Kjøp av stereoforsterker - trenger litt råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av stereoforsterker - trenger litt råd

Jeg har tenkt å kjøpe meg en stereoforsterker om ikke alt for lenge, og siden jeg har veldig lite peiling på lyd, trenger jeg litt råd.

Høyttalere har jeg allerede. Kjøpte meg et par Dynavoice F6 og M-65 for noen år siden, og disse har bare blitt stående lagret siden da. Jeg lot meg vel kanskje rive litt med av all hypen som ble skapt av Lyd og Bilde rundt disse høyttalerene. Etterhvert har jeg jo skjønt at Lyd og Bilde gjerne smører litt vel tjukt på noen ganger :lol: , men jeg regner med at enten F6 eller M-65 duger for meg siden jeg er ny på dette og ikke så veldig kresen.

Usikker på om jeg skal bruke F-6 eller M-65, det får jeg bare prøve ut, men må ha en stereoforsterker som vil kunne yte rettferdighet til begge parene. Jeg har forstått at Yamaha skal funke bra til det aller meste. Ser at Surround.no selger R-S500 i pakke sammen med nettopp Dynavoice M-65, så da regner jeg med R-S500 vil være et veldig bra valg, og den var jo heller ikke så dyr. Men kanskje det er like greit å eventuelt gå for den litt kraftigere R-S700 siden den ikke koster så mye mer. Den vil vel ikke være for kraftig til disse høyttalerene? Jeg har forstått det slik at det er langt værre med for svak forsterker. Stemmer dette?

Yamaha R-S700 Black 2.1 Stereoforsterker - Surround

Bør jeg gå for denne, eller finnes andre jeg bør vurdere som ikke koster så veldig mye mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt på brukt'n. Da får du mye mer fpr penga!

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Senses
    Kjøp brukt på brukt'n. Da får du mye mer fpr penga!
    Har som sagt lite peiling. Usikker på hvilke forsterkere som passer til disse høyttalerene, så vet ikke helt hva man skulle sett etter i såfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg en harman kardon hk970 eller 980 ,greit med krefter og spiller bra til lite penger.. Ca 1500k vil jeg tro du finner en til.
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en XTZ til salgs på hifisentralen til 3500kr. KJøp den vist du bor i nærheten av lillestrøm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •