Aktive høytalere, DAC, Pre-Out, HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Aktive høytalere, DAC, Pre-Out, HJELP!!

Hei. Har skaffet Beolab 6000. De har ikke volumkontroll(tror jeg)?, og jeg vet heller ikke om tven min (Panasonic V50) har mulighet for å styre volumet på disse. Har derfor fire spørsmål,

1. Hva er den billigste måten å koble til beolab til tven?
    2. Hva gir best lyd av receiver med pre-out,
    3. Eller en dac med volumkontroll?
    4. Har dere noen andre forslag?

Hjelp meg gjerne!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebi
    Hei. Har skaffet Beolab 6000. De har ikke volumkontroll(tror jeg)?, og jeg vet heller ikke om tven min (Panasonic V50) har mulighet for å styre volumet på disse. Har derfor fire spørsmål,

1. Hva er den billigste måten å koble til beolab til tven?
    2. Hva gir best lyd av receiver med pre-out,
    3. Eller en dac med volumkontroll?
    4. Har dere noen andre forslag?

Hjelp meg gjerne!!
    Hei,

Er kilden din tuneren i TV'en eller en PVR boks? Dersom TV'en er kilden din har vel ikke den digital utgang? Dermed kan du ikk ebruk een DAC som krever digital inn. Dersom du benytter en PVR har du digital inn og kan benytte en DAC. Med TV blir det vel en receiver med pre out som gjelder. En DAC er å foretrekke lydmessig ettersom det da også vil fungere som nettopp dac men ikke forvent den store forbedringen. Dersom du har PVR bør du sjekket om du kan styre volumet derfra ved å koble direkte i Beolab'ene.

Det billigste blir nok å kjøpe en enkel brukt hjemmekinoreceiver uten støtte for de nyeste lydformatene. Dette får du for under 1000 lappen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din tv har digital utgang, optisk, denne kan du koble til en dac, integrert forsterker med dac eller en surround receiver.
    Uansett må du ha fjernkontroll til enheten, denne dac f.eks. Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab M-DAC
    Du må kanskje bare dobbelsjekke at volumenkontrollen virker på de analoge utgange.
    Ellers, denne smarte snertne saken har alt du trenger, selv preout for fronter og subwoofer : Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz NR1403 da kan du koble dine kilder, dekoder, bd spiller osv til med hdmi og ha en hdmi til tv`en.
    Du vil sikkert få bedre lyd med bare dac, men mange flere muligheter med en receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Din tv har digital utgang, optisk, denne kan du koble til en dac, integrert forsterker med dac eller en surround receiver.
    Uansett må du ha fjernkontroll til enheten, denne dac f.eks. Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab M-DAC
    Ellers, denne smarte snertne saken har alt du trenger, selv preout for fronter og subwoofer : Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz NR1403 da kan du koble dine kilder, dekoder, bd spiller osv til med hdmi og ha en hdmi til tv`en.
    Du vil sikkert få bedre lyd med bare dac, men mange flere muligheter med en receiver.
    Litt billigere: Marantz SR-4200 5.1 Surround Reciever. God Stand! Ta kontakt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •