Forslag til effektforsterker b&w 803dia, maks 20000kr? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt endel forskjellig på mine, i en helt annen klasse riktignok, B&W men av de som er nevnt her kun Midgard og H4A mk2 se. Dæven for en stålkontroll på bassen på begge to, ellers er det vanskelig å trekke frem pros/cons siden det både er en stund siden og det gikk en stund mellom forsterkerne.
    Men konklusjonen min var iallefall at jeg ikke så noen grunn til å "betale opp" til Hegelen.

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard audio oberon 6.1

I helga fikk jeg testet ut Midgard på basselementene i 803 ene mine. Disse ga mindre bass fylde/trøkk, enn det gjorde med emotivane :/ er overraskende lett å høre forskjell fra forsterker til forsterker. midgardene var mere lik på naden i grunn, mens emotivaene skiller seg lett ut.
    Hadde besøk av en kompis i går kveld, han kunne kanskje skaffe meg en parasound forsterker til testing. Ser ut som jeg får lånt meg en parasound a31 om kort tid

Vedlegg 100897

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lurte tidligere på om hvordan NAD-en var mot Parasound A51. NAD-en er ca 2x230 w i stereo og A51 er ca 2x300w, begge i 8 ohm. Målingene er observert fra et magasin.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenk deg forskjellen ifra xpa1 til xpr1 da? 8-)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Du lurte tidligere på om hvordan NAD-en var mot Parasound A51. NAD-en er ca 2x230 w i stereo og A51 er ca 2x300w, begge i 8 ohm. Målingene er observert fra et magasin.
    jøss. det var jo kjekt å vite

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    tenk deg forskjellen ifra xpa1 til xpr1 da? 8-)
    Spørs om 803 klarer å spille så mye bedre med enda mere kraft, men man vet jo aldri. Føler at de gjorde max, begrenser seg jo litt med 6stk 7" også

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal teste 750w på klipschene mine jeg ingenting som heter overkill :wink:

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Red Dragon virker som et heftig effekttrinn! Du kan lese testen av lillebroren her.

De er ikke så altfor dyre heller, fire stykker pluss frakt og moms kommer det opp i 34000 ca.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    jeg skal teste 750w på klipschene mine jeg ingenting som heter overkill :wink:
    Såpass. Er bra å ha litt i reserve ja, men spørs om forskjellen hadde forsvart de 20t kr det koster mer. 2 nye xpr koster ca 30t? og 2brukte xpa 10t. Xpr ser ihvertfall mye bedre ut en xpa serien, så du må jo bare kjøre på. Holder en knapp på parasound a51, bi-ampe fronter med denne og bruke den siste kanalen til center. Noen år senere da jeg har tatt lottoen feks, kan jeg i tillegg kjøpe to jc1 blokker, bruke disse på frontene og a51 på alle surroundhøyttalere først må jeg vel begynne å spille Lotto da

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erthor
    Red Dragon virker som et heftig effekttrinn! Du kan lese testen av lillebroren her.

De er ikke så altfor dyre heller, fire stykker pluss frakt og moms kommer det opp i 34000 ca.
    Takk for tipset. Er det en Kopi av midgard sine mono blokker eller? Virket veldig like i form og størrelse.

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke kjennskap til midgard sine, men siden dette er mk2 utgave vil jeg tro det er noe selskapet har fikset selv. De fikk hvertfall mye skryt i testen jeg la ved, Kunne tenkt meg disse selv i nær fremtid, mulig med ett par 802D..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Såpass. Er bra å ha litt i reserve ja, men spørs om forskjellen hadde forsvart de 20t kr det koster mer. 2 nye xpr koster ca 30t? og 2brukte xpa 10t. Xpr ser ihvertfall mye bedre ut en xpa serien, så du må jo bare kjøre på. Holder en knapp på parasound a51, bi-ampe fronter med denne og bruke den siste kanalen til center. Noen år senere da jeg har tatt lottoen feks, kan jeg i tillegg kjøpe to jc1 blokker, bruke disse på frontene og a51 på alle surroundhøyttalere først må jeg vel begynne å spille Lotto da
    Du virker i hvertfall jordnær som drømmer om lottogevinst med det lytterommet/oppsettet :-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •