7:1 -> 5:1 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: 7:1 -> 5:1 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7:1 -> 5:1 ?

Hei.

Jeg har en HK AVR 360 og har kjøpt meg nye høyttalere.

Jeg har alltid lurt på om det går Ann å bruke 2 utganger på front høyttalerene når man er i 5:1 siden dette er en 7:1 forsterker. Mener å ha lest dette en plass.

Dette er for å få mer power på frontsettet. Har kjøpt meg xtz 99:26 mk2 stativ høyttalere og snakket med de på surround og de mente at høyttalerne trenger er forsterker som kan levere 100 ekte watt.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på receiver, slå opp i manualen etter " Bi-amp .

Men om det har noe særlig for seg er et helt annet spørsmål.
    Receivere har bare en 'stor' strømforsyning så hvor mye strøm du har til hver enkelt kanal kommer ann på hva som skjer i de andre kanalene.

Men etter hva jeg finner på nettet så er ikke dette noen spessielt strømsterk receiver, og kan ikke finne noe spor etter Bi-amp oppsett i pdf manuelen på den heller.

Ikke har den pre ut for mulig effekt forsterker heller så er nok lite og gjøre utenom og vurdere en subwoofer, sette høytalere til small og dele bunn frekvensen det vil flytte den tyngste lasten fra høytalerne til subwooferen som har sin egen forsterker og dermed ikke trekke kraft fra receivern.

Eller gå på utkikk etter en bedre receiver, helst med pre utgang for samtlige kanaler, da kan du bygge ut siden med dedikert effekt om du vil.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke mer power av å bruke dobbelt opp med forsterkerutganger til fronthøyttalerne.
    Apropos "ekte watt" så er den HK'receiveren på ca 55w pr kanal.
    Du burde nok bytte den ut for å få max spillerglede av høyttalerne dine hvis du liker å spille litt høyt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •