Receiver klarer ikke å sende bilde til projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver klarer ikke å sende bilde til projektor.

Jeg har problemer med å få bilde på projektor fra ps3 via receiver.
    Oppsettet er som følger:
    Hdmi kabel fra ps3 til pioneer vsx-922 og så videre til BenQ w1060.
    Jeg har prøvd å finne problemet ved å koble til tv til samme kabler som projektor bruker og da virker alt helt fint.
    Kobler jeg ps3 direkte til projektor så får jeg bilde.
    Dette er andre dagen jeg har receiveren. Jeg fikk plutselig bilde igår etter mye plukk og da var det der til jeg slo av for kvelden. Idag når ungene skulle spille virket den også helt fint inntil de skulle bytte spill, da forsvant bildet og kom aldri igjen.
    Kan jeg ha fått en "defekt" receiver? Den virker jo hvis jeg kobler til tv istedenfor projektor og projektor virker jo hvis jeg kobler den direkte til ps3....?!? Har også prøvd med en annen ps3 med samme resultat.
    Jeg blir gal!
    Hjelp!!

Mvh Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koblet jeg alt til igjen slik det skal være og da virket alt som det skulle. Så på kon tiki i 10min for så å skifte til et ps3 spill og da falt bildet ut. Receiver spiller lyden fra spillet men på projektor står det intet signal. På receiver lyser det et rødt lys som det står Hdmi på. Lyset står på i 5-10sek og så går det av i 5-10 sek. Lyden fra ps3 forsvinner sammen med lyset. Dette lyset skal stå på hele tiden og det gjorde det under kon tiki filmen.
    Er det receiver eller projektor som svikter her?
    Kan ta med meg receiver og projektor til Elkjøp igjen men da bruker de lang tid på å skaffe ny eller finne problemet, hvis de finner det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo midlertidig forsøke å koble til en TV (PS3 - reciever - TV), for å se om bildet forsvinner da og. På den måten bør man jo kunne avklare om det er noe plukk med recieveren eller prosjektøren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JimL
    Kan jo midlertidig forsøke å koble til en TV (PS3 - reciever - TV), for å se om bildet forsvinner da og. På den måten bør man jo kunne avklare om det er noe plukk med recieveren eller prosjektøren.
    Dette har jeg jo gjort og da fungerte alt bra men har også koblet ps3 direkte til projektor og da fungerte alt bra da også..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan tenke og spørre:
    Hvor lang er HDMI kabelen fra receiver til projektor og har du dobbelt sjekket at denne ikke er skadet?

Er det samme kabel du testa på tven?

Har en litt rar greie mellom pcen og receivern min og har spora det ned tror jeg til at det bygges opp en kapasitans i HDMI kabelen så receiver og pc klarer ikke synche signalene, enestd måte og få til og funke igjen er og ta strømmen på både receiver og pc sammtidig i en par minutter.
    Etter det så funker det uten problemer i en uke eller to (eller mindre).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Eneste jeg kan tenke og spørre:
    Hvor lang er HDMI kabelen fra receiver til projektor og har du dobbelt sjekket at denne ikke er skadet?

Er det samme kabel du testa på tven?

Har en litt rar greie mellom pcen og receivern min og har spora det ned tror jeg til at det bygges opp en kapasitans i HDMI kabelen så receiver og pc klarer ikke synche signalene, enestd måte og få til og funke igjen er og ta strømmen på både receiver og pc sammtidig i en par minutter.
    Etter det så funker det uten problemer i en uke eller to (eller mindre).
    Det er en 10m Supra kabel. Igår holdt jeg en flatskjerm opp i taket og koblet den til de samme kablene og den fungerte helt fint. Har også skrudd ned projektor og satt den ved siden av receiver med en 1m hdmi og problemet var der fortsatt.
    Ser bare en utvei her. Får koble fra lx-71 i stuen og prøve med projektor. Håpet jeg skulle slippe det siden den står veldig integrert til i tvbenken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem

Fikk min vsx-922 fra komplett i går. Koblet opp mot altibox, ps3 og Benq W1060 med HDMI. Fikk ved et lykketreff bilde igjennom ved et tilfelle fra altibox som gir 1080i ut. Ps3 har jeg aldri fått bilde fra. Slår jeg av prosjektøren har reciveren signal hele tiden. Får fint ut lyd fra både ps3 og altibox. Kobler jeg bort reciveren har jeg fint bilde til prosjektøren.
    Menyer fra reciveren kommer greit fram til w1060. Problemet er når reciveren kobles mellom.

Fant du noen løsning på problemet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •