Forslag til effektforsterker b&w 803dia, maks 20000kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

80%

Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Det tenker jeg En 230v 16a kurs skal jo tåle rundt 3700w, og en 110v 16a ca 1800w etter mine utregninger da.

Men holde seg under 80% kontinuerlig belastning

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M25 bi-amper Frontene. Står på første posten er ute etter mer guffe i bassen
    Sorry, gikk litt fort der. Se om du får tak i en Krell KAV400xi/300IL, og bruk den som effekttrinn. Hadde en 400 selv, og Krell graver godt i bassen. Stålkontroll, og går dyypt.

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    pleier jo ofte å ryke om det ikker er soft-start så det kan jo være det er det og de mener
    Neppe, da det er soft-start på den. Er helt riktig som andre har påpekt her, at ved 110v så må det være 20Amp. i Norge hadde en 10Amp holdt, men de fleste kjører vel den på en 16Amp allikevel.

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også gått for bladelius eller parasound, testa emotiva xpa-1 på 802 jeg hadde, og det lått ikke bra i forhold de to forenevnte. Selv kjører jeg jc-1 på samme høytalere og det er bra match

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevt tidligere i tråden ville jeg byttet ut M25'en også, og fått meg et skikkelig effekttrinn/monoblokker på frontene, ala Parasound JC-1, og et effekttrinn biamped/monoblokk ala Parasound A23/21 til senter. Dette bør gi et godt løft både lydmessig og kraftmessig. Skal du ha mere kraft enn dette er det heller bedre å se på nye høyttalere som B&W 800/802.

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva xpa 1

Har testet ut 2stk emotiva xpa 1, 3-4 timer nå. Bassen ble mye kraftigere og mere etter min smak nå faktisk. prøvde emotivane på toppen også, men det synes jeg ble for spiss lyd. Skal sammenligne de opp mot Midgard 6.1 til lørdag, så det blir spennende å se. 2 stk emotiva xpa 1 får jeg for ca 11 000 brukt og Midgardene kan jeg få for 9 tusen. hadde vært en billig oppgradering, som kunne gitt meg mulighet til å benytte nad m25 en på 5 surround ht.

Vurderer sterkt en parasound halo a51, bi ampe med denne (slik som jeg gjør med nad m25) og bruke den femte kanalen til senter, da kan jeg selge m25'en, men det vil koste meg ca 20 000 mer enn de 2 andre alternativene nevnt over. Jeg vet at emotiva ga mye forandring, men vil en parasound a51gi nevneverdig oppgradering fra m25? legger med et lite bilde
    Vedlegg 100642

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel mer eller mindre sånn jeg opplevde emotiva også. Spiss og masete i toppen, og alt for mye bass. Generelt "nedgradering" av en rotel 1095 jeg brukte før. Om du hadde hatt muligheten til å prøvd en parasound forsterker, vil jeg nok tro du hadde lagt mye av de andre alternativene på is. Disse høytalerne fortjener jo faktisk bra elektronikk, og med jc-1 er det fløyelsmykt og bare behagelig og høre på

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parasound evnt hegel

Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Var vel mer eller mindre sånn jeg opplevde emotiva også. Spiss og masete i toppen, og alt for mye bass. Generelt "nedgradering" av en rotel 1095 jeg brukte før. Om du hadde hatt muligheten til å prøvd en parasound forsterker, vil jeg nok tro du hadde lagt mye av de andre alternativene på is. Disse høytalerne fortjener jo faktisk bra elektronikk, og med jc-1 er det fløyelsmykt og bare behagelig og høre på
    2stk jc-1 blir for dyrt i denne omgang, men hadde sikkert blitt kanon. Fått en bra pris på Hegel h4a mk2se i dag, ulempen er at da mangler jeg effekt til senter. Ikke har jeg noe erfaring med Hegel heller :/ ser ut som det går mot parasound a51 bi-ampet eller Hegelen, slik det ser ut nå. Er litt vrient å få testet de her hjemme viser det seg, så håper noen har erfaringer der ute?

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2stk jc-1 blir for dyrt i denne omgang, men hadde sikkert blitt kanon. Fått en bra pris på Hegel h4a mk2se i dag, ulempen er at da mangler jeg effekt til senter. Ikke har jeg noe erfaring med Hegel heller :/ ser ut som det går mot parasound a51 bi-ampet eller Hegelen, slik det ser ut nå. Er litt vrient å få testet de her hjemme viser det seg, så håper noen har erfaringer der ute?
    Jeg har god erfaring med Hegel, men litt mindre erfaring med Parasound. Kort forklart; med Hegel forsterkeren vil du få en veldig nøytral og usminket lyd, hvor det er et hav av detaljer og skikkelig rytmisk og uforvrengt lyd, mens med Parasound vil du få en litt varmere og behagelig lyd med litt "feit" bass og mykere kanter, men fortsatt veldig rytmisk og engasjerende. Så her er det smak og behag som spiller inn.

Uten å vite helt sikkert, tror jeg også Hegelen har mere strøm å levere. Jeg vil anbefale deg en prøvelytt med begge forsterkerne på høyttalerne dine før du tar et valg, da begge er veldig gode på sine måter.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A51 får du for rundt (under?) 30k nå brukt, så jeg ville sterkt vurdert det.

Og dette kommer fra meg som selger de 2 midgard blokkene, som jeg nå har byttet ut med A51 på N804. Har ikke sammenlignet så mye, men førsteinntrykk var ingen aha-opplevelse når jeg byttet, tipper jeg merker mer om jeg bytter tilbake. Så jeg vil ikke si for mye om forskjellene, annet enn at det er noe ved lyden som jeg ikke klarer å sette fingeren på, som er nok til at min A51 blir værende.

(EDIT: Har en forresten Hegel H70 på N805 også, og er suuper fornøyd med det)

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot

Og dette kommer fra meg som selger de 2 midgard blokkene, som jeg nå har byttet ut med A51 på N804. Har ikke sammen lignet så mye, men førsteinntrykk var ingen aha-opplevelse når jeg byttet, tipper jeg merker mer om jeg bytter tilbake. Så jeg vil ikke si for mye om forskjellene, annet enn at det er noe ved lyden som jeg ikke klarer å sette fingeren på, som er nok til at min A51 blir værende.

Du har nok fått fram "nerven" i musikken

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg har god erfaring med Hegel, men litt mindre erfaring med Parasound. Kort forklart; med Hegel forsterkeren vil du få en veldig nøytral og usminket lyd, hvor det er et hav av detaljer og skikkelig rytmisk og uforvrengt lyd, mens med Parasound vil du få en litt varmere og behagelig lyd med litt "feit" bass og mykere kanter, men fortsatt veldig rytmisk og engasjerende. Så her er det smak og behag som spiller inn.

Uten å vite helt sikkert, tror jeg også Hegelen har mere strøm å levere. Jeg vil anbefale deg en prøvelytt med begge forsterkerne på høyttalerne dine før du tar et valg, da begge er veldig gode på sine måter.
    Flott beskrevet hifi-Mathias Har spurt om å få testet ut en a51, men var vist ikke noe de hadde på lager der jeg var. butikken sa jeg kunne prøve ut en parasound classic 2250. Bra service når du har tenkt til å bruke nesten 50t. Hegel h4a mk2se var heller ikke noe som var inne. Dette var i en annen butikk da, så det kan jo hende at de har mulighet til å få tak i en til litt hjemme testing.

Sitat Opprinnelig postet av Zamot

Og dette kommer fra meg som selger de 2 midgard blokkene, som jeg nå har byttet ut med A51 på N804. Har ikke sammenlignet så mye, men førsteinntrykk var ingen aha-opplevelse når jeg byttet, tipper jeg merker mer om jeg bytter tilbake. Så jeg vil ikke si for mye om forskjellene, annet enn at det er noe ved lyden som jeg ikke klarer å sette fingeren på, som er nok til at min A51 blir værende.

Lå en a51 ute til 27t i går ihvertfall, så er en fin pris det. vurderer denne sterkt, mest pga den ekstra kanalen jeg får til senter. Noe jeg ikke vil få med 2 kanaleren til hegel :/ Er kjipt at jeg ikke har fått testet ut a51, for å se om det gir nevneverdig løft fra naden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Hegel H200 mot Parasound NC2250. H200 var som en 50 watter i forhold.
    A51 i bi-ampet er temmelig heftig. Bruker det selv nå. Jeg har vurdert en stund å prøve McIntosh, så mulig min kan selges.

Forresten, et helt vanvittig oppsett og rom du har.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har testet Hegel H200 mot Parasound NC2250. H200 var som en 50 watter i forhold.
    Effekttrinnet i H200 er ikke akkuratt det beste, nei. Det har vel også noe med at den er veldig nøytral

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en flerkanals Bryston? (om du får tak på)

Jeg ville også sjekket opp Chapter, om du kommer over et effekttrinn, eller får snakket med Hifihuset.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Hva med en flerkanals Bryston? (om du får tak på)

Jeg ville også sjekket opp Chapter, om du kommer over et effekttrinn, eller får snakket med Hifihuset.
    Aldri hørt om. Fant en brukt på finn til 50t, som hadde kostet over det dobbelte ny. Heftig pris på det merke der virker det som

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig ytelse også. Har hørt Chapter på B&W ved et par anledninger. Har også hørt Bryston ved et par anledninger, men ikke på B&W. Lydsignaturen burde fremdeles passe veldig bra.

Ellers ville jeg også sett på Audionet. Veldig uanstrengt og med masse snert og kontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Heftig ytelse også. Har hørt Chapter på B&W ved et par anledninger. Har også hørt Bryston ved et par anledninger, men ikke på B&W. Lydsignaturen burde fremdeles passe veldig bra.

Ellers ville jeg også sett på Audionet. Veldig uanstrengt og med masse snert og kontroll.
    Litt skeptisk til Chapter. Hadde en two+ på 2x300 og den virket tam og kuttet når jeg prøvde å spille høyt. Mest sannsynlig noe galt med den eller så tåler de lave impedanser svært dårlig. Var på Focal Electra 946.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Litt skeptisk til Chapter. Hadde en two+ på 2x300 og den virket tam og kuttet når jeg prøvde å spille høyt. Mest sannsynlig noe galt med den eller så tåler de lave impedanser svært dårlig. Var på Focal Electra 946.
    Jeg holder en knapp på at det var noe feil med den. Jeg hørte en av effektforsterkerne til Chapter (husker dessverre ikke hvilken, men av den "normale" sorten - ikke Reference) på 803N. Det låt knallbra, med plenty smekk i mellombassen. Dette var på Hi-Fi Huset i lytterommet der som er rimelig godt dempet. Svært dynamisk.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste