Yamaha RX-V1400 vs Denon AVR-2805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V1400 vs Denon AVR-2805

Stiller per i dag uten noe hjemmekinoutstyr :cry: , men det må jo endre seg .

Hva er forskjellene på RX-V1400 og AVR-2805? Hvilke kriterier bør jeg velge ut fra? Det viktigste for meg er realistisk og klar lyd, jeg kommer nok ikke til å spille så veldig høyt. Rommet er noe i underkant av 30 kvm.

Høyttalere: Har ikke kjøpt, men hørte på en Dali Consept-pakke på Hi-Fi Klubben her om dagen som jeg syntes virket bra.

Vil RX-650 eller AVR 2105 være mer en nok til dette rommet og disse høyttalerne?

Mvh
    Ny deltager i forumet

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Yamaha RX-V1400 vs Denon AVR-2805

Sitat Opprinnelig postet av EloC
    Stiller per i dag uten noe hjemmekinoutstyr :cry: , men det må jo endre seg .

Hva er forskjellene på RX-V1400 og AVR-2805? Hvilke kriterier bør jeg velge ut fra? Det viktigste for meg er realistisk og klar lyd, jeg kommer nok ikke til å spille så veldig høyt. Rommet er noe i underkant av 30 kvm.

Høyttalere: Har ikke kjøpt, men hørte på en Dali Consept-pakke på Hi-Fi Klubben her om dagen som jeg syntes virket bra.

Vil RX-650 eller AVR 2105 være mer en nok til dette rommet og disse høyttalerne?

Mvh
    Ny deltager i forumet
    Kan du gi litt mere opplysninger om hvilken musikk-type du lytter til, hva skal det brukes mest til; musikk/film, hva er totalbudsjettet ditt på full pakke osv.......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RE: Bruksområde og budsjett

Det blir mest film og musikk dvd-er, 70/30 film/tv vs. musikk.

Type musikk er for det meste pop/rock/hits, litt klassisk. Jeg foretrekker klar og tydelig lydgjengivelse.

Totalbudsjett på lydanlegg er 15k+. Skal i tillegg ha projektor til 30k+.

Jeg vurderte i utgangspunktet små høyttalere og sub, men etter å ha hørt lydforskjell på denne type anlegg og Dali Concept på HiFi-klubben så er jeg vel i ferd med å snu her.

Mvh
    EloC

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: RE: Bruksområde og budsjett

Sitat Opprinnelig postet av EloC
    Totalbudsjett på lydanlegg er 15k+. Skal i tillegg ha projektor til 30k+.
    Synes du har et litt "skjevt" forhold til lyd og bilde her. Jeg ville balansert dette noe mere. Du får i dag en god begynner-PJ til ca 13k (hvilken skal jeg overlate til bildefolket å uttale seg om). Dette gir igjen 32k til lyd. Da får du et fullgodt anlegg. Av disse 32 ville jeg lagt ca halvparten i høytalere og resten i elektronikk, altså 16 k på hver.

Anbefaler også å lese denne tråden: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=12390

Tar utgangs i det jeg vil kalle et balansert anlegg (etter min smak) om skal duge greit:

Receiver-alternativer:

Marantz SR5400 OSE: ca 8k God på både musikk og film.
    Arcam AVR200 : 8k Veldig god på musikk og film, strømsterk
    Denon 2805: 8k Bra med romkorreksjon, ok til begge deler

DVD-spiller-alternativer:

Marantz DV6400: 4k min favoritt, med SACD/DVD Audio og bra bilde
    Denon DVD1910: 2,5k (med DVI, bra til PJ)
    Pioneer DVD575: Veldig bra med SACD/DVDAudio og ok bilde/lyddeler til denne prisen...

Fronthøytaler-alternativer:

Audio Pro Blue Diamond: 12k (m/innebygde 10" suber i hver. Bra til musikk og film, spiller bra.
    QLN 604 MKII: 8k, spiller bra til billig pris, går dypt.

Senter-alternativer:

Audio Pro Black Vector: 3 k
    QLN 602 MKII: 3k

Bakhøytalere:

Blue Diamond Black Pearl: 4k
    QLN 601: 3 k

Subalternativ til QLN:

Cerwin Vega-alt: diverse: ca 3 k CV leverer bra sub til billig penge.

Alt i alt vil du da havne på et sted rundt 40-44k som jeg kan være en veldig bra combo. (I mine ører... :wink: )

Med disse alternativene får du god lyd i både musikk og kino. "Billig-alternativene til Dali kjenner jeg ikke godt nok til, men det finnes mye bra utenfor HFK :wink: :wink:

Rune

[/b]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •