Hei folkens, jeg er ny på forumet og trenger noen råd. Litt usikker på om jeg plasserer innlegge på riktig plass, men jeg tar sjansen.

Jeg bygde nytt hus for 4 år siden, og først nå har jeg fått anledning til å begynne på mitt dedikerte hjemmekino-rom. Det er ikke noe mega-high-tech, men tror det vil funke bra. Rommet har 3.7 bredde og 6.30 lengde/dybde. Jeg driver nå på med å legge inn div ekstra spikerslag, isolering og kommer til å kjøre dobbel gips. Fra veggene og ca 60 cm ut kasser jeg ned ca. 18 cm rundt hele rommet, for kino-effekt og div. downlights. Håper det vil funke greit. På gulv blir det teppe.

Jeg må kjøpe inn diverse og har tenkt på Optoma HD83 prosjektor, og må også ha ny receiver da min eksisterende Pioneer ikke engang har HDMI innganger :???:

Jeg har pr. idag:
Audio Pro Blue Diamond fronter (10" aktiv sub i hver front)
Audio Pro Center
PSB S50 Bipolar surround
Kirksaeter Prisma 60 som jeg tenkte å bruke til sidehøytalere for 7.1
NAD 302 Stereoforsterker som jeg tenkte å bruke til rumperistere

Jeg trenger:
Ny prosjektor, tenkte Optoma HD83 evt. HD33
Ny receiver, tenkte på Yamaha RX-V773

Siden jeg ikke kjører noe "high-end" høytalere pr. idag ønsker jeg å holde budsjettet på et fornuftig nivå mht. receiveren. Den er lett å skifte ut senere.
Har også sett på Onkyo og Pioneer sine modeller i samme prisklasse. Noen som har noen gode råd på valg av riktig receiver her? Har gode erfaringer med Yamaha musikkinstrumenter og den slags, men aldri testet receivere.

I tillegg er det ønskelig å bruke en NAD 302 til rumperistere. Kan denne kobles rett i Pre-out nr. 2 for å "koble" denne sammen i systemet?
Jeg har også enda et sett med Kirksaeter Prisma 60 (altså 2 sett) som jeg evt. kunne brukt som "high fill" eller hva det nå heter... Kan de kobles i receiveren på noen måte? Det blir i prinsippet 9 høytalere da...
Såvidt jeg har forstått kan IKKE mine Audio Pro Blue Diamonds Bi-amp'es. I prinsippet kan jeg vel da koble Audio Pro i kanal A og et sett Kirksaeter i kanal B.... men vil receiveren kunne justere ned volumet i kanal B på en Bi-amp'ing?
Er det i det hele tatt noe "fornuft" i det jeg tenker....:-|

Om noen har erfaringer med nevnte Receivere og prosjektorer tar jeg gjerne med meg råd på det... På prosjektorene er det jo blant annet en viss prisforskjell... og er det verdt det?

Råd mottas med takk....