Effektforsterker til Monitor Audio RX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Monitor Audio RX

Kjære AVforum!

Kan dere nikke i riktig retning for hva jeg skal holde utkikk etter av effektforsterker til Monitor Audio RX serie?

2 kanals (evt. 4 kanals for bi-amp), helst ikke noe kuriosa fra brukten slik at det blir umulig å skaffe tilsvarende senere.

Har Yamaha receiver og RX2 i øyeblikket, men i fremdriftsplanen for hjemmekino vil Yamaha'en erstattes av en større Yamaha, og RX2 bli bakhøyttalere med RX6/8 i front.

Så jeg vil ha tips til effektforsterkere med rett klang som har nok kraft til å ta seg av gulvstående RX senere. Jeg tenker... Abrahamsen?

Takk for eventuelle svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclone
    Kjære AVforum!

Kan dere nikke i riktig retning for hva jeg skal holde utkikk etter av effektforsterker til Monitor Audio RX serie?

2 kanals (evt. 4 kanals for bi-amp), helst ikke noe kuriosa fra brukten slik at det blir umulig å skaffe tilsvarende senere.

Har Yamaha receiver og RX2 i øyeblikket, men i fremdriftsplanen for hjemmekino vil Yamaha'en erstattes av en større Yamaha, og RX2 bli bakhøyttalere med RX6/8 i front.

Så jeg vil ha tips til effektforsterkere med rett klang som har nok kraft til å ta seg av gulvstående RX senere. Jeg tenker... Abrahamsen?

Takk for eventuelle svar!
    Hvilken prisklasse hadde du tenkt på da?
    Hva med en Parasound A-23 f.eks - burde passe fint !

Og hvis du skal erstatte Yamahaen din med en kraftigere en,så er det ikke sikkert du trenger effekt-trinn helller - MA er ikke så tungdrevne egentlig !

Har du sub da? har du det,og deler f.eks 80hz , så kommer du langt med en god receiver , og hvis du ikke har sub,så hadde jeg prioritert det foran effekt-trinn !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt god erfaring med effekttrinn på en liten Marantz receiver, men effekttrinn på en kraftig Yamaha receiver høres litt ut som smør på flesk.

Nok om det, MA høyttalerne er nokså nøytrale i klangen, og burde være en uproblematisk match mot det meste av moderne kvalitetsforsterkere. Hegel har jo en høy stjerne for tiden, og burde passe bra. De har et 200W effekttrinn som heter H20.

Det koster adskillig mer enn hva jeg selv budsjetterer med i kinoen, så det er grunnen til at jeg nesten utelukkende kjøper brukte to-kanals forsterkere og høyttalere. Da får man få noen få år gamle pent behandle objekter for 1/3 pris. Man får prøvd mye forskjellig og har det gøy uten at det koster skjorta. På surround og kilder derimot utvikler ting seg så raskt at man ikke kommer utenom et og annet nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •