DC-12 beste forsterker-kombi? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Denne var faktisk råsterk på DC-12. Var bra med krefter i de gamle Denon forsterkerene. Den var også bra på DC-15 og 1515.
    Den veier 18kg og er på 2 gang 150 ekte watt i 8ohm og 2 gang 250 watt i 4 ohm, den driver 1515 greit å ja ,

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt konge at så mange kommer med inspill! Tusen takk for hjelpen , blitt litt klokere

Får se i begynnelsen av neste måned om eg går til innkjøp av en forsterker Akkurat no sitter jeg bare her og nyter "invaders must die" på full guffe menst jeg ennå kan

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da veldig Denon PMA 1560 ble rost opp i skyen her da. Joda, en helt grei forsterker, men den er langt fra kraftig nok til å drive DC-15, og på 1515 var den en vits.

Hadde en kompis med PMA 1560 på side DC-15. Han blåse mellomtoner i ett sett. Grunnen? Joda, Denon'en var for svak for volumene han ønsket å spille på. Kjent sak at det første som ryker på DC-15 når man "voldtar" de med lite effekt er mellomtonene. Jeg tok med meg min Electrocompaniet AW-250R å da våknet de til livet. Spilte penere, høyere om med mye mer pondus med en gang. Sprengingen av mellomtoner var også over. Personlig vil jeg si noe under en kraftig 2x200watter (helst mer) på DC-15 blir for liter. På 1515 kan du ihvertfall doble det, aller helst tredoble det for å hente ut hva som bor i høytalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Var da veldig Denon PMA 1560 ble rost opp i skyen her da. Joda, en helt grei forsterker, men den er langt fra kraftig nok til å drive DC-15, og på 1515 var den en vits.

Hadde en kompis med PMA 1560 på side DC-15. Han blåse mellomtoner i ett sett. Grunnen? Joda, Denon'en var for svak for volumene han ønsket å spille på. Kjent sak at det første som ryker på DC-15 når man "voldtar" de med lite effekt er mellomtonene. Jeg tok med meg min Electrocompaniet AW-250R å da våknet de til livet. Spilte penere, høyere om med mye mer pondus med en gang. Sprengingen av mellomtoner var også over. Personlig vil jeg si noe under en kraftig 2x200watter (helst mer) på DC-15 blir for liter. På 1515 kan du ihvertfall doble det, aller helst tredoble det for å hente ut hva som bor i høytalerene.
    Hei jeg har faktisk 1515 og kjører di på 2 stk poa6600a drt funker bra, men 1560 er en meget god forsterker på dc 12, men den klarer faktisk å drive 1515 såpass at du får klager !, har hørt om mange som har hatt 1560 på dc15 di sprenger bakdiskanter men aldri hørt at di tar såå mange mellomtoner, enkelte måko bare ha på loudness og bass på fult ssmt lyden på kl 3 da går drt til *******,

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet PMA1560 på DC-12, så kan godt være det er en bra match. Men har testet PMA1560 på DC-15 og det var alt for lite (synes jeg) Har selv hatt DC-12, DC-15 og 1515 med diverse forsterkeri, så vet hva som kreves. Joda, klart man får masse lyd ut av både DC-15 og 1515 med en PMA1560, men det blir en helt annen verden når man virkelig begynner å gi de POWER :-) Eksempelvis var forskjellen på 1515 mellom 1xNAD208 å 2xNAD208 enorm hos meg ihvertfall.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes CV DC-12 tålte generelt lite før ting begynte å ryke. La også merke til at bassene var forholdsvis lette å dytte ut og inn i motsetning til VS120 og CLSC-12. Synes også at de trykka litt dårlig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •