Forsterker til B&W DM 686

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W DM 686

Hei,

Planlegger å gå til innkjøp av noen B&W 686 til TV-stuen. Planen er at dette er en forsiktig start på et surround-oppsett en gang i fremtiden og at det blir kjørt i stereo en god stund framover. Budsjettet er stramt og jeg tenker at forsterkeren eventuelt kan oppgraderes en gang i fremtiden når center, bakhøytalere og sub kommer inn i bildet.
    Hvilken forsterker bør jeg gå for? Vil en budsjett-surroundforsterkerne klare å dra 686 i stereo (ønsker helst ARC og CEC)?

Tusen takk for hjelpen! Til info har jeg en Sony-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atavistic
    Hei,

Hvilken forsterker bør jeg gå for? Vil en budsjett-surroundforsterkerne klare å dra 686 i stereo (ønsker helst ARC og CEC)?
    Hei

Jeg har ingen råd om hvilke forsterker du bør gå for, og jeg har ikke direkte erfaring med 686. Men, jeg har hatt B&W CM1 som har mange likhetstrekk med 686. Og jeg prøvde disse med en kjip & gammel Sony receiver, og forsterkeren taklet høyttalerene helt fint. Såklart så kan det være at du ikke får ut hele potensialet i høyttalerene med en billig forsterker, men men!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Hei

Jeg har ingen råd om hvilke forsterker du bør gå for, og jeg har ikke direkte erfaring med 686. Men, jeg har hatt B&W CM1 som har mange likhetstrekk med 686. Og jeg prøvde disse med en kjip & gammel Sony receiver, og forsterkeren taklet høyttalerene helt fint. Såklart så kan det være at du ikke får ut hele potensialet i høyttalerene med en billig forsterker, men men!
    No offense, men dette er vel et av de mer intetsigende svarene jeg har lest på lenge.

En budsjettreceiver lager selvfølgelig lyd, men en dedikert stereoforsterker gir deg mer for pengene lydmessig. beslutningen vil være avhengig av hvor lenge du ser for deg å kjøre kun stereo, og hvor viktig de andre funksjonene en receiver gir deg er. Snakker man flere års perspektiv ville jeg ventet, da receivere oppdateres jevnlig, les hvert år.

Hvilket budsjett har du? Kjøper du en brukt stereoforsterker taper du veldig lite når du skal selge den igjen, samt at du får mye bedre lyd pr krone.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Budsjett er foreløpig på 3000. Vil en denon Avr 1713 (DENON AVR-1713 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben) funke både til stereo i første omgang og senere til surround?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Budsjett er foreløpig på 3000. Vil en denon Avr 1713 (DENON AVR-1713 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben) funke både til stereo i første omgang og senere til surround?

NAD :wink: NAD C316BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Denne får du fint solgt igjen her på forumet.

Så kan du heller kjøpe kinoforsterker senere når du får bruk for det.
    Det er så stor utvikling her inkl nye lydformater og alt mulig at en slik vil fort bli "gammel" som JD skrev over.

Ikke la deg skremme så mye av 2x40 watt, for se heller på dynamisk effekt.
    F.eks et symfoniorkester kan spille med 20db, for å smelle til med opp mot 120db og da trenger en masse dynamisk effekt.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    No offense, men dette er vel et av de mer intetsigende svarene jeg har lest på lenge.
    Vel, mulig du har rett. Jeg forsøkte å svare på det ene av spørsmålene: om en budsjett-receiver klarer å dra høyttalerene. Og svaret mitt er ja.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en 1-2 år gammel receiver på brukten, som har Pre-out.
    Da har du et kjempebra utgangspunkt!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon reciveren er ikke dum, da du kan kjøpe en sub senere som vil avlaste den endel siden B&W generelt er veldig tungdrevene. Ellers har jo denne:

Pioneer VSX-922 Surroundreceiver - Sort (tilbud denne helga!!)

Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort (vannvittig bra pris og ytelse, spesielt til B&W) 2x80watt det VIRKELIG smeller av . Strømsterk som F. Brukte forrige modell på BW 603 før, og det spilte kanon!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Planlegger å gå til innkjøp av noen B&W 686 til TV-stuen. Planen er at dette er en forsiktig start på et surround-oppsett en gang i fremtiden og at det blir kjørt i stereo en god stund framover. Budsjettet er stramt og jeg tenker at forsterkeren eventuelt kan oppgraderes en gang i fremtiden når center, bakhøytalere og sub kommer inn i bildet.

Tusen takk for hjelpen! Til info har jeg en Sony-TV.
    tipse mitt: Jeg ville godt for denne Komplett.no - Yamaha RX-V771BL

Da har du et greit utgangs punkt har B&W 604s3 sjøl bruker Yamaha RX-V863
    hadde Denon før lyden er bedre med Yamaha mener nå jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •