Denne AVR-4520, Pioneer-sc-lx86, Onkyo 3010 eller Marantz SR7007? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Idag sikkert, men når jeg var innom Hifiklubben i Stavanger så hadde dem den ikke oppe, den lå i eska:-)
    Jeg var der og snakket med dem.

Jeg var ute på Hifiklubben i Sandnes dagen derpå, og fikk sett litt på den der. Ikke nok til å bestemme meg for å kjøpe den. Derfor lagte jeg denne tråden for å høre andres meninger.
    Effekt og lyd messig er jeg veldig svak for Sunfire, og kjøper nok en slik effekt forster en gang(jeg hadde en Sunfire Cinema Grand Signature, 5 x 425w/ 8 ohm, men den solgte jeg og det treger jeg meg i hel av :-().
    Det er nok en kraftig sak i kjent Denon stil, med mørk og myk lydsignatur. Personlig er jeg en fan av Denon da disse tiltaler meg, og har utelukkende hatt dette i alle år.
    Men hadde vært morro å prøve noe annet.
    Tipper det blir Rotel oppsett på meg neste gang

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si ting helt hundre prosent bastant, men den totale forskjellen på dagens surroundrecivere er ikke veldig stor.

Akkurat nå har jeg en Marantz 7002 og en Pioneer LX76 her hjemme. Litt forskjell er det når du kjører alle i Pure Direct, men med en gang du har kjørt romkorreksjon forsvinner det meste av deres egenart. Sier ikke at de låter helt likt, men for meg er det relativt tydlig at forskjellene er minimale.

Synes min gamle marantz 7002 har litt mer fylde og rundere lyd enn Pioneeren når jeg kjører dem i Pure Direct, mens Pioneren har det lille ekstra stinget i diskanten og litt kjappere mer veldeffinert bass. Etter å ha kjørt romkorreksjon på begge fikk pioneren klart mer fylde i midtregisteret og lå så tett opptil marantzen at jeg ikke hadde sjangs til å skille mellom dem på samme lydvolum.

Vet at endel mener RK og EQ er fyfy, men i alle fall hos meg hjalp dette ganske mye på begge to. Planen er også å teste en Denon 3313 og en Yamaha 2020, men har liten tro på at forskjellen er dramatisk.

Ja jeg har nevnt at det er forskjell men det er snakk om ørsmå forskjeller og det kan meget godt komme av bias fordi jeg har lest så mye om disse reciverne og deres lydsignatur.

For meg ender nok valggrunnlaget rett og slett på funksjoner og eventuell mengde watt.

Har også testet Pioneer LX55 Blurayspiller og må si resultatet var skuffende etter å ha lest omtaler om hvor stor forskjell det er på forskjellige spillere. Om jeg sto helt innpå tror jeg at jeg synes den var noe skarpere enn min gamle PS3, men syntes også det virka som noe mer støy. På avstand hadde jeg ikke sjangs til å bedømme forskjellen.

Skulle likt å se langt flere blindtester gjort av dagens Hifi-journalister. For når ting er satt opp etter spesifikasjoner tror jeg de vil ha store problemer med å skille på produkter som forsterkere og avspillere. Når det kommer til mediet som faktisk viser lyd og bilde slik som Prosjektorer, Tver og Høyttalere er jeg dog fortsatt av den oppfatning at det er til dels klare forskjeller.

På alt imellom vil jeg nå velge det som passer lommeboken best og har de funksjonene jeg ønsker meg.

Newcomer JL`Audio sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du kan vel ikke si annet når du har brukt en liten formue på forsterkeri
    Nei, håper for min egen del at dt faktisk stemmer og da =) Nå trenger jo ikke trådstarter strekke sg så langt da. Var ikke det som var budskapet heller. Nå har jeg jo alltid hatt effektforsterkere på denne serien. Men jeg skriver min oppfattning på når jeg prøvde 4520 alene på senteren klipsch RC64.. og dt var katastrofe.

Det er noe rart ved akkurat detter: når du går til mer effekt, så merker du jo selfølgelig forskjell, men gjerne ikke så stor som du hadde trodd håpet på. MEN, ha masse effekt på anlegget og så gå tilbake =) Da fikk hvertfall jeg meg en vanvittig AHA opplevelse...

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv i lignende tankeboks. Men på mitt Klipsch-oppsett har jeg nå vært innom Pioneer Lx73 og Onkyo TX-3009, og Lurer nå på Yamaha, Marantz eller Denon.
    Yamaha er tydeligvis en stor favoritt blandt film-folk, og Marantz briljerer med musikalske egenskaper. Denon virker for meg å nærmest være identisk med Marantz, men det sies å være dårligere musikalske egenskaper her.
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Er neimen ikke lett dette her. Pioneer klarte å gi meg god lyd, men litt for skarpt i toppen, ble slitsomt å høre på i lengden. Onkyo gav meg masse driv og trykk, men låt innesluttet og kjedelig.

Har annonse etter brukt Marantz her inne, i håp om at det skal dukke opp noen. Jeg har ca 10k å bruke på ny reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 4520

Hei!

Jeg kan på det varmeste anbefale Denon 4520. Har hatt den i ca 2 uker nå og er kjempefornøyd! Den har vel alt av innganger og utganger man har behov for. 11 kanals pre-out, i tilfelle du skulle ha behov for effektforsterkere på samtlige kanaler :-P
    XT32 er også en fordel, men da må det jo sies at du trenger proffutstyr for å faktisk kunne kalibrere for 32 possisjoner.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Hei!

Jeg kan på det varmeste anbefale Denon 4520. Har hatt den i ca 2 uker nå og er kjempefornøyd! Den har vel alt av innganger og utganger man har behov for. 11 kanals pre-out, i tilfelle du skulle ha behov for effektforsterkere på samtlige kanaler :-P
    XT32 er også en fordel, men da må det jo sies at du trenger proffutstyr for å faktisk kunne kalibrere for 32 possisjoner.
    Du gikk fra Onkyo 807, stemmer det? Mye av forbedringen du opplever ligger nok i XT32. Jeg hadde selv en eldre Onkyo før den 3008èn jeg har nå med XT32. Det var som å bytte høyttalere og subber, ble en utrolig forberdring. XT32 har 8 målinger og Audyssey pro har 32, du må ha deg et prokit Mener jeg så et på brukten for ikke så lenge siden,
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Du gikk fra Onkyo 807, stemmer det? Mye av forbedringen du opplever ligger nok i XT32. Jeg hadde selv en eldre Onkyo før den 3008èn jeg har nå med XT32. Det var som å bytte høyttalere og subber, ble en utrolig forberdring. XT32 har 8 målinger og Audyssey pro har 32, du må ha deg et prokit Mener jeg så et på brukten for ikke så lenge siden,
    Faktisk en 707, men joda, du har nok helt sikkert rett med tanke på XT32! Venter selv på at ett prokit skal dukke opp på brukten :-) eventuelt ett tilbud! Men ja, oppgraderingen var som natt og dag her i stua :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Er selv i lignende tankeboks. Men på mitt Klipsch-oppsett har jeg nå vært innom Pioneer Lx73 og Onkyo TX-3009, og Lurer nå på Yamaha, Marantz eller Denon.
    Yamaha er tydeligvis en stor favoritt blandt film-folk, og Marantz briljerer med musikalske egenskaper. Denon virker for meg å nærmest være identisk med Marantz, men det sies å være dårligere musikalske egenskaper her.
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Er neimen ikke lett dette her. Pioneer klarte å gi meg god lyd, men litt for skarpt i toppen, ble slitsomt å høre på i lengden. Onkyo gav meg masse driv og trykk, men låt innesluttet og kjedelig.

Har annonse etter brukt Marantz her inne, i håp om at det skal dukke opp noen. Jeg har ca 10k å bruke på ny reciever.
    Onkyo innesluttet og kjedelig? Da må du ha gjort ting feil med innstillinger, rk e.l.Er forøvrig enig i det du sier om Pioneer her, da på Dali.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med roddis her, onkyo var ikke innesluttet og kjedelig når jeg hadde det. Har aldri hatt marantz selv, men har kompiser som har,og for meg var denon veien å gå :-)

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo innesluttet og kjedelig? Da må du ha gjort ting feil med innstillinger, rk e.l.Er forøvrig enig i det du sier om Pioneer her, da på Dali.
    Vel, i så fall gjorde jeg feil instillinger alle de 7 gangene jeg prøvde å RK og forskjellig plassering av høyttalere og møbler. Med audyssey aktivert, ble musikken noe åpnet i det øvre register, men da forsvant alt som heter bass, og mellom-bass var mer eller mindre fraværende. I pure og direct følte jeg at musikken ble innesluttet og kjedelig og druknet i dyp-bass. Selv ikke med mye testing med manuell korrigering av RK og Eq. Jeg skal ikke legge all skylden på reciever, jeg har ikke gjort noen akustiske tiltak i rommet. Men når jeg fikk det til å låte penere med en billig Pioneer 921 jeg lånte enn med en Onkyo 3009 til veil 20 laken, så må jeg ærlig innrømme at jeg ble meget skuffet. Jeg kunne spille mye høyere og mer kontrollert med Onkyo, men lydbildet ble stusselig i forhold.
    Og hvis jeg tar med den høylytte rele-klikkinga i disse, treg HDMI-switcht og mangel av vanlig 12v-trigger, så ble jeg enda mere skuffet, og har bestemt meg for at det aldri mer skal Onkyo inn i mitt hus.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i så fall gjorde jeg feil instillinger alle de 7 gangene jeg prøvde å RK og forskjellig plassering av høyttalere og møbler. Med audyssey aktivert, ble musikken noe åpnet i det øvre register, men da forsvant alt som heter bass, og mellom-bass var mer eller mindre fraværende. I pure og direct følte jeg at musikken ble innesluttet og kjedelig og druknet i dyp-bass. Selv ikke med mye testing med manuell korrigering av RK og Eq. Jeg skal ikke legge all skylden på reciever, jeg har ikke gjort noen akustiske tiltak i rommet. Men når jeg fikk det til å låte penere med en billig Pioneer 921 jeg lånte enn med en Onkyo 3009 til veil 20 laken, så må jeg ærlig innrømme at jeg ble meget skuffet. Jeg kunne spille mye høyere og mer kontrollert med Onkyo, men lydbildet ble stusselig i forhold.
    Og hvis jeg tar med den høylytte rele-klikkinga i disse, treg HDMI-switcht og mangel av vanlig 12v-trigger, så ble jeg enda mere skuffet, og har bestemt meg for at det aldri mer skal Onkyo inn i mitt hus.
    Det var mange kjekke svar her nå i denne tråden, og intressangt å lese hva andre mener :-)

Det som du skriver med "høylytte rele-klikkinga i disse, treg HDMI-switcht", er jeg og 100% eninge i. Det er plagsomt.
    Når jeg bytter / eller skrur på PJ(når PC skjerm står allerede på), så går alle skjermer i svart i 4-5 sekunder, før bilde kommer tilbake. Det samme om jeg bytter ifra PC Skjerm til PJ

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du har denne erfaringen med Onkyo. Jeg bruker ikke reciever til musikk ,kun til film, serier, tv og noen konserter i 5.1 innimellom. Det er ingen recievere som holder mål til musikk i stereo syns jeg. Har testet min på musikk, låt ikke innesluttet i pure audio. Det låt greit og fokusert, men foretrekker egen forforsterker til den bruken. Hadde jeg vært bunden til å bruke recieveren til film og musikk kan det jo være jeg hadde valgt noe annet. På film er den i alle fall veldig bra.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er mulig du har rett ang recievere og musikk. Men det er nå slik at jeg vil ha et oppsett som kan brukes til alt. Har desverre ikke plass eller penger å avse til å bygge opp begge deler enda.
    Men for å komme meg dit, må jeg teste litt forskjellig. Har nå siktet inn på Marantz grunnet det som blir sagt om dere musikalske egenskaper og at det også fungerer bra til film. Men har lest meg litt inn i at muligens Denon også kunne være en kandidat.
    Nå går det i 70 prosent musikk, 25 prosent tv og 5 prosent film for min del, så det sier seg selv hva jeg skal legge pengene.
    Samtidig, liker jeg å ha muligheten til "alt" om dere skjønner.

Jeg sier ikke at Onkyo er dårlige greier, men en reciever til 20 lapper hadde jeg forventet meg mer kvalitet av. Virker som at de har lagt pengene i å bygge på kraft og mye teknikk, enn finesse og kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha eid en Onkyo 905 i fem år å nå har en Onkyo 1010 har jeg heller ikke den erfaringen at de er på noen som helst måte er innesluttet å kjedelig, men selvfølgelig dette kommer på jo an på smak å behag.

Jeg bruker receiveren mest til musikk, å ihvertfall med mine høytalere å ører låter det glimrende, men med mitt nåværende rom må jeg bruke Audyssey for at det skal låte optimalt.

Har også en Pioneer LX 85 som låter glimrende på både musikk/film, denne har jeg ikke prøvd med mine nye Kef høytalere, men etter hva jeg leser skal LX 85 med sin klasse D forsterker være enda bedre til Kef enn Onkyo.

Når vi snakker om receivere i 20 K klassen forventer jeg også at de skal spille musikk på en ganske grei måte....noe de da også gjør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller på en ganske grei måte ja,men ikke noe mer. Det kostet meg 4000kr for en brukt forforsterker med bypass å få en mye bedre musikk opplevelse(hadde jo da effektforsterker fra før)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle noen har misforstått, så er har ikke "32" i Audyssey MultiEQ XT32 noe med antall målepunkter å gjøre. 32 målepunkter får men med MultiEQ XT også om man har Pro kitet.
    Derimot så betyr det at den har 32x så høy oppløsning på filtrene ifht XT.

I mitt rom så var XT32 redningen. Samtidig er matchen mellom Denon AVR-4311 og Klipsch RF-63 så god i mine ører, at jeg solgte unna både forforsterker, DAC og 3 stk effektforsterkere fra Abrahamsen for å sitte igjen med en "boks" som gjør jobben godt nok for meg.

For de som ønsker den "overdrevne Klipsch lyden" med ekstra trykk i midbassen og harde toppen er nok ikke Denon det beste. Men for de som ønsker å temme Klipsch til å bli en bedre allrounder med mer naturtro lyd er det et langt skritt i riktig retning.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller på en ganske grei måte ja,men ikke noe mer. Det kostet meg 4000kr for en brukt forforsterker med bypass å få en mye bedre musikk opplevelse(hadde jo da effektforsterker fra før)
    Mulig det ,har kun brukt high end receivere de siste 15 år, å har vært meget godt fornøyd med lydkvaliteten, men er ikke helt borte fra tanken om å prøve effetkforsterker i tillegg

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nå legge til at jeg har gått til innkjøp av en brukt Marantz SR7005.
    Resultat? Føler jeg fikk er greit løft i lydbildet på musikk i forhold til onkyo.
    Har bare testet en time til nå, men jeg smiler mer nå enn da jeg hadde Onkyo. Har enda ikke testet med RK, så vi får se hvordan det blir.
    Neste steg blir vel å prøve ut noen akustiske tiltak.

Nå skal jeg la være å ødelegge tråden din mer zx300, tenkte bare å nevne på min erfaring.
    Håper du selv finner det du søker etter.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nå legge til at jeg har gått til innkjøp av en brukt Marantz SR7005.
    Resultat? Føler jeg fikk er greit løft i lydbildet på musikk i forhold til onkyo.
    Har bare testet en time til nå, men jeg smiler mer nå enn da jeg hadde Onkyo. Har enda ikke testet med RK, så vi får se hvordan det blir.
    Neste steg blir vel å prøve ut noen akustiske tiltak.

Nå skal jeg la være å ødelegge tråden din mer zx300, tenkte bare å nevne på min erfaring.
    Håper du selv finner det du søker etter.
    Hehehe, ødelegger ikke tråden i det hele tatt. Er intressert i mest mulig info(selv om den heller mye imot Denon AVR 4520)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Denon tidligere, nå en Yamaha. Føler litt draget til denne Denon 4520. De fleste vil vel fremheve sitt eget kjøp. Men hvis ale strt sett er fornøyd med Den nye Denonen, så haller jeg litt mer den veien.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •