Hegel H200 til Dali Helicon 400 / JBL LS80 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    H200 er en svært populær forsterker og jeg risikerer vel drapstrusler nå, men det funket hvertfall ikke på Monitor Audio GS60 som jeg hadde før.
    Det låter stramt i bassen og veldig åpent og detaljert.
    Testet mot en Parasound NC2250 effektforsterker. Samme dagen som Parasounden var i hus ble H200 lagt ut for salg. Tapte flere tusen, men satt likevel fornøyd gjen.
    Med NC2250 hørtes det ut som det var 3x8" kontra 3x6". Forskjellen var enorm.
    Så H200 blir en god forsterker for meg helt til jeg prøver noe annet, som samtidig er billigere.

Naboen har B&W CM9. Mørk, behagelig lyd og en god allrounder. For meg blir de kjedelige mens for andre blir de midt i blinken. Derfor blir det vanskelig å høre på hva vi synes.

Har bare hørt JBL LS60 og de var utrolig gode på rock. Skikkelig live følelse med en artig midbass. Blir mindre gode på rolig musikk som f.eks Dire Straits.
    Fordommer mot horn (er tidligere Klipsch eier) ble knust der. Disse låt overraskende mørkt og behagelig. LS 80 skulle jeg gjerne likt å fått en demo av en gang. Har troa på morofaktor i disse.

Liker du mye rolig musikk og detaljer og samtidig liker å dra på litt ville jeg også vurdert en demo av f.eks Electrocompaniet og Monitor Audio. Synes MA gjør mye riktig og de har høy morofaktor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 sammen med System audio eller dynaudio = namnam!

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musicmannen
    H200 sammen med System audio eller dynaudio = namnam!
    Ikke Ranger Master!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg blitt litt klokere og litt mer forvirra :razz: .
    Men har nå vært og hørt på litt forskjellig og valget av h.taler blir nok CM9.
    Når det gjelder forsterker står valget mellom Hegel 300 og Nad M2.
    Streaming blir sannsynligvis gjennom bluesound.
    Har hørt M2 og CM9 og det låter utrolig bra i mine ører. Hegel har jeg dessverre ikke fått hørt live med cm9 men har veldig gode referanser på den komboen og den koster jo tross alt 10000 mindre.

Er det noen gode/dårlige erfaringer med dette ? :shock:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ollisen
    Da er jeg blitt litt klokere og litt mer forvirra :razz: .
    Men har nå vært og hørt på litt forskjellig og valget av h.taler blir nok CM9.
    Når det gjelder forsterker står valget mellom Hegel 300 og Nad M2.
    Streaming blir sannsynligvis gjennom bluesound.
    Har hørt M2 og CM9 og det låter utrolig bra i mine ører. Hegel har jeg dessverre ikke fått hørt live med cm9 men har veldig gode referanser på den komboen og den koster jo tross alt 10000 mindre.

Er det noen gode/dårlige erfaringer med dette ? :shock:
    Har CM9 på NAD C390.. det spiller helt kanon, valgte C390 kontra M3, siden en test med nettopp M2 på CM9 satt som et skudd. Tenkte så at C390 er jo en "rimelig" variant... og det angrer jeg ikke på! Anbefales virkelig. C390 har også en veldig fin sub mulighet, samt utbygging med HDMI .

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dali Helicon 400 og ville holdt meg langt unna Hegel, Daliene kan spille litt frampå og da er ikke Hegel noe godt alternativ. Jeg bruker en Ayon røramp og det er en meget god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Heisann,

Har lyst på et anlegg med litt trøkk i samtidig som det spilles rent og får frem instrumentene på en god måte .

Er det noen som har erfaring med Hegel H200 til Dali Helicon 400 evt
    JBL LS80

Da er valget tatt og bestillingen i boks. Etter mye prøvelytting falt valget på Hegel 300 sammen med JBL Ls80.Har kun hørt H200 sammen med disse høytalerene og det synes jeg låt kanon så da satser jeg på at storebror gjør jobben også, da har man jo innebygd dac

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt og bestillingen i boks. Etter mye prøvelytting falt valget på Hegel 300 sammen med JBL Ls80.Har kun hørt H200 sammen med disse høytalerene og det synes jeg låt kanon så da satser jeg på at storebror gjør jobben også, da har man jo innebygd dac
    Nice. Veldig godt valg .

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •