Hei,

Fikk meg nettopp nye fronthøytallere å kjører ett 5.1 oppsett med Dali Ikon 6 MKII, Ikon Vokal 2 MKII, XTZ W12.18 ICE og ett par SA1550 bak. Pioneer VSX-LX55 receiver, og streamer filmer fra boxee box. Og dette synes jeg selv fungere ganske greit til film.

Derimot er det utrolig tungvindt og ikke så alt for bra lyd og måtte streame musikk fra Spotify på boxee boxen og må i første omgang kjøpe meg en dac med usb som kan sende musikken fra pc'en og til receiver.
De jeg har sett på som passe mitt budsjett er Cambridge DacMagic Plus, Arcam rDAC-KW og HRT MusicStreamer II+.

Selv synes jeg denne dacen fra Arcam virker bra. Og er ett stooort plus at den kan brukes trådløst da jeg har nok av ledninger dradd på kryss og tvers over rommet her. Men fungerer det like bra trådløst som med kabel?

En ting jeg også har tenkt over er om jeg kanskje burde ha en god stereoforsterker til musikk? Er det verdt å legge av litt penger de neste lønningene. Og i tillegg til dac kjøpe meg en god stereoforsterker?
Har da tenkt på om jeg skulle finne meg en Arcam A38 på brukten og evt senere kjøpe en P38 i tillegg. Har også vurdert DENON PMA-1510AE som jeg har lest at mange anbefaler til disse høytallerne? Åssen vil dette bli til musikk i stereo sammenlignet med surround receiveren som jeg har nå?

Er selvfølgelig åpen for andre forslag også dersom noen vet om noe bedre ..