hjelp/tipps til stereoforsterker 5000kr klassen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp/tipps til stereoforsterker 5000kr klassen.

Heisann. trenger hjelp/tipps til en bra stereo forsterker i prisklassen max 5 lapper. Leiter meg ihjel og kommer bare frem til en harman kardon Hk 980, kan den være noe? og har funnet en CAMBRIDGE AZUR 651A, kan den også være noe? den skal brukes til Dali Zensor 7 :-) Takker for svar på forhånd..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-200 Stereo Power Amplifier | Emotiva Audio | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo ampli , eller XPA 2 viss du ønsker å pushe litt ekstra i det..

EDIT: Ser nå at du trenger integrert forsterker, litt kjapp i vendinga her Uten å vite så mye om match til zensor, kan vel denne fås hjem til test NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller NAD enn HK 980, HK 980en er billig, og du får akkurat hva du betaler for, høytalerne som er i hus her låter ikke bra med den.. Irriterende treg volumpot, terminalene bakpå er så grovgjenget at det er vanskelig å få skrudd fast kabler skikkelig, fronten er så mørk og knappene så små at det er vanskelig å finne dem, og enda vanskeligere å se hva som står på dem..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dillball
    XPA-200 Stereo Power Amplifier | Emotiva Audio | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo ampli , eller XPA 2 viss du ønsker å pushe litt ekstra i det..

EDIT: Ser nå at du trenger integrert forsterker, litt kjapp i vendinga her Uten å vite så mye om match til zensor, kan vel denne fås hjem til test NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

takker for svar Dillball..:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Kjøp heller NAD enn HK 980, HK 980en er billig, og du får akkurat hva du betaler for, høytalerne som er i hus her låter ikke bra med den.. Irriterende treg volumpot, terminalene bakpå er så grovgjenget at det er vanskelig å få skrudd fast kabler skikkelig, fronten er så mørk og knappene så små at det er vanskelig å finne dem, og enda vanskeligere å se hva som står på dem..

Takekr for svar MB-S124, bra du sa ifra da jeg hadde gått for den. Får vell bli en NAD eller cambridge da, har bare hørt så mye dårlig om NAD.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daintysquire
    Takekr for svar MB-S124, bra du sa ifra da jeg hadde gått for den. Får vell bli en NAD eller cambridge da, har bare hørt så mye dårlig om NAD.

Ville gått for Cambridge fremfor NAD. NAD-en er dårligere enn H/K sin 980.

Og det at H/K-en er på tilbud gjør den ikke dårligere, snarere tvert i mot da det blir enda bedre valuta for pengene.

Fjernkontroller er til for å brukes og nesten alle volumpotmetre av den rette sorten er 'trege'.

Cambridgen får du vel kanskje demonstrert på Zensorne, ikke at det nødvendigvis blir representativt for rommet ditt daintysquire.

H/K-en er mer tilbakelent og varm i lyden enn Cambridgen. Så her kommer det jo også an på lyttepreferanser.

Bruktmarkdet har jo også mye å by på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ville gått for Cambridge fremfor NAD. NAD-en er dårligere enn H/K sin 980.

Og det at H/K-en er på tilbud gjør den ikke dårligere, snarere tvert i mot da det blir enda bedre valuta for pengene.

Fjernkontroller er til for å brukes og nesten alle volumpotmetre av den rette sorten er 'trege'.

Cambridgen får du vel kanskje demonstrert på Zensorne, ikke at det nødvendigvis blir representativt for rommet ditt daintysquire.

H/K-en er mer tilbakelent og varm i lyden enn Cambridgen. Så her kommer det jo også an på lyttepreferanser.

Bruktmarkdet har jo også mye å by på.

Takker Nytting Info/svar Galnes. ja blir vell cambridge eller hk980, eller som du sier finne noe bedre på bruktmarkedet..:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar BGuarden. ja har vurdert og kjøpe brukt oxo, takker for linkene, sikkla litt på den primare'n =)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje dumt å spørre HFK hva de ville bestykket et par Dali høytalere med da de nok garantert anbefaler produkter de har i sitt agentur, men alt dreier seg igrunn om egne ønsker og preferanser.

At jeg slaktet H/K 980 lenger opp er kun basert på mine egne erfaringer, burde kanskje vært litt mer objektiv i måten jeg skriver på, men sånn er nå det. HK 980 er nok mye for pengene og skal du bruke fjernkontroll hele tiden så er betjeningen grei om du ikke veksler på Pure Direct og A/B speakers hele tiden, volumpoten er som sagt helt vilt dårlig utformet ergonomisk. På høytalerne som jeg har i hus låter den ikke bra, men på Dali har jeg aldri hørt den og kan ikke uttale meg. Jeg kan sammenligne den med NAD C352 som begynner å dra på åra, men føler den har mer å gi enn det HK 980n har. Noen fordeler har uansett HKn, den har mulighet for 2 par høytalere tilkoblet. NADen virker mer velbygd, chassiet er bygget på en bedre måte, det er ikke så "bløtt" og materialkvaliteten er jevnt over bedre. Er du glad i litt fancy lys og design er også HKn en soleklar vinner.

Jeg ville uansett tatt meg god tid, HKn som befinner seg her, ble kjøpt på impuls på salg og til prisen så gjør den vel det den skal, men å finne noe brukt som i utgangspunktet har en adskillig høyere nypris er ingen uting! Ville derfor begynt med å finne ut hvilke alternativer som finnes på brukten innenfor ditt prisleie og lyttet på disse i den grad det er mulig hos forhandlere. Hos meg var det litt skuffelser i heimen til tross for at 980n er billig forventet jeg mer av HK, kanskje må man opp i de dyrere modellene for å oppleve det HK er kjent for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MB-S124]Det er kanskje dumt å spørre HFK hva de ville bestykket et par Dali høytalere med da de nok garantert anbefaler produkter de har i sitt agentur, men alt dreier seg igrunn om egne ønsker og preferanser.

At jeg slaktet H/K 980 lenger opp er kun basert på mine egne erfaringer, burde kanskje vært litt mer objektiv i måten jeg skriver på, men sånn er nå det. HK 980 er nok mye for pengene og skal du bruke fjernkontroll hele tiden så er betjeningen grei om du ikke veksler på Pure Direct og A/B speakers hele tiden, volumpoten er som sagt helt vilt dårlig utformet ergonomisk. På høytalerne som jeg har i hus låter den ikke bra, men på Dali har jeg aldri hørt den og kan ikke uttale meg. Jeg kan sammenligne den med NAD C352 som begynner å dra på åra, men føler den har mer å gi enn det HK 980n har. Noen fordeler har uansett HKn, den har mulighet for 2 par høytalere tilkoblet. NADen virker mer velbygd, chassiet er bygget på en bedre måte, det er ikke så "bløtt" og materialkvaliteten er jevnt over bedre. Er du glad i litt fancy lys og design er også HKn en soleklar vinner.

Jeg ville uansett tatt meg god tid, HKn som befinner seg her, ble kjøpt på impuls på salg og til prisen så gjør den vel det den skal, men å finne noe brukt som i utgangspunktet har en adskillig høyere nypris er ingen uting! Ville derfor begynt med å finne ut hvilke alternativer som finnes på brukten innenfor ditt prisleie og lyttet på disse i den grad det er mulig hos forhandlere. Hos meg var det litt skuffelser i heimen til tross for at 980n er billig forventet jeg mer av HK, kanskje må man opp i de dyrere modellene for å oppleve det HK er kjent for.[/QUOTE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=daintysquire]
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Det er kanskje dumt å spørre HFK hva de ville bestykket et par Dali høytalere med da de nok garantert anbefaler produkter de har i sitt agentur, men alt dreier seg igrunn om egne ønsker og preferanser.

Jeg ville uansett tatt meg god tid, HKn som befinner seg her, ble kjøpt på impuls på salg og til prisen så gjør den vel det den skal, men å finne noe brukt som i utgangspunktet har en adskillig høyere nypris er ingen uting! Ville derfor begynt med å finne ut hvilke alternativer som finnes på brukten innenfor ditt prisleie og lyttet på disse i den grad det er mulig hos forhandlere. Hos meg var det litt skuffelser i heimen til tross for at 980n er billig forventet jeg mer av HK, kanskje må man opp i de dyrere modellene for å oppleve det HK er kjent for.[/QUOTE
    forstår hva du mener, og du har ett godt poeng i det du sier her. nå står det ivertfall mer på en effektforsterker da jeg fant ut jeg hadde pre out på min onkyo reciver. hehe men takk uansett:-) har du tipps til annbefalinger for effekt forsterker til max 5 lapper er det bare og fyre løs, tipps mottas med stor takk:-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ Class A100 D3 Black Krystallklar klasse A forsterker ! - Surround var det første jeg kom på! :razz: men det var litt over beløpet da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    XTZ Class A100 D3 Black Krystallklar klasse A forsterker ! - Surround var det første jeg kom på! :razz: men det var litt over beløpet da..
    Takker for svar joakimpatos:-) skal se på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •