Forsterkervalg Dali Mentor 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkervalg Dali Mentor 6

Jeg har ved et par anledninger startet tråder hvor jeg har rådført meg vedr. valg av forsterker til Dali Mentor 6.

Nå som jeg har fått litt mer - ikke nok - kjøtt på beina, og kanskje unngår for mange uplanlagte digresjoner, så skal jeg prøve igjen.

Hva, etter deres mening, er de beste forsterkerne til Dali Mentor 6?
    Og hvilke forsterkere bør man unngå.

Har bestemt meg for ikke å kjøpe brukt, da jeg ikke har nok preferanser, samt at jeg ikke vil havne i en klemme om det først skulle feile forsterkeren noe.

Vil gjerne at folk som har erfart å høre kombinasjonen Dali Mentor 6 + "xxxx" forsterker kommer med feedback

Heller for øyeblikket mot NAD C375BEE, NAD C390D eller NAD M3.
    Selvfølgelig så går NAD M3 seirende ut, men fck den er dyr!!!
    Ikke har jeg sett snurten av den på bruktmarkedet heller.

Har også blitt tipset om at Parasound Halo A21 passer bra til Mentor???????
    Den yter jo hele 200Watt i 8ohm - er det nødvendig for en nokså "lettdrevet" Dali

Og hvordan fungerer kombinasjonen (oppkobling):
    Forsterker (med integrert DAC) + ps3 + TV + Dali

Vil jeg oppleve noe lipsync eller hva man nå kaller det?

OG FOR ALL DEL! Skrik ut om dere vil selge Nad M3, de som har!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo A21 er satt ned fra 25k til 16k, etter som det er demo.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får problemer med lipsync? Kommer vel litt an på hvilken tv du har, men uansett skal du vel ikke ta lyden ut fra tv`en. Har du Get HD PVR kan du justere lipsync i den.
    Nad M3 er da ikke dyr, og der er vel en god grunn til at du ikke finder noen brukte, eller?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Parasound Halo A21 er satt ned fra 25k til 16k, etter som det er demo.
    Go for it sier nå bare jeg, knallgod forsterker, med masse av krefter. Om den blir i det meste laget, så finner du NC2250 her på torget til rundt 6500,-

A23 er lillebroren til A21, og yter det halve (125W-8ohm), og om du mener det er godt nok med krefter så kan kansje det være en mulighet? evt. NC2125

Håper du finner ut av hva du har lyst på, og for all del, lytt før du kjøper! Ingen her inne kan vite eksakt hva du vil ha av lyd, og derfor bruk heller det som blir skrevet som råd, og ikke at du kjøper noe fordi en her inne sa det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Om du får problemer med lipsync? Kommer vel litt an på hvilken tv du har, men uansett skal du vel ikke ta lyden ut fra tv`en. Har du Get HD PVR kan du justere lipsync i den.
    Nad M3 er da ikke dyr, og der er vel en god grunn til at du ikke finder noen brukte, eller?
    Dyrt for en som har en gjennomsnittinntekt på 8k i måneden (stipend)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ligger en Parasound New Classic 2150 på hifisentralen til 6500,- da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Go for it sier nå bare jeg, knallgod forsterker, med masse av krefter. Om den blir i det meste laget, så finner du NC2250 her på torget til rundt 6500,-

A23 er lillebroren til A21, og yter det halve (125W-8ohm), og om du mener det er godt nok med krefter så kan kansje det være en mulighet? evt. NC2125

Håper du finner ut av hva du har lyst på, og for all del, lytt før du kjøper! Ingen her inne kan vite eksakt hva du vil ha av lyd, og derfor bruk heller det som blir skrevet som råd, og ikke at du kjøper noe fordi en her inne sa det
    Blir litt vanskelig å få teste den, da den ligger i Oslo
    Du har rett i at det er best å få teste ut kombinasjoner selv, da det er mitt gehør som skal avgjøre hva som låter bra sammen.

Og btw, gikk akkurat rundt og tenkte på å kjøpe meg Panasonic TX-P50VT50Y.
    Fornøyd med TV`en?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Blir litt vanskelig å få teste den, da den ligger i Oslo
    Du har rett i at det er best å få teste ut kombinasjoner selv, da det er mitt gehør som skal avgjøre hva som låter bra sammen.

Og btw, gikk akkurat rundt og tenkte på å kjøpe meg Panasonic TX-P50VT50Y.
    Fornøyd med TV`en?
    Fornøyd med både forsterkeren, og tv'n! Kommer til å ha den lenge. Sortnivået er noe av det beste jeg har sett! nå har ikke jeg testet den som smart tv, og ei har jeg brukt den til vanlige tv-kanaler, så innbrenning og slikt har ikke jeg kunne vært borti, og kan derfor være kjekt å høre med noen andre angående dette.
    At den er kalibrert fra fabrikk er også noe jeg kan godte meg over, da jeg ser vesentlig forskjell på vanlig cinema, og thx cinema. og er ikke den heller god nok, så er det mange kalibreringsmuligheter, men da må man til med proffosjonelt utstyr for å få bedre ytelse enn kalibreringen som følger med tv'n

På dagtid når det er litt sol ute, så ser man godt at den reflekterer en del, heldigvis har jeg tykke gardiner, men skulle jeg hatt en tv til stua som skulle vært i bruk til tv-kanaler, pc, og diverse, så ville jeg heller valgt en som reflekterer langt mindre, og er mer lyssterk.

mange er trøblet med støy fra tv'n, men jeg har ikke hørt noe spessielt med det fra min. hører det såvidt om jeg sitter nærme, og får en skjermen helt hvit. Med dette er veldig inviduelt fra tv til tv, og person til person.

Alt i alt, så syns jeg den var vært pengene, og kommer til å ha tv lenge!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •