Hvordan skal jeg koble dette...?????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan skal jeg koble dette...?????

Hvis jeg har en DVD spiller(pioneer 575) med komponent utganger og en digitaltuner(kabeltv)med kun scartutgang+ en playstation 2 som jeg skal koble via en Pioneer 814 receiver( den har 2 sett komponent inn og 1 sett utganger og en rekke s-video inn/utganger)
    Dette skal kobles mot en Panasonic AE700 med minst mulig kabling og best mulig bilde.Tenker da på komponent fra receiver og kun en kabel hvis det overhodet er mulig.

Så er spørsmålet:
    DVD spilleren vet jeg kan sløyfes via receiver med komp., men kan jeg koble digitaltuneren med en s-video inn på receiver og få bilde ut til projektoren via komponentkabelen(og så har jeg en PS2 og da :roll: =

Hvordan får jeg denne kabelkrøllkabalen til å gå opp :roll: :roll: ??

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm...ingen koblingsproffer her da som har noen tips :cry:

Kort spurt: klarer jeg meg med kun en komponet kabel fra receiveren til projektor :?:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så har ikke denne receiveren video conversion slik at du kan koble bare en kabel. Men konsulter bruksanvisningen på dette. (finessen står ikke nevnt noen plasser i kataloger eller på nettsider så jeg antar den ikke eksisterer)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen da som vet om receivere med Video converter i prisklassen rundt 5000.-??

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvordan skal jeg koble dette...?????

Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Hvis jeg har en DVD spiller(pioneer 575) med komponent utganger og en digitaltuner(kabeltv)med kun scartutgang+ en playstation 2 som jeg skal koble via en Pioneer 814 receiver( den har 2 sett komponent inn og 1 sett utganger og en rekke s-video inn/utganger)
    Dette skal kobles mot en Panasonic AE700 med minst mulig kabling og best mulig bilde.Tenker da på komponent fra receiver og kun en kabel hvis det overhodet er mulig.

Så er spørsmålet:
    DVD spilleren vet jeg kan sløyfes via receiver med komp., men kan jeg koble digitaltuneren med en s-video inn på receiver og få bilde ut til projektoren via komponentkabelen(og så har jeg en PS2 og da :roll: =

Hvordan får jeg denne kabelkrøllkabalen til å gå opp :roll: :roll: ??
    Fra digitaltuner til receiver bør du bruke en:
    CYP CSY-2100 Scart RGB til Component video konverter. Da får du et interlaced komponentsignal til receiver.
    For å få et progressivt komponentsignal til receiver fra min Xbox bruker jeg en Advanced High Defininition AV Pack. Vet ikke om det finnes noe slik til Playstation 2.
    Deretter er det bare og kjøre en komponentkabel til projektoren.
    EDIT:
    Jeg kjører HDMI - DVI fra DVD spiller til projektor og med overnevnte eksempel i tillegg får jeg de beste signalene og minst mulig kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •