Cambridge Azur 851A - B&W CM8 eller CM9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Azur 851A - B&W CM8 eller CM9?

Ser at Hi-Fi Klubben anbefaler B&W CM8 til Cambridge 851a.
    Er det noen som har erfaring med å la forsterkeren leke med storebroren CM9, eller er rett og slett CM8 en perfekt match?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok 851A skal klare å drive CM9 på en bra måte. 800- og 700-serien til Cambridge er kraftige saker, og spiller veldig bra. Du kan sikkert alltids hente mer ut av høyttalerne med en enda bedre forsterker, men 851A gir veldig mye for pengene.

Om du har muligheten til det, kan du jo stikke innom en butikk og høre på kombinasjonen?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror nok at Cambridge 851A forsterkeren vil drive begge disse høyttalerne godt nok. Om CM9 er verdt 6000,- kr mer enn CM8 er vanskelig å si, det blir egentlig opp til hver enkelt, personlig synes jeg det.

Men på en annen side, hvis du mulighet for å "strekke" budsjettet med noen 1000-lapper, vil CM8 og en subwoofer være bedre enn CM9 alene.

For 6000,- kr mer enn hva CM9 koster alene, kan du kjøpe bla. CM8 og PV1D subwoofer.

PV1D subwoofer har også flere ferdig Pre innstalerte innstillinger til flere av B&W sine høyttalere, noe som også gjør jobben enkel med å få høyttaler og subwoofer til og fungere sømløst sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør gå fint med begge HT. Men sier meg enig med en kombo med CM8 og sub. Mellomtonen og diskanten er uansett lik, og den er det ingen ting å si på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    851 er alt for liten til cm9 og du vil få en MYE morsommere lytte opplevelse med cm8

hørt begge comboene, og cm9 er etter min mening en av de mest tungdrevne HT`ene BW har laget om du skal ha det skikkelig gøy med de både på lavt og høyt volum, så gå for cm8 du med mindre du vil legge mer peng i forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •