B&W CM8, Cambridge, Denon, Pioneer forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM8, Cambridge, Denon, Pioneer forsterker?

Hei. Jeg er helt ny på forumet og har minimalt med kunnskaper innenfor faget.

Jeg skal bygge opp en hjemmekino basert på B&W sin CM serie. Jeg har ikke kommet lengre enn å ha kjøpt inn CM8 i front. Men det neste på innkjøpslisten er en B&W ASW 10CM SUBWOOFER og en eller annen forsterker.

Etter en masse om og men, frem og tilbake hadde jeg bestemt meg for å bestille en Denon 3313. (Etter tidligere erfaringer og råd på dette forumet.) Men etter en prat med den lokale Hifi klubben ble jeg frarådet å kjøpe denne forsterkeren fordi den ikke var kraftig nok.?.. De ville heller selge meg en NAD T777, til nesten 8000.- kr mer. Dette er i overkant av det jeg ønsker å bruke på en forsterker, jeg mener jeg også har lest at NAD og B&W ikke er den beste kombinasjonen?

Forsterkerene jeg nå ser litt på er:

CAMBRIDGE AZUR 751R HJEMMEKINORECEIVER

DENON AVR-3313

Pioneer SC-LX76

Er det noen av dere som har noen gode råd?
    Budsjettet mitt til en forsterker er 10-12000.-

Alle tips mottas med stort takk!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer sc-LX 85 som jeg er meget fornøyd med (fjorårets versjon av lx86) og som receiver er jeg meget fornøyd med denne, selv om den ikke har 'on screen display' og små kjeikete menyer.

Så vil ikke tro at lx76 er noe dårlig valg, men nå ville jeg ikke tro den er noe mer strømsterk enn Denon eller Cambridge for den saks skyld (jeg har liten tro på disse oppgitte wattene)

Hvis du f.eks har testa cm8 med 3313 og likte det du hørte (hvis få de på hk til og gi deg en demo) så syns jeg ikke det bør være noe spess tvil.

Det er jo ikke akkurat uhørt at selgerne på hifiklubben prøver og oppselge deg og at de er veldig glade i og pushe NAD (ikke at NAD er dårlig, tvert om men som du nevner passer de kanskje ikke alt)

Han har vel litt og fare med når han sier CM8 trenger effekt, men denne effekten har du vanskelig for og få ut av en integrert receiver, så jeg ville kanskje gått for den receivern du hadde tenkt deg og heller vurdert ett rent effekt trinn etthvert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv deg med 3313, men hva andre sier om hva som passer sammen er uansett subjektivt. Dra til nærmeste Hi Fi klubben-avdeling og be om en demo med CM8 på en T757, den er ganske sterk til reserver å være. Det skal nok låte ganske bra

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at selgeren ikke hører på deg og skal selge deg dyrere produkter. Det syns jeg er dårlig service :evil:
    Men jeg har Denon 3312 som jeg oppgraderte fra Denon 3802. Denne er jeg veldig fornøyd med, jeg bruker Nad c272bee som effektrinn på frontene (Acoustic Energy GIS Three).

Kan anbefale denne forsterkeren på det varmeste, men det er min subjektive mening og jeg har alltid vært et "Denon head" :lol:

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM serien trenger mye strøm for å blomstre skikkelig!! Gå for en 'rimelig' reciever og heller kjøp en effektforsterker i tillegg! :-) Du vil ikke angre på det.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder