Ming da mc 7t

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ming da mc 7t

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ming da mc 7t

Hei, har kjøpt en ming da mc 7r forforsterker som skal kobles til en emotiva xpa-2, lurer på hvordan gjøre dette på best måte? Siden inngangene på xpa-2 er koblet til reciveren. Er da den eneste muligheten og bruke en splitter av noe slag, evt en boks.
    Og bak på ming forforsterkeren er det 4 phono utganger, skjønner ikke helt hva de er til da det kun er 2 innganger på effekt forsterkern?

Takk nemlig for all hjelp her

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vell egentlig det beste å bare switche over for hver gang den skal brukes igrunn da den ikke har ht bypass. Skal igrunn være enkelt å mekke til, men da må du vite hva du gjør.

2 utganger bak, det kan være en high og en low. Bør stå i manualen..
    Husk, generelt så har rør forsterkere ganske høyt utgangssignal å dette kan skade inngangen på transistor effekten siden disse ikke er laget for slikt. Når jeg koblet min Parasound opp mot en Nordic Ming-da mc3r fikk jeg beskjed om å være forsiktig siden inngangene ikke tålte mere enn 6v inn mot Ming-da'en sine 10v
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som det kanskje kan være 2 set med utganger for og koble til 2 effekt forsterkere.. Kan dette stemme?
    Hvordan finne ut det med utgang og inngangs spenning?
    Hva hadde det for å si for din 2250 effekt forsterker? Skadelig?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg er helt på jordet, men tror ikke 10V stemmer.
    uttaket på min integrerte Mingda fungerer med minidsp konfigurert til max 0.9V
    men impedans matching henger vel sammen.. og høyttalerens følsomhet i forhold til volum på potmeter.

2 uttak for å koble til flere effektrinn ja, f.eks ved biwiring eller flere høyttalere.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    mulig jeg er helt på jordet, men tror ikke 10V stemmer.
    uttaket på min integrerte Mingda fungerer med minidsp konfigurert til max 0.9V
    men impedans matching henger vel sammen.. og høyttalerens følsomhet i forhold til volum på potmeter.

2 uttak for å koble til flere effektrinn ja, f.eks ved biwiring eller flere høyttalere.
    Kanskje vi begge er på bærtur.. Mener å huske att jeg leste dette i manualen på pre-ampen som jeg hadde, att den var 10v, eller 0.10v ut?! Og så snakket jeg med Parasound om dette for å finne ut hva den tålte inn, og da sa di 0.6v eller 6v.. Mange år siden dette, klarer ikke helt å huske 100%
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel ikke det er så smart å bruke en splitter, du risikerer at signalet går tilbake i forforsterkerne. Komplett.no har en omskifterboks fra B-Tech med tre linjeinnganger og èn utgang, du kan koble begge forforsterkerne til denne og ut til Emotiva, da velger du kilde når du skal switche imellom forforsterkerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •