Yamaha RX-V673BL vs RX-V773BL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V673BL vs RX-V773BL

Hei

Jeg vurderer en av disse to recieverne.
    Det er over 1000 kroner i forskjell på pris mellom disse to på Komplett.
    Jeg finner ingen annen vesentlig forskjell på disse annet en effekten og at den største modellen har dobbel HDMI utgang.

Er det noen annen vesentlig forskjell eller finnes det argumenter for å kjøpe de største modellen utover at det er litt høyere ut-effekt ?

Petter

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Hei

Jeg vurderer en av disse to recieverne.
    Det er over 1000 kroner i forskjell på pris mellom disse to på Komplett.
    Jeg finner ingen annen vesentlig forskjell på disse annet en effekten og at den største modellen har dobbel HDMI utgang.

Er det noen annen vesentlig forskjell eller finnes det argumenter for å kjøpe de største modellen utover at det er litt høyere ut-effekt ?

Petter
    Ingen forskjell, men jeg ville valgt en Receiver med Pre out. Hadde selv en Yamaha i 6 serien en gang, og det skal jeg si deg var bang for buck.

Har vel mer med å gjøre hvor store høytalere du skal bruke, og sef fordel med to HDMI ut.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    773 har preout, så hvis du tenker å ha effektforsterker....

Hvis du klarer eg uten airplay og 4K så er 771 et bra alternativ. Latterlig billig forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ingen forskjell, men jeg ville valgt en Receiver med Pre out. Hadde selv en Yamaha i 6 serien en gang, og det skal jeg si deg var bang for buck.

Har vel mer med å gjøre hvor store høytalere du skal bruke, og sef fordel med to HDMI ut.

Hei

Takk for svar men jeg trenger LITT mer forklaring....
    En Pre Out er en for-forsterker ? Slik jeg tror det er så brukes den utgangen til å koble inn en annen utgangsforsterker ? Jeg er sikkert helt på jordet så jeg trenger litt forklaring på hva fordelen er....

I hvilke tilfeller er det en fordel med 2 HDMI utganger ?
    Jeg ville brukt HDMI utgangen til å koble til en TV og thats it...men mulig det er noe jeg ikke har tenkt over så si gjerne litt mer...

Av source så har jeg en 3D DVD spiller og en HTPC pr. i dag.

Høytalerne er noen Sony sattelite høytalere med aktiv sub woofer.
    Sikkert ikke noe "high-end" men det er der jeg vil legge meg pr. i dag så får jeg se om jeg investerer litt mer senere.

Jeg er vel så opptatt av å spille musikk som å se på film (musikk DVD)...har rippet hele samlingen til FLAC som ligger på server.

Kom gjerne med litt mer kommentarer...jeg lytter :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    773 har preout, så hvis du tenker å ha effektforsterker....

Hvis du klarer eg uten airplay og 4K så er 771 et bra alternativ. Latterlig billig forresten.

Vil ha mulighet til å kjøre 3D så da trenger jeg vel 4K ??
    Kjenner ikke helt den betegnelsen. HDMI 3D er vel 1.4 standarden så kanskje det ligger noe der ?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for svar men jeg trenger LITT mer forklaring....
    En Pre Out er en for-forsterker ? Slik jeg tror det er så brukes den utgangen til å koble inn en annen utgangsforsterker ? Jeg er sikkert helt på jordet så jeg trenger litt forklaring på hva fordelen er....
    Fordelen med pre out er at om du bestemmer deg ved en senere anledning at du trenger mer effekt til høyttalerene dine, så kan du koble til en effektforsterker, istedefor å bytte ut alt.

Stor fordel med pre out mtp at hobbyen har en tendens til å bygge på seg, fremfor å daffe av

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Fordelen med pre out er at om du bestemmer deg ved en senere anledning at du trenger mer effekt til høyttalerene dine, så kan du koble til en effektforsterker, istedefor å bytte ut alt.

Stor fordel med pre out mtp at hobbyen har en tendens til å bygge på seg, fremfor å daffe av
    Ja skjønner...da er jeg med og det var slik jeg trodde.
    Men er det ikke slik at etterhvert så kommer det jo nyere forsterkere med mer "innhold" som gjør at man da heller bytter ut ? Det er jo overkommelig når man er i denne prisklassen også, det å bytte ut hele.
    Jeg har en RX-V663 fra før av og den har jo bare 2 HDMI inn og ikke mulighet for 3D....til tross for at prisen vel var omtrent det samme som RX-V673BL den gangen jeg kjøpte den

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skjønner...da er jeg med og det var slik jeg trodde.
    Men er det ikke slik at etterhvert så kommer det jo nyere forsterkere med mer "innhold" som gjør at man da heller bytter ut ? Det er jo overkommelig når man er i denne prisklassen også, det å bytte ut hele.
    Jeg har en RX-V663 fra før av og den har jo bare 2 HDMI inn og ikke mulighet for 3D....til tross for at prisen vel var omtrent det samme som RX-V673BL den gangen jeg kjøpte den
    663 eller 661 hadde vel pre out om jeg ikke husker feil...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •