Marantz 6, 7000-serie vs Pioneeer SC-LX71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz 6, 7000-serie vs Pioneeer SC-LX71

Jeg lurer på om noen har noe erfaring med forskjellene mellom disse to?
    Jeg eide før en Denon 1912-forsterker og byttet til Pioneer SC-LX71 som jeg kjører på mine IKON 7, IKON Vokal 2, IKON Sub og Concept 1 Bakhøyttalere og er noe skuffet over lydkvaliteten denne recieveren (SC-LX71) har på musikk. Filmlyden på denne recieveren er derimot helt fenomenal når jeg spiller Blu-Rays via min Pioneer BDP-LX71. Med den gamle Denon-reciveren hadde jeg mye bedre musikklyd etter min smak, men mye mye mye værre filmlyd. Pioneeren er helt konge der.

Hvordan er musikklyden på disse Marantz 6 eller 7k-seriene? Jeg kunne tenkt meg å kanskje byttet ut reciveren for å få bedret musikklyden men helst uten å tape for mye på filmlyden. Innser at jeg kanskje må bytte ut Blu-rayspilleren med en matchende til Marantz om jeg havner med det istedet for Pioneer.

Noen som har noe erfaring eller tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo selvfølgelig smak og behag.. men jeg har aldri hatt en receiver bedre på musikk enn lx 71..

Hvilken modus hører du musikk i?
    Ta gjerne utgangspunkt i mcacc film kurven og lag en egen for musikk. EVT pure direct uten MCACC..

Er rommet ditt akustisk behandlet/møblert? Høyttalerne bør være optimalt plassert etc..( avstand, toe in ++)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hittil synes jeg den beste modusen for musikk er Direct (Pure Direct høres ikke bra ut at all) og nest best er THX Music. Nei, rommet er ikke gjort noe spesielt med da dette er en studentleilighet på rundt 40 kvm, bare savner hard og klarheten til musikken som Denon klarte å gi.

På LX71 måtte jeg slå av EQ som MCACC'en kalibrerte selv for å få grei nok lyd.

Har koblet LX71 til noen PC da jeg ikke har seriellkabler etc, aner ikke om det funker via Ethernet el.no slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Hittil synes jeg den beste modusen for musikk er Direct (Pure Direct høres ikke bra ut at all) og nest best er THX Music. Nei, rommet er ikke gjort noe spesielt med da dette er en studentleilighet på rundt 40 kvm, bare savner hard og klarheten til musikken som Denon klarte å gi.

På LX71 måtte jeg slå av EQ som MCACC'en kalibrerte selv for å få grei nok lyd.

Har koblet LX71 til noen PC da jeg ikke har seriellkabler etc, aner ikke om det funker via Ethernet el.no slikt.
    kan koble til nettverk ja, og bruke HMG funksjonen..

At THX er nesten best synes jeg er rart, da det i mine øyne legger en slør rundt hele musikken.

Hva med vanlig stereo?

Ville uansett kjørt en egen mcacc kurve uavhengig av hva auto måler, høres ut som du har problemer med rommet

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke engang spørsmål om smak og behag - Pioneer SC LX71 er minst to klasser bedre enn denne Denonen på musikk. Så noe har du gjort riv ruske galt.

Hadde en slik for et par år siden, og med en MCACC kalibrering gjort ordentlig (mic i ørehøyde på et ordentlig stativ minst 1m fra bakvegg), så er lyden mye bedre med RK aktivert i modus direct (evt. aut) enn i Pure. Pure høres flat ut i sammenligning.

X-curve bør gjerne justeres ned til -1,5 db for å unngå skarp topp på Daliene. Så bør HT settes på large på så store HT, men det gjør vel MCACC automatisk.

Man bør aldri slå seg til ro med EQ som MCACC setter, men ta det som en grunninnstilling - som med alt annet. Gå inn på EQ og finjuster etter egen smak etterpå.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •