler senere uten så mye påkostning) og den andre er ett sett fra parasound med effekttrinnet A23 og preampen P3..

Har vært å hørt på begge men blir litt tvilsom i og med at primares gir mye større fleksibilitet mens parasounden er litt dyrere..men gir kansje litt bedre lyd..skal forresten bruke dem på et par audiovector M1

Hadde vært fint med svar fra noen som har hørt en del på og har meninger om disse forsterkerne

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for parasound.
    Mye mer krefter, og en løsning som garantert gir deg bedre nattesøvn

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Primare kommer med noe nytt snart? Spurte en HiFi-center-fyr som gliste og sa "vi får se". Er fyren generelt bare blid, eller er det noe på gang? Tenker siden de kjører tilbud på Primare nå...

Ellers kommentarer på tittelen i tråden?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hvertfall nevnt noe om en SPA22. Tror noen sa noe om mai jeg....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt om det i denne tråden.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...er-enna-4.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er hvertfall nevnt noe om en SPA22. Tror noen sa noe om mai jeg....
    Okei, ikke noe på stereosiden?

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det frister av og til med en SPA21 etter å ha hatt den selv. Nå har jeg imidlertid RX-V2700 og er svært fornøyd. Surre-rundt-lyden er svært bra og den leverer Ok i stereo. Marantz SR-7001 er mer detaljert i stereo. Eneste grunnen til at jeg ikke hiver meg på "Kjøp nå"-knappn på HFC-kjedens tilbud er rett og slett at SPA21 begynner å bli litt passé. Spesielt nå når de nye lydformatene er her og de nye receiverne allerede er tilgjengelige, og de fleste andre kommer de neste månedene. Det at SPA21 bare har fem forsterkerenheter er heller ingen fordel. Og, DVD26 i tilbudspakken har ikke 1080p, som er hva det nyeste slot-in kortet til Primare kan levere for 2000 kroner ekstra.

Men, Primare er pene produkter som gir god kvalitet i stereo og man får lett feel-good-følelsen. Imidlertid så er det greit å være klar over at dyrt ikke alltid er best. Primare sammenstilles i høykostland i Norden og man bør derfor vurdere dette litt når man ser på pris/ytelse...
    Jeg får veldig feel-good-følelse av produktene til Primare.. Har sett litt på A30.2 og Pre30, men de er nok en klasse for dyre for meg.. Parasound NC2250 gir jo mye mer "bang for the bucks". Kan vel brokoble to A30.2, men da blir det jo fort alt, alt for dyrt for meg. Merket meg spesielt argumentet til Tiger om at Primare er produsert i et høykostland.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Okei, ikke noe på stereosiden?

Jeg får veldig feel-good-følelse av produktene til Primare.. Har sett litt på A30.2 og Pre30, men de er nok en klasse for dyre for meg.. Parasound NC2250 gir jo mye mer "bang for the bucks". Kan vel brokoble to A30.2, men da blir det jo fort alt, alt for dyrt for meg. Merket meg spesielt argumentet til Tiger om at Primare er produsert i et høykostland.
    Har lenge vært snakk om den nye produktlinjen til Primare.

De skal komme med nye effektforsterkere, cd/dvd spillere, surroundforsterkere, surroundprosessor osv. Men akkurat hva som kommer er litt usikkert.

Noe som jeg har lest om er Spa 22(der kommer en med hdmi switching og en uten) og noen effektforsterkere.

Lanseringsdatoen var opprinnelig desember 2007, men av uante årsaker er vel den forskyvet fram ett halvt år.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    De skal komme med nye effektforsterkere, cd/dvd spillere, surroundforsterkere, surroundprosessor osv. Men akkurat hva som kommer er litt usikkert.
    Høres bra ut.. Lever i håpet om at man kan få utgående modeller på tilbud etter hvert. :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fra Primare har vært på billigsalg hos hfck i de siste månedene.

Bla DVD30(eller 31, husker ikke hva som var nyeste modell) til ca 6000 nedsatt fra 20k+

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fra Primare har vært på billigsalg hos hfck i de siste månedene.

Bla DVD30(eller 31, husker ikke hva som var nyeste modell) til ca 6000 nedsatt fra 20k+
    Vet, var 2 sekund fra å bestille meg en CDI10 en dag jeg satt og surfet litt på jobb.. men fant ut at den kanskje gir meg litt lite utbyggingsmuligheter og jeg vet ikke hvor lett det er å omsette en sånn kombinert-sak brukt. Hadde vært konge med en sånn koblet på Dynaudio Focus dog, utsultet på lyd som jeg er.. Ser du har Focus forresten... skal ikke selge de billig til meg? :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei desverre.. Blir nok å tviholde på disse en stund til jeg finner noe bedre(har råd til noe bedre)

Grunnen til at slike produkter blir satt mye ned i pris er jo litt av den grunnen du oppgir.

Du får si ifra hva du ender opp med

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei desverre.. Blir nok å tviholde på disse en stund til jeg finner noe bedre(har råd til noe bedre)
    Spent på hva du har råd til.... Confidence...? :twisted:

Du får si ifra hva du ender opp med
    Da går det unna i svingene her... Har kjøpt meg brukt Parasound NC2100 forforsterker og Parasound NC2250 effektforsterker nå på sånn halvveis impuls. Vet ikke om du har vært innom mine tråder, men kort fortalt er planen å satse på stereo først med mulighet for utbygging til surround senere. Sånn sett er NC2100 grei med prosessorinngang. NC2250 virker å være en kraftkar som kan dra det meste. Begge er relativt nye, med kvitteringer og originalemballasje. Ble enige om 13 000, må vel være ok det?

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13k virker som en OK sum det for parasound produktene. Som du sier gir de jo gode utbyggingsmuligheter.

Jeg personlig liker bedre Primare, litt av grunnen er den ekstremt gode mellomtonen og oppløst diskant.

Parasound gir helt klart mer trøkk, men kan virke litt lysere i toppen...

Tilslutt er det matching og sånt som avgjør om lydopplevelsen blir dårlig-middels-bra-kanon

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter med en god følelse for Parasound

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    jeg sitter med en god følelse for Parasound
    Håper følelsen din stemmer.. Sitter og ser på en NC2100, men har ikke fått NC2250 enda. Får tro de innfrir forventningene :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •