Erstatter for Arcam AVR-200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatter for Arcam AVR-200

Hei,

Jeg har vært ute av gamet en stund, og har ikke helt oversikt over hva markedet har å tilby for tida. Jeg sitter på en aldrende receiver, Arcam AVR-200, og begynner å føle HDMI-mangelen på kroppen. Lurer litt på å bytte den ut med noe mer moderne, men vil jo helst ikke få flere funksjoner på bekostning av dårligere lyd. Noen som har noen forslag? Budsjett er jeg usikker på, denne var forsåvidt ikke altfor billig da den var ny, men kanskje man får mer for pengene nå, enn man gjorde i 2004?

Høyttalerne er forøvrig Focal JMlab Cobalt 816S med tilhørende senter, samt en sub fra XTZ. Bakhøyttalere har jeg for tiden ikke. Signalkilder er PS3, Wii og et par PCer.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jeg husker riktig var vel AVR200 Arcam sin nest minste?

Jeg vet ikke hva som passer best til dine Focaler, men mine høyttalere ble tunet mot Arcam, men Arcam ble plutselig litt vanskelig å finne her og jeg fant me matchet ganske bra med Onkyo, helt ok på Harman/kardon og svært mindre bra på en Pioneer.

I prisklassen 4-6000kr er det mye spennende i dag og både Onkyo, Yamaha og andre kommer hhv regelmessig på tilbud.

Onkyo sin 616 har veil. pris 6000kr, ligger normalt sett i underkant av 4000kr og har vel vært på tilbud ned i 2800kr i perioder.

Går man litt opp i pris får man mer krefter og mulighet for pre-out til effekttrinn. LItt til og man får mer avansert romkorreksjon, eksempelvis i Onkyo sin 818

Marantz låter jo også svært bra, og faller kanskje også bedre sammen med signaturen du er kjent med hos Arcam.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •