Rotel RSP-1068 bassmanagement.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RSP-1068 bassmanagement.

Heisann.

Jeg har fått hjemlån av en Rotel RSP-1068 fra JFS Sound Systems (Link til siden) i helgen. En sjappe med meget fleksible priser, og god service. Han fortalte forresten at han skulle legge ut noen gode tilbud på noen Marantz produkter på sidene sine i neste uke.

Over til tema. Jeg har sittet å fiklet fælt med denne i kveld. Jeg har egentlig en Primare P30 som fungerer kjempebra, men den har ikke så fleksibel bass management som Rotel'en. Kan man kjøre stereo digitalt til rotelen, og benytte crossover på 40 HZ på stereo, mens man bruker 80 HZ på flerkanals formatene? Hvordan gjør man det?

Jeg har dette oppsettet:
    Primare V25 DVD spiller.
    Primare P30 Surround Processor (Bruker RSP-1068 nå).
    Primare A30.5 Effekt forsterker.

Høyttalerne er:
    Audiovector M3 Super (forann og bak)
    Audiovector Super Center
    JM Lab Electra SW-900 Sub.

Hvordan skal jeg sette høyttalerne på de forskjellige formater? Er det noen som har tips til hva som kunne låte best?

Jeg får heller ikke test tone når jeg skal kalibrere med db måleren. Merkelig...
    [/url]

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt samme produkt av samme selger..god service å hente. Om du ikke får test tone så sjekk om hva slags lyd sstem som er standard når du skrur på menyen. ?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rotel RSP-1068 bassmanagement.

Sitat Opprinnelig postet av Igor
    . Jeg har sittet å fiklet fælt med denne i kveld. Jeg har egentlig en Primare P30 som fungerer kjempebra, men den har ikke så fleksibel bass management som Rotel'en. Kan man kjøre stereo digitalt til rotelen, og benytte crossover på 40 HZ på stereo, mens man bruker 80 HZ på flerkanals formatene? Hvordan gjør man det?
    Har også en 1068, og det er ikke mulig å få til det du ønsker. Jeg har akkurat samme problem, og med min Primare SP31.7 fungerer dette 100% perfekt. Man skulle tro at dette ville gå bra, hvis man prøver på 1068, men jeg har testet dette med div. testplater, både i DD og PCM 2.channel og det fungerer ikke i praksis. Det er kun primare som har en fullgod løsning på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han yter skikkelig god service og er kjempehyggelig. Gratulerer med en flott prosessor forresten.

Jeg skal sjekke ut dette med testtone nå. Skjønner ikke helt hvordan jeg kan sette stereo til crossover på 40 Hz, og hjemmekino på 80 Hz. Hvis det i det heletatt er mulig?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være mulig å lagre forskjellige innstillinger etter hvilken lydformat du bruker. Har ikke satt meg inn i det hvordan..men det er jo det det stod omtalt i DVD & H. at gikk ann..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rotel RSP-1068 bassmanagement.

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Sitat Opprinnelig postet av Igor
    . Jeg har sittet å fiklet fælt med denne i kveld. Jeg har egentlig en Primare P30 som fungerer kjempebra, men den har ikke så fleksibel bass management som Rotel'en. Kan man kjøre stereo digitalt til rotelen, og benytte crossover på 40 HZ på stereo, mens man bruker 80 HZ på flerkanals formatene? Hvordan gjør man det?
    Har også en 1068, og det er ikke mulig å få til det du ønsker. Jeg har akkurat samme problem, og med min Primare SP31.7 fungerer dette 100% perfekt. Man skulle tro at dette ville gå bra, hvis man prøver på 1068, men jeg har testet dette med div. testplater, både i DD og PCM 2.channel og det fungerer ikke i praksis. Det er kun primare som har en fullgod løsning på dette.

Heisann BWA.
    Off, dette er virkelig no-good. Jeg trodde faktisk 1068'en hadde denne funksjonen. Må man gå inn og ut av menyen for hvær gang man skal høre stereo da eller?

Vet at SP31.7 har dette, men det er jo helt tragisk at den ikke har lip sync. Noe du helt sikkert irriterer deg over selv.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crossover frekvens står øvert på whishlisten til HTGuide Rotel forum, men jeg har fått signaler om dette neppe blir løst før i 2005 :cry:

Jeg derfor på vei tilbake til SP31.7, og lip sync løses enten med en ny scaler eller en lip-sync boks som man kan skaffe seg for ca 2-3 000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Crossover frekvens står øvert på whishlisten til HTGuide Rotel forum, men jeg har fått signaler om dette neppe blir løst før i 2005 :cry:

Jeg derfor på vei tilbake til SP31.7, og lip sync løses enten med en ny scaler eller en lip-sync boks som man kan skaffe seg for ca 2-3 000 kroner.
    Hehehe, de legger det vel ikke til før på neste modell kan jeg tenke meg. Sleipe industrien.

Hvordan syntes du lyden er 1068 kontra Primaren. Både stereo, og hjemmekino?

Jeg syntes i allefall Rotel'en gir litt mykere S'er. Syntes dog at primaren er litt strammere i bassen.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sammenliknet disse, men planlegger å gjøre det før jeg tar mitt valg om hvilken jeg skal fortsette med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •