Dali Ikon 8 på 2xAdvance Acoustic MAA-705???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 8 på 2xAdvance Acoustic MAA-705???

Jeg har en pioneer sc-lx 81 og lurer på å kjøpe 2 brukte Advance acoustic maa-705 amper. vil disse kunne dra ikon 8 høytalerne godt og vil det avlaste pioneeren slik at den kan konsentrere seg om mentor centeren? skal sies at jeg hører en del musikk fra cd også. håper på raskt svar siden jeg er på nippet til å handle monoblockene på impuls:-D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til merket,men monoblokker på 200w er helt klart en avlastning for receiveren din.

Regner med du har lest denne:
    http://avforum.no/forum/brukeromtale...ic-maa705.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei gpt33! Takker for raskt svar! ja jeg har det men vet også at mye skal til for å matche b&w med rotel.... så jeg tror disse blockene kan virke veldig annerledes en det di gjør med b&w tillkoblet. jeg har selv en nad forsterker på 2 b&w og har brukt naden på flere forskjellige dali høytalere å det er utrolig stor forskjell på lyden. så jeg tror det kan være stor forskjell på mono blockene med andre høytalere også. det jeg føler mangler i mine ikon 8 er litt mer kontroll og trykk i bassen. det er derfor jeg nå vil gå til anskaffelse har vurdert forskjellige alternativer men en selger som bor kun 1 mil unna skal selge 1 par av disse blockene og prisen er veldig fristende!:-?

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Ikon 8 er at de blomstrer bare mer og mer etter hvor mye kraft de får tilført, jeg kjører for tiden mine på en Emotiva XPA-2 og dette er en kombo som jeg er meget fornøyd med. Brukte tidligere en H/K Signature 1,5 (2*200) og uten at jeg var misfornøyd med den så var de ekstra kreftene til XPA-2 en merkbar oppgradering.
    Tror uansett at effekt til frontene vil gi både et løft i lyden der og sikkert også i center da det vil være større strømreserver i reciever til den oppgaven.
    Har også hørt mye pent om Ikon 8 parret med Parasound nc 2250 med det har jeg dessverre ikke fått testet selv ( ennå )

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei pip! jeg har også hørt at ikon serien og parasound skal låte meget bra!Men det blir litt for dyrt i forhold til mitt budsjett:neutral: :neutral: samme blir de store emotiva også... bruker du ikon og emotiva i hjemmekino eller rent stereo?

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    hei pip! jeg har også hørt at ikon serien og parasound skal låte meget bra!Men det blir litt for dyrt i forhold til mitt budsjett:neutral: :neutral: samme blir de store emotiva også... bruker du ikon og emotiva i hjemmekino eller rent stereo?
    Brukes mest til film, men fungerer bra til musikk også.
    En XPA-2 fåes vel stadig vekk for rundt 5000 på brukten, Parasound 2250 er nok noe mer.
    Har aldri hørt de blokkene du nevner, men om du får et par til under 5000 så er det vel ikke så mye å lure på, burde være mulig å selge videre uten særlig tap om det skulle være helt missmatch

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkuratt det jeg også tenker Pip:-D Om det blir missmatch eller at det rett å slett ikke blir bra så er det bare å selge videre. Tror ikke jeg trenger å tape en krone eventuellt gjør en byttehandel. Jeg vurderte lenge om jeg skulle hoppe i det å kjøpe 2 stk XPA-1 eller en XPR-2! Men siden jeg også skal kjøpe ny projector strakk ikke budsjettet til Så derfor tenkte jeg å prøve disse advance acoustic blokkene så får xpr serien stå for tur ved senere annledning.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der gikk monoblokkene rett foran nesen på meg!
    Jeg brukte alt for lang betenkningstid...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er 5 stk tilsalgs, går ann å legge inn et bud lavere enn Buy now prisen.
    ADVANCE ACOUSTIC MAA705 - 5 MONOBLOCK POWER AMPLIFIER SET- USED | eBay

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    Der gikk monoblokkene rett foran nesen på meg!
    Jeg brukte alt for lang betenkningstid...
    det er derfor du bør slå til og ikke alltid tenke så alt for masse, brukt ting kan du jo selge og få nesten samme pris tilbake for så

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •