Doxa 70 Mk.II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Doxa 70 Mk.II

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doxa 70 Mk.II

Hallo Hi-FI Norge.

Har just indkøbt en ældre Doxa 70 MK.II, da jeg har hørt så meget godt om denne forstærker fra norske bekendte.

Tanken er at den skal bruges i et "vintage Rock opsætt" med en Marantz CD6000 OSE K.I. som eneste lydkilde og et sæt nyrenoverede Dali 7a Højttalere som lydgivere. Ingen preamp, da jeg har hørt at Doxa´en er perfekt att køre direkte fra Marantzens variable udgang. Det hele forbindes med Nordost Black Knight RCA og Nordost Gold flat mk. II højttalerkabel.

Spørgsmålet er, er denne opsætning god? Vil Doxaen kunne fungere tilfredsstillende med bare det input? Skal der preamp på?

På forhånd tak.

En fladlænding fra Jylland i Danmark!!

Henrik

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tex-Tv
    Hallo Hi-FI Norge.

Har just indkøbt en ældre Doxa 70 MK.II, da jeg har hørt så meget godt om denne forstærker fra norske bekendte.

Tanken er at den skal bruges i et "vintage Rock opsætt" med en Marantz CD6000 OSE K.I. som eneste lydkilde og et sæt nyrenoverede Dali 7a Højttalere som lydgivere. Ingen preamp, da jeg har hørt at Doxa´en er perfekt att køre direkte fra Marantzens variable udgang. Det hele forbindes med Nordost Black Knight RCA og Nordost Gold flat mk. II højttalerkabel.

Spørgsmålet er, er denne opsætning god? Vil Doxaen kunne fungere tilfredsstillende med bare det input? Skal der preamp på?

På forhånd tak.

En fladlænding fra Jylland i Danmark!!

Henrik
    Nå aner ikke jeg noe om den Marantz spilleren eller de høyttalerene, men hvis du er i vintage modus, så anbefaler jeg sterkt at du får tak i en passiv Doxa preamp.

Doxa 06 er helt strålende, men ikke så lett å finne lengre. Og den bør som sagt være passiv, det fungerer helmax!!

Lykke til!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Nå aner ikke jeg noe om den Marantz spilleren eller de høyttalerene, men hvis du er i vintage modus, så anbefaler jeg sterkt at du får tak i en passiv Doxa preamp.

Doxa 06 er helt strålende, men ikke så lett å finne lengre. Og den bør som sagt være passiv, det fungerer helmax!!

Lykke til!!

+1

Har også passiv preamp ( 012 ) foran Doxa effekt.

Med en god kilde foran Preampen er du sikret veldig god lyd i 2 kanaler

Koster ikke mye, og gir mye glede tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tak for svarene.

Min Marantz CD 6000 OSE er en Ken Ishiwata Signatur udgave, trimmet efter hans anvisninger. Spiller meget åbent og dynamisk, god bredde og dybde i lydbilledet. Bedre end min gamle Denon DCD S-10 MK I.

Har eftersøgt en Doxa pre 012 eller en 06, men finder ikke nogen på Ebay mm. Er de at finde i Norge? og hvor? Hvad er prislejet?

Jeg gav for øvrigt dk.kr 2000,- for min Doxa 70 MK II, er det ok pris? Den ser helt ny ud, ingen ridser eller skrammer.

Jeg kunne også have købt en Audio 60 til samme pris, som jo også er Doxa fabrikat, så om nogen vil købe en sådan, så har jeg tlf på han som har den til salg.

Henrik

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svarene.

Min Marantz CD 6000 OSE er en Ken Ishiwata Signatur udgave, trimmet efter hans anvisninger. Spiller meget åbent og dynamisk, god bredde og dybde i lydbilledet. Bedre end min gamle Denon DCD S-10 MK I.

Har eftersøgt en Doxa pre 012 eller en 06, men finder ikke nogen på Ebay mm. Er de at finde i Norge? og hvor? Hvad er prislejet?

Jeg gav for øvrigt dk.kr 2000,- for min Doxa 70 MK II, er det ok pris? Den ser helt ny ud, ingen ridser eller skrammer.

Jeg kunne også have købt en Audio 60 til samme pris, som jo også er Doxa fabrikat, så om nogen vil købe en sådan, så har jeg tlf på han som har den til salg.

Henrik

- I Norge må du regne med og ut med 3500 - 4000 norske kroner for en preamp som er oppgradert til passiv utgave.

- Til sammenligning : En Doxa 70SE i norge må en ut med 3000 norske kroner for og kjøpe. Så jeg tror det er en Ok prisen for den 70 mk2.
    Tipper du må ut med ca 3000 norske kr for en 70mk2 her i norge.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svarene.

Henrik
    Jeg tror du skal slite med å finne noen på ebay. Doxa er Norsk, laget i Norge og stort sett solgt her i Norge. Det er nok noen i Sverige og Danmark, men jeg tror ikke det er så utbredt utover det.

Skal du finne noen, så må du nok følge med på diverse nettsider her i Norge og finne noen som kan/vil sende til Danmark.

Jeg har også sett noen Doxa produkter til salgs på denne siden opp igjennom:

Hifi4All - Online Magasin om Hi-Fi, Surround, Lyd & Billede

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nogen som har testet QED MA-34 passiv preamp sammen med Doxa 70 mk.II?

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Doxa silver signatur og en Doxa 70 MK II.Brukte kun cd spiller få mange år siden uten for forsterker på B&W 604 S3 det går,men får ikke ut potensiale av Doxa, Etter å prøvd flere forsterkere bla Denon,Marantz bruker jeg nå
    Yamaha ( RX-V863) som jeg synes passer best om du ikke får tak i Doxa pre 012 eller en 06

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått med meg at det er en del av disse DOXA forsterkerne som rett og slett tar fyr og brenner opp. En eller annen form for seriefeil. Det ville sikkert være lurt å montere en spenningsbryter, jordfeilbryter eller noe sånt. Selv kjenner jeg to slike litt skumle tilfeller. Løvland i Kristiansand er opprinnelig produsent. Har du sjekket denne linken: http://avforum.no/forum/klubb-entusi...lubben-21.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han heter vel Lauvland etter det jeg kan huske. Knut Øystein....
    Kan jo se et klipp her: Knut Øystein Lauvland DOXA 2011 - YouTube
    Jobbet vegg i vegg med han for maaange år siden....

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koblet opp Doxa 70 se rett fra Pc med minijack og over gang. B&w 603 s3 spiller kjempe fint skal teste litt utover dagen vor høyt jeg kan spille i forhold til når jeg bruker Yamha som for forsterker.

link: DOXA - ART OF SOUND

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet lite preamps, fik låne en Denon PRA-1100 o der var lyden meget flad, uinspirerende og ikke meget bund i bassen, tynd lyd.

Testede min brors vintage Luxman C-120 preamp, kørte Tone Defeat, uten filter o sånt. Se så, nu var der dynamik, levende mellemtone, klar sprød diskant og dyb, fast bas. meget varm og musikalsk. man hør hvad som er stortromme og hvad som er bas.. Alt det jeg søkte med Doxa´en. Musik, som man hør og føler det live!!

Nu vil brorman så ikke sælje mig Luxman´en desværre......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qed Ma-34

Ikke nogen som har testet QED MA-34 passiv forforstærker med Doxa 70? Har købt en sådan på Finn.no, desværre så er den havnet i Tullen i Danmark og de fatter ingenting, så varer nog et stykke tid inden jeg får set-uppet testet sammen, derfor spørgsmålet om nogen andre har testet førut!!

Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DOXA 70 Signature Mk. II

Hej igen.

Dansken er blevet DOXA Fan... Min 70 Mk. II spiller fantastisk med en QED 34 passiv forforstærker, men ser redan upp efter en ny effekt og har kanske hittet den.

En Doxa 70 Signature Mk. II med Uppgradering til Doxa 72. Men hvad skal jeg byde på den? I følge sælger så er den 6,5 år gammel? Vil lydforskellen være så stor, fra min 70 MK II og til 72 modellen, at det er værd at smide f.eks 5000Dk.kr på den?

På forhånd tak!! 8)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par hakk bedre lyd er det.

Kjøpte min 70 signature mk2 som er oppgradert til 72 for 6.000 Norske kr inkludert frakt. Men misstenker han som solgte den var litt snill da.

Ikke peil på kr forskjell på danske og norske kr. Men om jeg tipper 6.500 - 7.000 norske kr for en 70 sign.mk2 72 model.
    Litt mer om det er en som er nettop oppgradert og kontrolert.

Den oppgraderingen fra 70 mk2 til 72 koster nesten 10.000 norske kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •