Ingen lyd fra sub uten lfe spor. pioneer lx76 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg ikke lest tråden, men emnetittel sier ingen sub uten lfe spor.
    Du har selvfølgelig satt subutgangen til å spille LFE/L+R?
    Subutgangen vil da sende ut lfe sporet men også signalet under innstilt frekvens som skulle blitt spillt av fronthøytalerne.
    Om man skal ha subene i drift mens man lytter til musikkcder for eksempel må man gjøre det på denne måten.

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning, kanskje

En liten oppsumering først. Problem stillingen var som følgende: under blu-Ray avspilling spilte høyttalere og sub best stilt inn som large/yes. Da jeg byttet om til cd som kilde, vil ikke sub spille pga manglende lfe kilde. For å få til dette måtte jeg betjene fjernkontrollen hele 10 ganger, for å endre innstillinger til large/pluss. Har nå kommet frem til dette: ved å beholde innstillingene large/yes, kan jeg ved cd avspilling med kun to knappe trykk velge "ext stereo" og slå av bakhøyttalerene.(bak ht blir jo aktivert i ext stereo) Dette går kun hvis du har en egen effektforsterker til frontene eller alle ht. Virker som Bassen får akkurat samme lydsignatur som under blu-Ray avspillingen. Blir kjapp og presis, men ikke fullt så dyp. Får teste litt frem og tilbake og se hva som blir best til slutt.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    feil med large/ pluss hvis jeg gikk fra cd avspilling og over til kilde med lfe spor. Blir mye mer presis bass med large/yes under en blu Ray konsert ol. blir vel litt mye info fra subbene når de mottar så mye info under en blu ray stilt inn på large/pluss.
    Kunne jeg hatt large/pluss i stereo uten lfe spor og byttet automatisk til large/yes under kilder med lfe spor hadde jeg vært meget fornøyd.
    Large plus i stereo er uten LFE spor (er ingen lfe kanal (0.1) i stereo lyd)

At du får vel mye bass med ekte surround (blu ray)som inneholder LFE spor med large plus innstilling er sansynlig

Automatisk bytte tror jeg neppe det er på recivere (ville vært dumt for de som faktisk ønsket motsatte av deg...de ville aldri fått sub plus med lfe om i ekte surround de ønsket)

MCACC har vel lagring for 4-6 innstillinger (eller flere)
    Er det ikke mulig og feks sette opp feks
    >memory 1< til feks front large/plus
    >memory 2< til front small (+øvrige høytalere small)/delefrekvens)
    >memory 3>til front large/yes

i mine tanker er det vel kanskje en mulighet med en memory (4) der man setter lavpassfilter i MAACC ved front large/plus som gjør at innstillingen kanskje passer både cd/surround uten og trykke en knapp.
    Setter man den til feks 100Hz

du har en MCACC knapp på fjernkontrollen du da kan velge memory nr med i forhold til ønsket lyd/avspilling

Er dette gjennomførbart ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

At du får vel mye bass med ekte surround (blu ray)som inneholder LFE spor med large plus innstilling er sansynlig

Automatisk bytte tror jeg neppe det er på recivere (ville vært dumt for de som faktisk ønsket motsatte av deg...de ville aldri fått sub plus med lfe om i ekte surround de ønsket)

MCACC har vel lagring for 6 innstillinger

i mine tanker er det vel kanskje en mulighet med en memory (4) der man setter lavpassfilter i MAACC ved front large/plus som gjør at innstillingen kanskje passer både cd/surround uten og trykke en knapp.

du har en MCACC knapp på fjernkontrollen du da kan velge memory nr med i forhold til ønsket lyd/avspilling

Det er dette som er det kjipe med pioneer, høytaler oppsettet hvor dette lagres er IKKE inkludert i MCACC minne slottene og det som er definert der gjelder for M1-M6.

Kort sagt er det stort sett kun kalibrerings data, fase styring, EQ etc som blir lagra i de forskjellige minne slotene og høytaler størrelse og crossover, kan virkelig ikke skjønne hvorfor pioneer har gjort det på denne måten men de har det allikevel.

Personlig klarer jeg fint og leve med det for jeg syns subbene klarer bassen helt ok på egenhånd og frontene står som small, bytte til plus f.eks er 10 taste trykk kanskje men det tar meg knapt 5 sekunder og bytte om jeg ønsker.

Jeg ville heller anbefalt TS og sett litt på den manuelle EQ justeringen, det hender pioneer får litt raptus i bånn registeret og demper de laveste bånda der (den siste kalibreringa mi hadde dempa 63hz båndet til -6.5 DB) MCACC er god den syns jeg men enkelte ganger må den få noen dytt i rette retninga :-) og hadde det ikke verdt for noen jævlig hissige rom kanseleringer i sweetspot hadde jeg bare brukt frontene til musikk, nå deler jeg av til subbene fra 100hz.

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

MCACC har vel lagring for 4-6 innstillinger (eller flere)

Dette ble nevnt tidligere i tråden. innstillinger som large, pluss, x over osv følger alle preset

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •