Hvordan "by-passe" lyd fra bilde på Denon 3312

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan "by-passe" lyd fra bilde på Denon 3312

Har en Denon 3312 som jeg er veldig fornøyd med.
    Men når jeg spiller ps3 så hender det av og til under nedlastning eller andre div at jeg ønsker å høre på musikk.

Jeg kan kjøre en egen hdmi fra ps3 til pj og bytte hver gang, men det må vel finnes en enklere metode?

Jeg har hdmi fra ps3`n til forsterkeren og hdmi fra den igjen til pj.
    Det samme fra blå disk spilleren.

Når jeg da switcher til bd så går også bilde over til bd.

Hvordan kan jeg gjøre dette enkelt?

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Skal "bare" separere lyden fra bildet sånn at jeg kan se på en ting og høre på en annen lydkilde?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen enkel måte og gjøre dette på hdmi kilder i receiver, hadde verdt kult om det gikk.

Det du kan gjøre er og kjøre optisk fra ps3 til receiver og hdmi for bilde rett til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel bytte mellom digital og analog lyd på samme kilde. Hvor skal du spille lyden fra?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble til en aux/rca (eller den tilkoblingen du ønsker) til en av utgangene. f.eks "tv/cbl" utgangen bakpå.

Så velger du den HDMI inngang som ps3 er på. Da får du bilde fra HDMI. Viktig å bruke samme utgang som du har koblet til auxen på.

Gå på input -> input mode.
    Der har du flere valg.
    "auto"
    "hdmi"
    "digital"
    "analog"
    "ext in"

Velger du "hdmi" så får du lyd fra PS3. Velger du analog (gitt at du har koblet til aux/rca) får du lyd fra auxen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Koble til en aux/rca (eller den tilkoblingen du ønsker) til en av utgangene. f.eks "tv/cbl" utgangen bakpå.

Så velger du den HDMI inngang som ps3 er på. Da får du bilde fra HDMI. Viktig å bruke samme utgang som du har koblet til auxen på.

Gå på input -> input mode.
    Der har du flere valg.
    "auto"
    "hdmi"
    "digital"
    "analog"
    "ext in"

Velger du "hdmi" så får du lyd fra PS3. Velger du analog (gitt at du har koblet til aux/rca) får du lyd fra auxen.
    Ok, det skal jeg sjekke nærmere Får jeg digital lyd fra BluerRay spilleren fortsatt da?
    Det en Blue-Ray spilleren som jeg vil ha lyd fra mens jeg spiller ps3.
    Takk fo innspill:-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cbl
    Ok, det skal jeg sjekke nærmere Får jeg digital lyd fra BluerRay spilleren fortsatt da?
    Det en Blue-Ray spilleren som jeg vil ha lyd fra mens jeg spiller ps3.
    Takk fo innspill:-D
    Da må den ha mulighet for og sende lyd analogt så om du ikke har analoge utganger på BD spilleren så går vel ikke det.

Om du ikke har kan du vel kanskje finne en pent brukt cd spiller til to og en halv slikk og en ingenting ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel sende lyden optisk fra blu-ray til samme kilde du har koblet ps3 til? og velge optisk på audio når du bruker ps3. Problemet her blir vel da at du må bytte audio-out i menyen til BD-spilleren din .. Tror dette fort kan bli litt knotete :-P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Du kan vel sende lyden optisk fra blu-ray til samme kilde du har koblet ps3 til? og velge optisk på audio når du bruker ps3. Problemet her blir vel da at du må bytte audio-out i menyen til BD-spilleren din .. Tror dette fort kan bli litt knotete :-P
    Tror jeg prøvde dette med pioneeren min og det gikk ikke, om jeg har skjønt det rett så kan vel bare receivere sjalte inn lyd utenom HDMI om den ikke går via DACen ?

Jeg kan selvsagt ta grovt feil.

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Da må den ha mulighet for og sende lyd analogt så om du ikke har analoge utganger på BD spilleren så går vel ikke det.

Om du ikke har kan du vel kanskje finne en pent brukt cd spiller til to og en halv slikk og en ingenting ?
    Før jeg oppgraderte til Denon 3312 så hadde jeg Denon 3802. Den var uten hdmi så da kjørte jeg en coax-kabel fra blå-disk spilleren min og inn i forsterkeren. På¨ps3 så kan jeg sette flere lyd ut, mener jeg å huske, sånn at man kan kjøre via hdmi og en til. Det samme, mener jeg å huske, kan gjøres fra blå-disk spilleren.

Vurderer egen dedikert cd-spiller, men har hørt at blå-disk spilleren jeg har er bra nok.

Men det må vel gå an å få lyden digitalt??

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel fint å kombinere optisk og hdmi. Bare gjøre samme oppskriften, bare med optisk. Det går fint på min Denon 2808, så går nok fint på din og. Menyene er veldig like. Du trenger nok ikke å gjøre så mye innstillinger på ps3en eller blu-rayen. Er bare i menyen på denonen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig jeg skal trekke fram den gamle cd spilleren min og prøve litt igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel fint å kombinere optisk og hdmi. Bare gjøre samme oppskriften, bare med optisk. Det går fint på min Denon 2808, så går nok fint på din og. Menyene er veldig like. Du trenger nok ikke å gjøre så mye innstillinger på ps3en eller blu-rayen. Er bare i menyen på denonen.
    Det går. Men hvis du vil sende lyden gjennom optisk, og ikke HDMI fra en BD-spiller må man vel (hvertfall de BD-spillerne jeg har vært borti) velge optisk som audio-out og ikke HDMI. Hvis han da vil bruke BD-spilleren til å spille film gjennom HDMI, så går jo lyden til optisk. Og dette blir litt knot? Hvertfall i mitt hode :-P

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg skal prøve litt på mer på dette ikveld nå som jeg har fått litt mer input fra dere:-D
    Det må jo være mulig å få det til.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm, mulig jeg skal trekke fram den gamle cd spilleren min og prøve litt igjen.
    Greit å gi det et forsøk til ja

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja jeg stupte ned i hylla og blåste en 7-8 år med støv av cd spillern jeg fikk i bursdagsgave når jeg var 15 (altså i 1996) og kobla opp med en optisk kabel, jeg hadde slengende på kontor pulten.

Og nei, det virker som om pioneeren (sc-lx85) min kun kan skifte mellom digital lyd og analogt så får kanskje prøve det siden, har kun rca lakris snører liggende igjen nå.

Men det som må sies er at denne gamle cd spilleren kjører fletta av den rimelige BD spilleren min så den skal nok få trå tilbake i tjeneste ja hehe.

Selv om fjernkontrollen blei kvesta og kosta for gudene veit hvor lenge siden så gjør det ikke noe for jeg kan sette receiverns i source og ha all kontroll jeg trenger :-D

ps: bd spilleren min er en rimelig liten philips fra elkjip så er nok ikke noe og hoppe i taket over.
    Cd spillere er en Pioneer PD-S505

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •