Trener ny reciver!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trener ny reciver!

Etter 2 år med en Onkyo tx-nr3008 som aldri har fungert (har vært 2 ganger til rep med samme feil) er jeg nå drittlei, og blir å levere denne i retur.. Men hva skal jeg nå erstatte den med?

Oppsettet mitt er som følger:
    Front: heco Celan xt901
    Center og bak: No billiggreier som burde vært bytta
    Sub: Svs sb 13 Ultra

Preferanser:
    Mye kraft er ett ønske + en god romkalibrering (vrien stue)
    Kjører kun 5.1, og 3d har jeg ingen behov for
    Hdmi er vel standard på allt i dag, men er et must.

Heelp!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Etter 2 år med en Onkyo tx-nr3008 som aldri har fungert (har vært 2 ganger til rep med samme feil) er jeg nå drittlei, og blir å levere denne i retur.. Men hva skal jeg nå erstatte den med?

Oppsettet mitt er som følger:
    Front: heco Celan xt901
    Center og bak: No billiggreier som burde vært bytta
    Sub: Svs sb 13 Ultra

Preferanser:
    Mye kraft er ett ønske + en god romkalibrering (vrien stue)
    Kjører kun 5.1, og 3d har jeg ingen behov for
    Hdmi er vel standard på allt i dag, men er et must.

Heelp!
    Om du er fornlyd med lydsignaturen til Onkyo, så kan du jo gå for en nyere versjon. Onkyo har sterke "watt" og oppleves etter min mening som litt mere morro i lyden enn f.eks Yamaha.

Hva er galt med din 3008?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du er fornlyd med lydsignaturen til Onkyo, så kan du jo gå for en nyere versjon. Onkyo har sterke "watt" og oppleves etter min mening som litt mere morro i lyden enn f.eks Yamaha.

Hva er galt med din 3008?
    Liker lydsignaturen på onkyo jeg også. Problemet med min er at den låser seg på ett input, og nekter å reagere på inputs fra både fjernkontroll og frontpanel. Får ikke resatt forsterkeren heller siden ingen av knappene på forsterkeren fungerer. eneste som får liv i den er å dra ut strømmen i ett døgn...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker lydsignaturen på onkyo jeg også. Problemet med min er at den låser seg på ett input, og nekter å reagere på inputs fra både fjernkontroll og frontpanel. Får ikke resatt forsterkeren heller siden ingen av knappene på forsterkeren fungerer. eneste som får liv i den er å dra ut strømmen i ett døgn...
    Rare greier, har vært borti lignende på Avr-745 til Harman/Kardon og der fant di aldrig ut hva det var. å sendte recieveren "i orden" tilbake flere ganger.

Husk att 3 gangen har du krav på å få hevet kjøpet. Jeg ville gjort det, å fått en nyere Onkyo. Omså en billigere modell, å invistert i ett effekttrinn som f.eks Xpa-5
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Rare greier, har vært borti lignende på Avr-745 til Harman/Kardon og der fant di aldrig ut hva det var. å sendte recieveren "i orden" tilbake flere ganger.

Husk att 3 gangen har du krav på å få hevet kjøpet. Jeg ville gjort det, å fått en nyere Onkyo. Omså en billigere modell, å invistert i ett effekttrinn som f.eks Xpa-5
    Har vudrert det ja. Får høre med forhandleren i morgen om hvilken erstatning jeg kan få da. 3008 er vel ikke å få ny lengre. er det 3010 som er tilsvarende modell i dag?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha? Såvidt jeg klarer å forstå, så er deres Adventage serie bra på lydkorrigering. I følge Flageborg bruker kringlyd Denon og Yamaha i deres demoer, se http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1923096. Jeg antar da at de skiller seg ut fra "massen".

Nå har ikke jeg nyere Yamaha Adventage selv, jeg har en eldre Yamaha receiver (RX-V757). Men jeg er veldig fornøyd med denne. Både lydmessig og teknisk yter den bra.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vudrert det ja. Får høre med forhandleren i morgen om hvilken erstatning jeg kan få da. 3008 er vel ikke å få ny lengre. er det 3010 som er tilsvarende modell i dag?
    Du skal jo igrunn ha pengene dine tilbake, så kan du jo evt kjøpe en for di. Er egentlig litt usikker på hvilken Onkyo som erstatter denne idag. Men forrige var vell 3009, så er vell 3010 som blir nærmest vil jeg tro. Bare å sammenligne specs å pris.

Mvh
    Svein S

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal få hevet kjøpet, men de må jo sende den inn igjen for å påbevise at feilen er der, selv om det er samme feil 3 ganger..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Du skal få hevet kjøpet, men de må jo sende den inn igjen for å påbevise at feilen er der, selv om det er samme feil 3 ganger..
    Selfølgelig.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av dagens modeller er det vel 818 som har alt/det meste av funksjonalitet på laveste trinn av Onkyo. Denne med effekt bør vel kunne gjøre en god jobb?
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •