Blir det bedre med en NC2250 ekstra??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir det bedre med en NC2250 ekstra??

Hei.

Har i dag følgende oppsett: Parasound NC2100+NC2250 og Klipsch RF82. Går stadig rundt og tenker på om jeg skal klemme til på en til 2250 ekstra. Slik at jeg da kan kjøre en 2250 på hver ht. Er dette å spyle 14000 i dass eller vil det ha noe for seg? Det jeg håper å oppnå med dette er vel enda mer trøkk, midbass funfactor osv..

I mitt hode vil jeg da kunne brokoble de slik at jeg får 700W/4ohm pr ht. Er jeg på jorde nå?

Hva mener dere?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ofte si mer jo bedre, men samtidig så har jo RF-82 sin grense, har selv kjørt RF-82 til det lukta svidd og litt til og ønsket mer, men høyttalerne måtte dessverre melde pass(hadde de i 2 uker +/-).

Om du ser litt frem i tid, ser du for deg at du kommer til å bytte ut dine nåværende høytalere til noe større? Går du i tankene om å bytte ut, vil de fremtidige høytalerne passe 2xNC2250? Har sett flere kjøre RF-7I og RF-83 med denne komboen med stort hell!

Du vil nok høre forskjellen, men om du får mye ut av det er jeg usikker på.

Synes RF-82 trykket godt, men datt fort av lasset om man er glad i å spille øredøvende høyt eller basstunge låter.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forsåvidt greit med headroom på forsterkersiden men dette høres overkill ut. RF 82 er vel ca 150W RMS og med såpass høy følsomhet som de allerede har vet jeg ikke helt om du trenger såpass mye guffe pr kanal. På et eller annet tidspunkt tar det fyr i RF 82 med så mye effekt

Jeg hadde heller lagt penger i nye høyttalere. Er du godt fornøyd med lyden i RF 82 så hvorfor ikke kjøpe storebror evt kombinert med en skikkelig sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja går jo stadig å fantaserer om La Scala II, så ser for meg at i løpet av en 5 år står slike i stua. Men aner i grunn ikke om dette vil matche? Hvis ikke er jo RF7 en mulighet..

Så planen var at hvis jeg kjøpte en NC 2250 til så hadde jeg nok effekt for all fremtid og for alle høytalere som måtte ta turen innom stua. Og på veien håpte jeg på å få mere punch fra mine nåværende høytalere.

Er det kun når man spiller på full blås man merker noe forskjell? For det gjør man jo sjelden..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender: Ja ser poenget ditt. Men 2x2250 ville vel ikke vært unaturlig på rf83 eller rf7? hvilken av disse er det mest punch i forresten, noen som vet?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dropp la scala. desse er bedre og koster noen tusen mindre enn hva du foreslår å bruke på ekstra forsterker over.
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com
    lett å bygge, effekt er nesten irrelevant for normal bruk, de fleste bruker 13-60watts rørforsterkere og lignende.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala II står også på lista mi over høyttalere som skal i hus på ett eller annet tidspunkt

Jeg har ikke hørt RF7 men har hørt demo av RF83 som jeg syntes var overbevisende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis: Ja de så jo spenstige ut de der. Er det bra med punch i disse? Liker veldig godt med Rf82 at det trykker/nøkker i brystet. Og vil jo gjerne ha enda mer.. Er det slik med disse? Og vil de funke med oppsettet jeg har i dag?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både RF-7I og RF-83 under hustaket og det er igrunn ganske forskjellige høytalere. RF-7 spiller deg mer i trynet og har en bass som sparker deg i magen RF-83 føler jeg spiller litt mer i kjellern på bassen og hornet er nok noe mer oppløst og snill. Generelt en mer raffinert eller tilbakelent(eller hva man skal si) høytaler slik jeg oppfatter det. Jeg liker klart best RF-7I selv, men det er fordi jeg liker spillestilen!

Kjører nok med overkill effektamper selv, men man veit at høytalerne gir seg først i det minste!

RF-82 vs. RF-83/RF-7I er natt og dag hvertfall. RF82 er en mye billigere modell og det merkes, byggekvaliteten er "en helt annen" på de dyrere modellene. For ikke å snakke om trøkket de avgir.

Alle tre høytalermodeller får rockefoten til å trampe takten på de fleste låter innenfor din musikksmak!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok trøkk for min del. og går naturlig nok langt dypere ned enn la scala.
    7mm slaglengde, ok for en 15" med så høy følsomhet.
    forsåvitt er alle delene bedre enn de i heritage, inkl hornet.

kjenner ikke til de komponentene dine, men kan ikke se hvorfor det ikke sku fungere. i kabinettet til cornwall kan de stå nesten klint inntil veggen og..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Føler jeg har blitt endel klokere og tror jeg med litt tid vil finne ut av dette med forsterkeri. Men føler spørsmålet har snudd litt nå, for det er kanskje en oppgradering på høytaler fronten jeg vil ha i første omgang.

Og da er det egentlig 3 høytalere som har stukket seg frem som aktuelle i kveld: RF7ii, La Scala II, Heresy III og den Cornwall saken. Hvis jeg nå sier at punch og plasseringsvennlighet er viktigste kriterier, hva blir svaret da? Med punch mener jeg slik man får ved å skru litt opp på Dire Straits - Money for nothing / Brothers in arms, zz top - la grange osv. Dypbass er ikke så kritisk for min del.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av dem, men har Mk1 utgave av RF-7I, den har ingen problemer med å trå til om man ønsker å skru opp litt(men ikke øredøvende, la oss si litt høyere enn normalt lyttevolum).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at om du liker dire straits o.l musikk stil så er de "old school" klipschene som cornwall og resten ypperlig for den musikksmaken , jeg har ikke hørt disse selv men ut ifra det jeg har hørt fra andre så tror jeg det.
    Klipsch RF-7MKII spiller i en helt annen klasse en RF-82 , lyden er så mye mere oppløst, levende og med en utrolig bra punch bass.
    Synes de spiller nydelig på akustikk og helt sinnsykt rått på feks electronica.
    Naboen har 82II og jeg har hatt de selv , når jeg går ned til han etter og har hørt på mine så er det som at lyden bare blir helt flat og døv i forhold, til og med på lavt volum. Men det sier mer om 7 en 82`ne for de er rå, men prisen er også der etter.
    Når jeg hadde jbl ls80 så kjørte jeg de med en 1stk 2250 en god stund også senere med 2stk.
    Skal sies at jeg hørte bra forskjell her og jeg fikk en helt annen kontroll over HT og de spilte mye råere med 2stk.
    LS80 har dog lavere følsomhet en 82 og trenger tydeligvis en del effekt for og fungere optimalt, men vil tro du hører det bra på 82 også.
    Jeg tror du skal legge penger i de nye HT du vil ha også sparer du til en forsterker til mens du spiller de inn eller bare koser deg med musikken

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •