Denne AVR-4520, Pioneer-sc-lx86, Onkyo 3010 eller Marantz SR7007?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tenker dere om en av disse?

Tenker på flere ting, som finesser og kino lyd kvalitet. Hvilke innganger og utganger osv. Hva er godt og hva er dårlig? Android app og funksjoner som gjør det enklere å bruke receiveren.

Har idag enn Onkyo 3008, men tror jeg vil bytte den ut. Ønsker noe som er bedre.

Så hvilke meninger har dere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel ha tatt med Yamaha RX-V3020 i vurderingen også. Yamaha synes jeg personlig er den med beste kinolyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha !!! . Eller NAD T787, en reciver med voldsom kraft og lydkvalitet i fokus! Veldig fornøyd med min T777 iallefall som spiste Denon AVR3313 og Pioneer LX73 til frokost i striden om ny reciver.

Onkyo og Yamaha liker jeg også utrolig godt, spesielt Yamaha .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den denon-mannen jeg er så sier vel svaret seg selv he he. Men jeg liker Denon best pga utseende,alt du trenger av tilkoblinger (det har jo de fleste av de store merkene på sine dyrere recivere da) og en lydsignatur som passer til et vidt spekter av høyttalere. Onkyo har jo et grusomt utseende fra 80tallet og kommer aldri til å finnes i min stue ;-)
    Marantz ser jo konge ut,men etter mitt syn så passer de ikke så godt til rockehøyttalere,noe som er et must for min del da. Vet ikke å du mener?
    Egentlig litt urettferdig å sammenligne Marantzen med Denon og Pioneer her siden de er mye dyrere i utgangspunktet,men nå ser jeg at Soundgarden har et bra tilbud på Pioneer så den vil muligens være det beste kjøpet akkurat nå.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du vil ha bedre enn 3008? For meg er ikke utseende viktig, men lyden!

Ville uansett valgt en med XT32 som er den beste RK(hvis det er viktig), er vel kun Onkyo og Denon som har det av disse(best punch i Onkyo). Yamaha har fin varm lyd, men ville da hatt Antimode i tillegg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn så liker jeg ikke Yamaha...

Hadde Denon 4308 en gang i tiden når den kom ut, og byttet den ut med Onkyo 3008, som jeg ikke har treget på, da den var/er bedre en Denon 4308. I den tiden så mente jeg ihvertfall at Onkyo 3008 var bedre enn Denon 4308, så da ble det Onkyo.
    MEN nå kan det se ut som at det har snudd litt i Denon retningen igjen(ihvertfall for meg).

En ting er 3x hdmi ut(har PJ og pc skjerm i hjemme kino, og tv i tvstuen i etasjen over, og greit å styre alle hdmi utganger til hva en ønsker :-) ), som jeg trenger / ønsker. Andre ting er at det ser ut som Denon drar det lengste stådet med tanke på utstyr og fineser denne gangen.

Var innom Hifiklubben i Stavanger, og skulle se / høre på Denon 4320, men det var ikke mulig.
    Dro ut på Soundgarden for å sjekke ut Pioneer og Onkyo, men det var heller ikke mulig, ikke lett å finne ut hva en vil ha, når selgere ikke har det tilgjengelig....

MEN en annen ting, som er litt minus med Denon er vekt, og effekt delen, den er mindre en Onkyo.....

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Som den denon-mannen jeg er så sier vel svaret seg selv he he. Men jeg liker Denon best pga utseende,alt du trenger av tilkoblinger (det har jo de fleste av de store merkene på sine dyrere recivere da) og en lydsignatur som passer til et vidt spekter av høyttalere. Onkyo har jo et grusomt utseende fra 80tallet og kommer aldri til å finnes i min stue ;-)
    Marantz ser jo konge ut,men etter mitt syn så passer de ikke så godt til rockehøyttalere,noe som er et must for min del da. Vet ikke å du mener?
    Egentlig litt urettferdig å sammenligne Marantzen med Denon og Pioneer her siden de er mye dyrere i utgangspunktet,men nå ser jeg at Soundgarden har et bra tilbud på Pioneer så den vil muligens være det beste kjøpet akkurat nå.
    Man bruker vel ikke Denon på Klipsch...??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon og Klipsch er det ikke veldig mange som har, har ikke hørt det men kan jo funke. Ang effekt anbefaler i alle fall jeg effektforsterker for å få ut potensialet i høyttalerne.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Av en eller annen grunn så liker jeg ikke Yamaha...

Hadde Denon 4308 en gang i tiden når den kom ut, og byttet den ut med Onkyo 3008, som jeg ikke har treget på, da den var/er bedre en Denon 4308. I den tiden så mente jeg ihvertfall at Onkyo 3008 var bedre enn Denon 4308, så da ble det Onkyo.
    MEN nå kan det se ut som at det har snudd litt i Denon retningen igjen(ihvertfall for meg).

En ting er 3x hdmi ut(har PJ og pc skjerm i hjemme kino, og tv i tvstuen i etasjen over, og greit å styre alle hdmi utganger til hva en ønsker :-) ), som jeg trenger / ønsker. Andre ting er at det ser ut som Denon drar det lengste stådet med tanke på utstyr og fineser denne gangen.

Var innom Hifiklubben i Stavanger, og skulle se / høre på Denon 4320, men det var ikke mulig.
    Dro ut på Soundgarden for å sjekke ut Pioneer og Onkyo, men det var heller ikke mulig, ikke lett å finne ut hva en vil ha, når selgere ikke har det tilgjengelig....

MEN en annen ting, som er litt minus med Denon er vekt, og effekt delen, den er mindre en Onkyo.....
    Enig. Hadde Yamaha 2010 et halt års tid og likte den ikke. Alt for lite oppløst i toppen etter min smak. Hadde Denon før denne og likte den bedre. Tror Yamaha betaler godt for tester i norske Hifi blad....:roll:

Nå har jeg Rotel og det er en annen verden
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    :shock: :shock: :shock:

Jovisst gjør man det!

RF-63 fungerer MEGET bra på min Denon AVR-4311.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hvorfor ikke? Fortell mer?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Denon og Klipsch er det ikke veldig mange som har, har ikke hørt det men kan jo funke. Ang effekt anbefaler i alle fall jeg effektforsterker for å få ut potensialet i høyttalerne.
    Denon AVR 4520 skal ha tilsvarende effekt som 3008 har.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og Marantz vil jeg tro er en god kombo.
    Marantz har en anelse rør-aktig lydsignatur, samtidig som den deler lydsignatur med Denon (Mye samme forsterkerne). Jeg har selv SR7007 nå, og er meget fornøyd med den som forsterker, brukergrensesnitt etc. Men ikke helt den ideelle match med mine Audio Physic (som er for salg).
    Med SR7007 koblet på nett, har du gode apper som kan styre det mest essensielle. Du har et hav av tilkoblinger og muligheter. At den av de du ramser opp, i tillegg er den lekreste og mest stilrene, ville jeg hvertfall gått for den i ditt oppsett.
    Plass nr. 2 ville vært Denon, nr. 3 Yamaha, nr. 4 NAD 787, nr. 5 Pioneer, nr. 6 Onkyo. Men det er min mening hvertfall. Lykke til med valget. :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR 4520 skal ha tilsvarende effekt som 3008 har.
    Vet ikke hvorfor det ikke er mange som har den komboen, er vel for det ikke er så bra. Er sjeldent nok med effekten i recieveren for å få ut potensialet av høyttalere av ditt kaliber. Den frontrekka di krever sitt av effekt så ville heller satset på effektforsterker i plassen for ny reciever.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Klipsch og Marantz vil jeg tro er en god kombo.
    Marantz har en anelse rør-aktig lydsignatur, samtidig som den deler lydsignatur med Denon (Mye samme forsterkerne). Jeg har selv SR7007 nå, og er meget fornøyd med den som forsterker, brukergrensesnitt etc. Men ikke helt den ideelle match med mine Audio Physic (som er for salg).
    Med SR7007 koblet på nett, har du gode apper som kan styre det mest essensielle. Du har et hav av tilkoblinger og muligheter. At den av de du ramser opp, i tillegg er den lekreste og mest stilrene, ville jeg hvertfall gått for den i ditt oppsett.
    Plass nr. 2 ville vært Denon, nr. 3 Yamaha, nr. 4 NAD 787, nr. 5 Pioneer, nr. 6 Onkyo. Men det er min mening hvertfall. Lykke til med valget. :-D
    +1
    Og ikke bare fordi jeg har Marantz selv. Har testa både Onkyo, Yamaha, Denon, og Pioneer på Klipsch. og førstnevnte yter i hvertfall klart bedre enn de øvrige i stereo, matchet med Klipsch. Deilig lydsignatur, og savner for første gang ikke den integrerte Denon'n. Kjør på med Marantz er min mening! Rørlyd med litt varmtklingende lydsignatur, pluss det herlige designet med på kjøpet. Er det noe å lure på? 8) Har forøvrig nøyaktig samme Klipsch 5.1 oppsett som deg.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar & meninger :-)

Men om det skulle bli for "lite" effekt, så kan man vel brokoble noen utganger vel til front høytallerne?

Og forsatt bruke 9.1, dvs høyde eller bredde høytallerne?

Newcomer JL`Audio sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon på klipsch.

Jeg har selv Denon 4520 på klipsch RF serien.Og det fungerer utmerket. Men!! da styrer jeg kun høyde og surround med den effekten som er i reciveren. Med høytalere som RF63/83 RC 64 så bør du uten tvil ha effektforsterkere.. prøvde selv å kjøre effekten til Denon på RC64 senteren da jeg solgte effekten før jeg skulle kjøpe nytt,, og det var ikke mye bra.. Vertfall ikke på det volumet jeg ser film på. Skrikende å grusomt. BI ampèt senteren tidligere med Nad M25, og syntes det var bra, helt til jeg fikk på mcintosh.. Da forsvant alt av stemmer som noen ganger høres innesluttet ut, og alt av lyder som noen ganger var skrikende og ukontrollert. Nå er det en lyd i rommet som ikke kan beskrives =)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JL`Audio
    Jeg har selv Denon 4520 på klipsch RF serien.Og det fungerer utmerket. Men!! da styrer jeg kun høyde og surround med den effekten som er i reciveren. Med høytalere som RF63/83 RC 64 så bør du uten tvil ha effektforsterkere.. prøvde selv å kjøre effekten til Denon på RC64 senteren da jeg solgte effekten før jeg skulle kjøpe nytt,, og det var ikke mye bra.. Vertfall ikke på det volumet jeg ser film på. Skrikende å grusomt. BI ampèt senteren tidligere med Nad M25, og syntes det var bra, helt til jeg fikk på mcintosh.. Da forsvant alt av stemmer som noen ganger høres innesluttet ut, og alt av lyder som noen ganger var skrikende og ukontrollert. Nå er det en lyd i rommet som ikke kan beskrives =)
    Du kan vel ikke si annet når du har brukt en liten formue på forsterkeri
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge denne siden står Denon´en utstilt både i Stavanger og Sandnes.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    I følge denne siden står Denon´en utstilt både i Stavanger og Sandnes.
    Idag sikkert, men når jeg var innom Hifiklubben i Stavanger så hadde dem den ikke oppe, den lå i eska:-)
    Jeg var der og snakket med dem.

Jeg var ute på Hifiklubben i Sandnes dagen derpå, og fikk sett litt på den der. Ikke nok til å bestemme meg for å kjøpe den. Derfor lagte jeg denne tråden for å høre andres meninger.
    Effekt og lyd messig er jeg veldig svak for Sunfire, og kjøper nok en slik effekt forster en gang(jeg hadde en Sunfire Cinema Grand Signature, 5 x 425w/ 8 ohm, men den solgte jeg og det treger jeg meg i hel av :-().

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •