Hvor får jeg tak i DB25 til 6 rca (phono) uten å blakke meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor får jeg tak i DB25 til 6 rca (phono) uten å blakke meg?

Jeg kunne tenke meg å bruke min gamle Onkyo 989 som effektforsterker for en nyere Yamaha-forsterker, for å kjøre den på sonene 2-4. Merkelig nok er det ikke mulig å skille for- og effektforsterker på den for annet enn frontene og senteren (i motsetning til min enda eldre 939, som er ødelagt, der alle kanalene var skilt). Og for å kjøre multikanal inn trengs det en kabel/adapter DB 25 til 6 rca. Jeg husker at jeg steilet da jeg ringte Onkyo om den for 3-4 år siden, det var iallfall godt over høvdingen de skulle ha. Og ute på nettet har jeg så langt ikke funnet noen som selger dem til en vettug pris. Er det noen som vet om en plass å få sånt? eBay har jeg søkt til tastaturet ble stort og vått uten å finne noe, og Amazon ga heller ikke noe. Er det noen som kjenner til en plass for sånt? Jeg tror Rotel og Arcam har brukt dem også en gang i tiden.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY?
    Litt tid med en loddebolt så skal det være en rimelig grei sak å lage om en vet hvordan det er koblet.

Prøvde et kjapt søk på eBay, og der var det ikke mye å finne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg vet hvordan den er koblet. Jeg er bare ikke så veldig glad i finlodding, men det er mulig at det blir løsningen. Eller kanskje til og med å droppe loddebolten og bruke skotchlok-greiene til 3M (teleklemmer). Så får jeg høre om det blir merkbart dårlig lyd. Det spørs vel, dette skal brukes på utehøyttalere, og så lenge det ikke er jordfeil eller noe sånt, vil det vel neppe merkes så tydelig.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel Hjemmekino - FINN Torget

Satt passiv, men kan hende han har dem enda?

Og detaljer, men denne var til 5 og ikke 6 phono. :S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •