Onkyo TX-NR616

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR616

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny Onkyo TX-NR616 hjemmekinoreciever hos komplett.no. Da den kom i posten satte jeg den opp, og alt fungerte som det skulle.
    Av en eller annen grunn fikk jeg ikke til å koble den til det kabla nettverket i huset, så jeg bestilte den orginale WiFi USB-dongle'n fra komplett.no. Når den kom gikk alt på skinner, og alt var som jeg ville ha det.
    Så popper det opp på skjermen at det trengs en programmvareoppdatering, så jeg trykker på "Download" og oppdateringa lastes ned og innstallerer. Men etter ca. 90% installasjon ser jeg på displayet av det er en error. TV'n er svart, og det kommer ikke opp noe bilde uansett hva jeg gjør. Jeg ender opp med å skru av recieveren. Når jeg skrur på igjen er skjermen like svart. Jeg prøver å koble til PC'n med HDMI, TV skjermen er like svart. Lyd derimot får jeg. Jeg trykker meg fram til Spotify funksjonen til recieveren med fjernkontrollen, og lyd får jeg da også, men ingen bilde. Kan dette ha noe med erroren på oppdateringa å gjøre? Noen som har lignende erfaringer og vet hva som må til? Jeg har resetta recievern til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke. Ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett etter at jeg postet dette prøvde jeg enkelt og greit å dra ut USB-dongle'n. Da fikk jeg dette bildet på TV'n gjennom PC input.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legolarsan
    Jeg har nettopp kjøpt meg en ny Onkyo TX-NR616 hjemmekinoreciever hos komplett.no. Da den kom i posten satte jeg den opp, og alt fungerte som det skulle.
    Av en eller annen grunn fikk jeg ikke til å koble den til det kabla nettverket i huset, så jeg bestilte den orginale WiFi USB-dongle'n fra komplett.no. Når den kom gikk alt på skinner, og alt var som jeg ville ha det.
    Så popper det opp på skjermen at det trengs en programmvareoppdatering, så jeg trykker på "Download" og oppdateringa lastes ned og innstallerer. Men etter ca. 90% installasjon ser jeg på displayet av det er en error. TV'n er svart, og det kommer ikke opp noe bilde uansett hva jeg gjør. Jeg ender opp med å skru av recieveren. Når jeg skrur på igjen er skjermen like svart. Jeg prøver å koble til PC'n med HDMI, TV skjermen er like svart. Lyd derimot får jeg. Jeg trykker meg fram til Spotify funksjonen til recieveren med fjernkontrollen, og lyd får jeg da også, men ingen bilde. Kan dette ha noe med erroren på oppdateringa å gjøre? Noen som har lignende erfaringer og vet hva som må til? Jeg har resetta recievern til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke. Ideer?

Prøv å laste ned en gang til, vist du finner fram på displayet i reciver da.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vist du går inn på hjemme siden til onkyo.com så på downlod og finner din reciver. der står alt hva den oppdateringa skulle hjelpe mot. hdmi og nettverk osv. se der
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Prøv å laste ned en gang til, vist du finner fram på displayet i reciver da.
    Har prøvd. Står i displayet at installeringen er komplett, men får ikke opp noe bilde.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd. Står i displayet at installeringen er komplett, men får ikke opp noe bilde.

We are pleased to offer this firmware update for the best possible performance of your AV Receiver.

TX-NR616
    Version 1141-0108-0400

1. Improves problem of HDMI video output no longer working.

2. Supports Onkyo Remote2 for iOS version: 1.30 or later. Adds support for high end models & audio streaming from iOS device.

3. Supports Onkyo Remote for Android version: 1.30 or later. Adds support for high end models. (*it is also necessary to update the App)

4. Adds support of Home Media Function (Samba Server). Support for playback of music files like Apple Lossless via network/USB:

Additional Audio file formats
    ■Apple Lossless (.m4a/.mp4/.M4A/.MP4)
    Sampling rates of 8 kHz, 11.025 kHz, 12 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz, 88.2 kHz and 96 kHz are supported.
    Quantization bit: 16 bit, 24 bit
    ■DSD (.dsf or .DSF)
    The sampling rate of 2.8224 MHz is supported.
    ■Dolby True HD (.vr/.mlp/.VR/.MLP)
    Sampling rates of 48 kHz, 64 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz and 192 kHz are supported.
    ※Playing Dolby True HD files at rear USB port is not supported.

Notice:
    A) Limitations when using UWF-1
    1. Only 64 kHz and less sampling rate is supported. 2. Dolby TrueHD and DSD is not supported. 3. Using at rear USB port is not supported.
    B) This update is available for USB firmware update procedure only.

To check if your firmware is the latest version, go in to Setup -> Hardware Setup -> Firmware Update and check the version number. If any of the numbers differ from the latest version available, please update your unit.

Update methods

To update the firmware of the AV receiver, you can choose from the following two methods. Choose the one that best suits your environment.

Update via network
    You need a wired Internet connection to update the firmware.

Update via USB storage
    Please prepare a USB storage device such as a USB flash memory stick. You need at least 32 MB of available space to update the firmware.
    We hope you enjoy the improved functionality this update provides to your AV Receiver.

Precautions for your Firmware Update

Please enter [NET] mode before starting the update.

The firmware update may fail if an external HDMI control signal is input during the update procedure. Please be sure to turn off the HDMI control function (RIHD) on your A/V receiver before starting the update.

How to turn off RIHD:
    In the Main menu select "Hardware Setup", then "HDMI".
    Set " HDMI Control " to OFF

- The firmware update should take 15 to 40 minutes (depending on receiver model). Once the update begins, don't turn off the power supply to the A/V receiver until it is time to restart it

- Depending on the conditions of the network, a firmware update via a network may take more than one hour or even fail to finish. If the update is not completed within two hours, turn off the power supply by pushing the ON/STANDBY button and then try updating again from the beginning

- Updating the firmware and adjusting the settings will be done automatically, but may take some time to complete. Please follow the procedures as instructed when you update. Note that the update may fail, or cause problems for your A/V receiver, if you do any of the following:

Pull out the A/V receiver’s power cord;
    Interrupt the power supply to the A/V receiver (e.g. if the breaker is tripped or if there is an electrical outage);
    Insert or remove the LAN cable from a device in your network when updating over a network;
    Insert or remove a USB memory device from the A/V receiver when updating via USB;
    Operate components connected to the A/V receiver via HDMI, such as a TV or a recording device.
    If your A/V receiver is damaged for any of the reasons above, an Onkyo service center will repair the unit for a fee.

If you see "No Update" on the front panel immediately after you have started the firmware update process, you have the latest firmware. In this case it is not necessary to do this update.
    Please note: if there will be an error message or a interruption during the update over Internet, please contact our service partner in your country.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Improves problem of HDMI video output no longer working.
    Får prøve en gang til da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noe fomling i blinde i menyene, har nedlastinga begynt. Med en gang den begynte, ble signalet i TV'n borte (det VAR signal før og, men skjermen var bare svart). Får se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen suksess. Jeg tror jeg reklamerer til komplett.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen suksess. Jeg tror jeg reklamerer til komplett.

det var da som bare, håper det ordner seg..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Notice:
    A) Limitations when using UWF-1
    1. Only 64 kHz and less sampling rate is supported. 2. Dolby TrueHD and DSD is not supported. 3. Using at rear USB port is not supported.
    B) This update is available for USB firmware update procedure only.

To check if your firmware is the latest version, go in to Setup -> Hardware Setup -> Firmware Update and check the version number. If any of the numbers differ from the latest version available, please update your unit.

Update methods

To update the firmware of the AV receiver, you can choose from the following two methods. Choose the one that best suits your environment.

Update via network
    You need a wired Internet connection to update the firmware.

Update via USB storage
    Please prepare a USB storage device such as a USB flash memory stick. You need at least 32 MB of available space to update the firmware.
    We hope you enjoy the improved functionality this update provides to your AV Receiver.

Tror dette er kjent og diskutert i andre tråder.

Følg anvisningen så skal det nok gå så greit så.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Tror dette er kjent og diskutert i andre tråder.

Følg anvisningen så skal det nok gå så greit så.
    Betyr dette at det kun vil fundere med en HDD eller minnepenn? Jeg har brukt WiFi dongle'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at det kun vil fundere med en HDD eller minnepenn? Jeg har brukt WiFi dongle'n...
    Ryktene vil ha det slik, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FW version 114101080400 må legges inn på en FAT 32 formatert USB minnepenn. He akkurat gjort de selv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Ryktene vil ha det slik, ja.
    kjibba og pøbb, jeg er dere evig takknemlige! Nå fungerer alt som det skal!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsen.2r
    FW version 114101080400 må legges inn på en FAT 32 formatert USB minnepenn. He akkurat gjort de selv
    Jepp, nå fungerer det som det skal!

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjibba og pøbb, jeg er dere evig takknemlige! Nå fungerer alt som det skal!

så bra, moro å kunne hjelpe til. Håper du får mye glede av det videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi nå har en tråd om denne recieveren...

Jeg har en phono-minijack kabel jeg brukte på min gamle reciever for å spille lyd fra telefon/PC. Vet du hvordan inngang på baksiden jeg skal bruke? Det er to "Audio input" på baksiden som ikke har den tredje, gule, kontakten. Men får ikke lyd når jeg bruker disse. Kanskje det er noen innstillinger jeg må endre på? Jeg kan bruke en av videoinngangene, som har den tredje, gule, kontakten, men jeg vet ikke. Det er liksom ikke det samme......

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi nå har en tråd om denne recieveren...

Jeg har en phono-minijack kabel jeg brukte på min gamle reciever for å spille lyd fra telefon/PC. Vet du hvordan inngang på baksiden jeg skal bruke? Det er to "Audio input" på baksiden som ikke har den tredje, gule, kontakten. Men får ikke lyd når jeg bruker disse. Kanskje det er noen innstillinger jeg må endre på? Jeg kan bruke en av videoinngangene, som har den tredje, gule, kontakten, men jeg vet ikke. Det er liksom ikke det samme......

du kan bruke den du føler å bruke på baksiden eks.pc. men den gule er til bilde, men så lenge du ikke skal ha det, så er det fritt fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan bruke den du føler å bruke på baksiden eks.pc. men den gule er til bilde, men så lenge du ikke skal ha det, så er det fritt fram.
    Jeg vet. Men som sagt, det er to som ikke har den gule, altså bare audio-inn. Men når jeg bruker disse, får jeg ikke lyd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •