Denne AVR-4520, Pioneer-sc-lx86, Onkyo 3010 eller Marantz SR7007? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant tråd.

Jeg personlig blir ikke klok på noen ting, sikler både på Onkyo, Yamaha 3020, og nå muligens Denon 4520

Jeg står mellom å kjøpe B&W CM9 og hele serien fra hifiklubben eller å gå for focal chorus 836 serien

Dessverre så er det vanskelig å finne forhandler som har "nok" alternativer siden de fleste har 2-3 merker innen samme priskategori.

Jeg er ute etter et anlegg som ikke inngår kompromiss med musikk i stereo samtidig som det leverer godkjent hjemmekino opplevelse.

Noen sier dagens receivere er kraftige nok, noen påstår at man bør minst ha effektforsterker i tillegg og eller evt. 1x monoblokk per front.

Ikke lett å bli klok!

Noen som vet at det er holdbart å kjøre biamping av 4 kanaler istedenfor å kjøpe ekstra effektforsterker ? De nyeste High end har jo nok av kanaler til overs?

(Forøvrig så liker jeg klar og tydelig oppløsning med detaljert lydbilde. Dyp bass får man vel levert av subwoofer om det er nødvendig?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei test, men litt stort sprik på pris kanskje

Compare Receivers: Denon AVR 4520 vs Marantz SR7007 vs Yamaha RX-A3020

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei test / sammenligning det :-)

Her er det et par tester til
    http://www.hifiklubben.com/files/Tes...R-4520-HCC.pdf

TEST: Denon 9-Kanal-AV-Receiver AVR-4520 mit Denon Link HD (22.10.2012) (kjører chrome, så er det bare translate google, og volla norsk / engelsk text :-) )

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj! Etter å ha sett den siste testen fikk jeg plutselig lyst til å oppgradere fra 4311 til 4520. Pokker å!

Det er stort sett på bruker-grensesnittet at oppgraderingen har ligget denne gangen tydeligvis. Og at AV-receiveren også har 4 ports nettverkshub var jo genialt. En boks som tar seg av både lyd, bilde og nettverk er ikke å forakte.
    Hadde de bare fått inn prosessorkraft og brukervennlighet nok til at streaming ble tilnærmet like bra som på standalone løsninger nå så......

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo kjekt ut;
    I kombinasjon med xx13-generasjonen av Denon-receivere kan du til og med styre Blu-ray-spilleren via Remote App, og siden dette skjer via HDMI-CEC-funksjonen, trenger det ikke engang å være en av Denons egne spillere. Har spilleren støtte for HDMI-CEC, vil denne funksjonen virke i de aller fleste tilfeller.

Og

HDMI-CEC funksjonen gir også sitt bidrag til de suverene brukermulighetene. CEC betyr kort fortalt at fjernkontrollen kan utveksle informasjon med en CEC-kompatibel TV eller andre tilkoblede CEC-kompatible apparater – også fra andre produsenter. På denne måten kan du gjøre unna de viktigste betjeningsoppgavene med bare en fjernkontroll.
    Men vær oppmerksom på at at CEC-standarden fortsatt er under utvikling, slik at 100% kompabilitet ikke kan garanteres.

Dvs at jeg skal kanskje kunne styre min kommende Oppo spiller via Denon app'en?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifte kjøling?
    Hvor mye støy blir det her da?

Noen som kan fortelle deres erfaringer? Noen som har målt dette?

9 x 150 watt, AL32 Processing og suveren lydkvalitet
    AVR-4520 er en ekte 9-kanals receiver, som i motsetning til de mindre Denon-receiverne er bygget opp med 9 identiske mono-effektblokker med ekstra strømsterke utgangstransistorer. Med denne overdådige bestykningen – og ekstra kraftige kjøleprofiler i aluminium – kan AVR-4520 drive et komplett hjemmekino-høyttalersystem i 4 ohm uten fare for overbelastning. For å supplere kjøleprofilene ved høye belastninger har Denon valgt å bygge inn viftekjøling i AVR-4520. Kjølingen har selvfølgelig intelligent styring, slik at film- og musikkopplevelsene ikke blir forstyrret av unødvendig viftestøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Jeg får nå legge til at jeg har gått til innkjøp av en brukt Marantz SR7005.
    Resultat? Føler jeg fikk er greit løft i lydbildet på musikk i forhold til onkyo.
    Har bare testet en time til nå, men jeg smiler mer nå enn da jeg hadde Onkyo. Har enda ikke testet med RK, så vi får se hvordan det blir.
    Neste steg blir vel å prøve ut noen akustiske tiltak.

Nå skal jeg la være å ødelegge tråden din mer zx300, tenkte bare å nevne på min erfaring.
    Håper du selv finner det du søker etter.
    Jeg har samme SR7005, og er veldig godt fornøyd med den! Fungerer utmerket på musikk og film, internetradio er en drøm, og designet er overlegent konkurrentene som har blitt diskutert her (min mening).

Jeg vurderte Yamaha RX-A2010/3010 (dette var før XX20-serien kom) da jeg skulle handle, men oppdaget at jeg rett og slett ikke hadde plass i racket til den! Dybden på Marantzen er 406mm, mens Yamaha'ene var 467mm. 6cm forskjell er mye...

Jeg fikk også demonstrert Onkyo 818, uten at jeg ble imponert av denne.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 9 effekt utganger på denne Denon saken, er det mulighet for å kjøre 7.1 system med høyde eller bredde høytalere, og kjøre biamp på front høyt. for å få mer effekt / kontroll til front høyt.?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7(.1) + 2xhøyde = 9. Så da har du ikke igjen noen kanaler for biamping.

Du har direktevalg for:
    - 9.1
    - 7.1 +sone2
    - 5.1 +sone 2 og 3
    - 7.1 +sone 2 og 3 i mono
    - 7.1 +biamp
    - 5.1 +biamp +sone2
    - 9.1/2ch front
    - 7.1/2ch front biamp
    - 7.1 +front B
    - Discrete 11.1
    - Pre amp mode

I tillegg har du custom mode som gir deg mulighet til å benytte de 9 innebyggede forsterkerne (mer eller mindre) som du vil.

Du kan laste ned bruksanvisningen som PDF på DENON UK | Denon Electronic Products om du vil finne ut mer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opsi, mente 5.1 og høyde eller bredde høytallere.

Hvilke effekt vil det gi front høytallerene da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt 4520 men den kommer visst ikke inn før 7. mars...

Det er et par tullete ting med forsterkeren som jeg måtte overse for å bestemme meg for denne...

1. Mangel på digitale lyd-innganger (kun 2 stk coax og 2 stk optisk)

2. 100Mbps switch . I testene får den til og med dette listet opp som et pluss! . Her burde det selvsagt vært gigabit - ellers kunne de klart seg med 1 port (trenger en gigabitswitch ved siden av nå uansett).

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •