Hjelp til økt effekt på fronthøytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil tipse deg om å vurdere høyttalerbytte om mer trøkk er målet før du handler for tusenvis i effekt og watt. Aura 50 har sine begrensninger.

Selv hatt Mantra 30, og det er en av de tammeste høyttalerne jeg har hatt i hus når det gjelder trykk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemets kjerne, høyttalerene er altfor små! forsterkeren kjører på med effekt mens de ikke klarer omsette det særlig til luft

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan flytte luft med subwooferen, og der er det mer en nok å gå på. Det er ikke problemets kjerne. Men det låter ikke spesielt bra å øke volumet på subwooferen, hvis høytalerene ikke følger med.

Jeg får ikke nok volum på høytalerene, og jeg kan maxe 50watt uten at det er antydning til at det vrenger.

Dermed må man vel anta at en større forsterker vil være bedere. Er det ikke et gammelt triks at forsterkeren er overdimmensjonert for høytalerene, slik at det ikke er noen bottleneck i den enden? (Så må man bare sørge for å ikke sprenge noe).

Videre vil jo en ny receiver gi meg bitstream, som visstnok skiller menn fra gutter i følge min venn og kollega. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån deg en kraftig forsterker, og et par seriøse høyttalere, så kan du teste hva du kommer best i mål med.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KyrreS
    Jeg kan flytte luft med subwooferen, og der er det mer en nok å gå på. Det er ikke problemets kjerne. Men det låter ikke spesielt bra å øke volumet på subwooferen, hvis høytalerene ikke følger med.

Jeg får ikke nok volum på høytalerene, og jeg kan maxe 50watt uten at det er antydning til at det vrenger.

Dermed må man vel anta at en større forsterker vil være bedere. Er det ikke et gammelt triks at forsterkeren er overdimmensjonert for høytalerene, slik at det ikke er noen bottleneck i den enden? (Så må man bare sørge for å ikke sprenge noe).

Videre vil jo en ny receiver gi meg bitstream, som visstnok skiller menn fra gutter i følge min venn og kollega. :-D
    Problemet høres nå fortsatt ut å være for lavt nivå på kilden. Hvis du ikke hører antydning til at det vrenger så makser du ikke forsterkeren din (heldigvis, for da kunne du brent elementene dine).

Når det er sagt så er det en fordel med kraftig forsterker ja, men det hjelper jo lite hvis nivået på kilden er så lavt at volumknotten din makser ut.
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •